Inlägg från: Capiche |Visa alla inlägg
  • Capiche

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Saga09 skrev 2012-07-29 21:44:21 följande:
    telgebi: nej det går inte att dra ut.. det klibbar mest. Jag blir så fundersam - jag menar äl flytningarna har jag nog bra koll på.. men mina flytningar är ex nästan aldrig genomskinliga.. betyder det att de är creamy jämt då?? Snacka om att vara förvirrande 
    Jag kommer ihåg då jag var ung, då var dom helt genomskinliga och kunde vara tjockt genomskinande  som äggvita.  Man kunde lätt göra en brygga mellan fingrarna.
    Men efter 1:a barnet så har jag aldrig märkt av på samma sätt mitt äggvitesekret. 
    Vissa månader är dom bara mjölkaktiga andra gånger vattniga men fortfarande lite grumligt vita sådär.
    Blev ju gravid med andra barnet fast jag inte märkte av några äggvite flytningar.
    Men när dom är jätte vattniga så det nästan rinner ur en (ursäkta språket) haha så skriver då jag W i kurvan.

Jag vet inte men tror ni inte det är lite olika på alla ang sekret/flytningarna under äl ? 
    Tror inte dom måste vara helt genomskinliga? Eller? 

~ Tredje försöket / ÄL 29/7 / BIM 11/8 ~ www.capiche.blogg.se ~
  • Capiche
    Saga09 skrev 2012-07-29 21:51:59 följande:
    Capiche: mina är verkligen nästan jämt vita.. alltså inte ens grumliga utan bara vita. Jag skulle kalla dem lotion flytningar.. men det funns ju inte som alternativ 
    Förra månaden hade jag bara lotionsaktiga flytningar jag satte C på det men det stämmer ju inte riktigt det heller va? För creamy är väl lite mer tjocka lotion flytningar? 
    Telgebo vad säger du ?
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-07-29 22:14:09 följande:
    Nu ska jag vara jätteäcklig så ni känsliga sluta läs här

När jag var riktigt ung läs typ 14 år så hade jag som en slemkula i trosan när jag hade ÄL, fattade inte var denna gelekula sjutton var för nåt och vågade inte fråga mamma för det kändes så skämmigt men jag fattade som något äldre var det var.

Sedan när jag försökte få mitt första barn så hade man ju typiskt ÄL sekret som man kunde få ut till långa jädra broar lätt 20-30 cm långa inga problem. hade inte alls svårt att bli gravid heller.

Så fyllde man 35 pang bom slut med sekret och så svårt att bli gravid Trodde aldrig att fertiliteten bara kunde sjunka som en sten sådär rakt av.

Nu har jag fatta efter att läst lite igen på FF att w är fertila flytningar det med men jag hittar inget svar på vad w som är vita är för något och vad sjutton man ska fylla i.
    haha , sry jag skrattar men så hade jag också , en gelekula typ. 

Om jag lägger höjning i morgon och över morgon så lägger den coverline den 16:e alltså idag så då får jag väl hoppas på höjning i morgon och övermorgon! Annars vette tusan!
  • Capiche
    Kinderägg: var in och kikade i tempkurvorna och ser att du precis haft äl. :D 
    Ha du äl sekret så du verkligen märker av dom m.m ?  
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-07-29 22:39:02 följande:
    Hade du också så, vilket sammanträffande, jag bar skrattar nu. Ha ha tänk vad lite koll man hade då. Fattade du vad det var då?

Åhh visst är det irriterande att det är såååå nära coverline? Du kanske ska passa på att sexa lite ikväll då utifall att tempen går upp nu 2 dagar i rad.
    Hade ingen aning just då vad det var kan jag tala om :) Men sen när man skulle skaffa barn så förstod jag efter att läst på vad det kunde vara :)  Jag var t.o.m in på akuten för jag hade såna smärtor vid äl en gång och innan dom fattade att det var det!! hahaha och då började jag förstå vad det var också. 

Vi sexade i går kväll. Gubben är och tränar så tror inte han orkar med nå sex i kväll faktiskt. :/
    Kan ju alltid försöka! haha jag är den kåta i vårt förhållande :D Jag vill alltid!
  • Capiche

Missboring: Ja, det stämmer ju. Får hoppas på höjning två dagar till då så man får coverline. Men det konstiga är att jag inte fått fullt utslag på äl testerna än.
    Måste man få fullt utslag för att ha haft äl? Eller kan man haft äl iaf? Är det säkert att ett ägg släppt om man får coveline?

Många frågor nu :) Men jag trodde nästan denna månad att det var kört, att jag inte kommer få äl alls.

• Capiche
    telgebo skrev 2012-07-30 11:57:03 följande:
    Äl test är luriga. Jag har läst i en tråd här på FL att vissa fick inget plus alls på ÄL test men hade ÄL ändå. En stegring kan vara så kort att man missar den. Mitt tips till dig är att testa med ÄL test 2 till 3 ggr per dag.
    Sedan är ÄL test inte säkra, jag har haft ett stort psykbryt av alla ÄL test som jag tog när jag försökte få barn som aldrig stämde med verkligheten. Jag fick positivt på mina men hade aldrig ÄL ändå. Jag gick enbart på sekret, tapp och ren jädra chansning och mina ÄL symtom som ömma bröst och att jag var mer sugen på sex.
    Ja alltså jag var som nästan säker på att jag har äl i typ går men nu kände jag precis på tappen och den är helt öppen, högt upp och kan nästan få in lillfingret (tolka det rätt) och den är helt mjuk!!! Åhh nooo...jäkla kropp.
    Men däremot är flytningarna lite lotion aktiga även om dom inte är tjocka på något sätt.
    Mös iaf med gubben i natt , han väckte mig 1 i natt och ville mysa haha.
    Så får väl mysa i morgon också bara för att vara säker :)
    Så jag är inte så säker på att tempen kommer stiga även i morgon :/
    Hmm nu vill jag ju att det ska vara morgon igen för jag är sjukt nyfiken. !!!

Ang din kurva , vänta lite till den kanske bara är sen äl ? Hmm...
    Ja alltså jag har sagt samma sak. ALDRIG mer p piller!!!
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-07-30 12:11:41 följande:
    Du har ju för tusan fertil tapp gumman. Mjuk, öppen och hög är fertil så sexa på. Ha ha

Kanske dags att läsa på för oss om allt på FF igen. Finns massa info. Själv tänkte jag köra 25 lektions kursen med examen igår men jag fick fan inte fram den för kursen finns inte kvar, suck vad ledsen jag blev.
    Gjorde iaf examen utan att läst på och fick 80% rätt på 83 frågor så ganska stolt men nåt cert fick man ju fan inte som jag fick förra gången för över 2 år sedan.

Ang dina flytningar så har jag samma sak. C är inte fertila även om min VIP påstår nåt annat.
    Men det är ju bra att ni har sex för det ökar ju sannolikheten att du/ni lyckas.
    Inget sex här.
    Ja men va fasen är den såhär fetil nu helt plöstligt igen! Så här mjuk har jag inte känt den på läääääänge, tur gubben ville i natt så vi inte missar.

Men du tänk va bra du kommer känna din kropp sen när ni ska börja sexa för bebis ;)
    Va fasen finns inte examen kvar, jag hade behövt den! haha.
    Du verka ju ändå kunna detta ganska bra ju! ;)
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*