Inlägg från: kanske 4a |Visa alla inlägg
  • kanske 4a

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Pillan2012 skrev 2012-11-13 12:25:56 följande:
    Dag 11 och början av äl-flytningarna, det innebär äl på dag 13 eller 14, Helt Perfect!! :D Hur kan mna bli såå glad av lite flytningar haha. Vet inte men känner mig så himla positiv denna gång, och hoppfull! Hoppas min viktminskning gjort susen med fertiliteten! :) Om inte, så är detta sista försöket utan hjälp nu, nästa månad testar vi Pergotime...

Beklagar telgebo och greeneyes! :( Bättre lycka nästa månad!
    Härligt att du känner dig positiv! Hoppas det för tur med sig :)

Här är det 3 dpo och jag känner fortfarande inget hopp, känner mig avtrubbad den här gången. Men det är väl så helt enkelt att man kan inte orka hur länge som helst utan att bryta ihop rejält. Jag kommer säkert vara skengravid, hoppandes och toktestandes som vanligt om knappt en vecka :)  
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Älva1973 skrev 2012-11-15 14:05:43 följande:
    Hur kan jag ha missat den här sån FF-nörd som man är Flört
    Men jag gillar att hänga i den andra temptråden också Skrattande

Känner igen andra från andra trådar också..  *vinkar till kärt barn och kanske 4:a*
    ibland önskar man att man hade alla i en och samma tråd Flört

Jag har i alla fall haft en lunchrast hemma (för att fylla på med lite mer simmare Skäms). ÄL är nog över för min del nu. Om ägget är långlivat så har jag väl till ikväll på mig att skicka in fler. Men nu har han fått tömma flera gånger på kort tid så risken att det hinner bli många nya är nog inte så stor Förvånad

Nu J*vlar ska det ta sig ett litet frö. Om några dagar är det precis ett år sedan jag tog ut hormonspiralen. 

*vinkar tillbaka* :) välkommen hit!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Grattis Saga! underbara nyheter

och stort grattis kexet med!!

Själv blir jag inte klok på min kropp, har fått ytterligare en temhöjning idag och det är ju för tidigt för att dra några stora växlar på det, bara dag 5 idag. Börjar undra om inte äl var förrän nu men i så fall har vi missat det.  FF ville först sätta ut äl för 7 dagar sedan men då hade jag varken hunnit få pos äl test eller äl-flytningar. Hade ju mindre äl-värk än jag brukar, men å andra sidan har jag lite värk fortfarande. Hugg ibland på höger sida vilket jag hade en tidigare cykel och då började jag ju tänka X igen. Det var ju inget den gången så jag känner mig ganska lugn än så länge. Brösten ömmar och har gjort sedan äl, även om det är mindre nu. Skumt är bara förnamnet! Jag känner migi varm, jag som alltid fryser, har varit lite förkyld men det är bättre nu. Får väl se om höjningen håller i sig. Åker bort över helgen och kan inte testa förrän måndag morgon, ev när vi kommer hem söndag kväll.      

• kanske 4a
    gulahumlan skrev 2012-11-16 07:19:47 följande:

Testade positivt imorses.. Det var en långsam morgon, ville upp och testa eftersom jag är på BIM+1, men yngsta sonen låg och sov på min arm.. Sen var det 5 väldigt långa minuter i väntan på att kolla på testet också :D

Grattis!!
  • kanske 4a
    Kexet skrev 2012-11-19 09:15:17 följande:

Det var inget spökstreck! Nu behöver jag inte tveka längre Solig

grattis!!
  • kanske 4a
    Bobofina skrev 2012-11-18 17:30:28 följande:
    Det verkar som att det finns kvar några här i tråden sedan jag hängde här (tyvärr, får man väl säga). Tänkte bara att jag skulle titta in och meddela att jag fick en liten son för drygt tre veckor sedan. Han mår bra och det gör jag med.

Tittar in ibland och håller fortsatt tummarna er alla tempkämpare och speciellt för er som är kvar här sedan min tid i tråden. Kram på er!

grattis till pojken!
  • kanske 4a

här blev det minus idag Rynkar på näsan

• kanske 4a
    Capiche skrev 2012-11-19 10:26:10 följande:

Det gick tyvärr inge bra denna omgång.
    Tant röd dök på upp lutealfas dag 11 redan.
    :(
    Känner mig bara nere just nu ....blod påminner en om missfallet och mår inge bra av det alls.
    Vill så gäna det ska vara över så man får sikta in sig på ÄL igen.
    Nåja..jag får hoppas på en fin julklapp ist :)

vilken fin hcg stegring, nu är det ju ingen tvekan längre, stort grattis igen gumman :) {#emotions_dlg.flower}
    Blä vad tråkigt Rynkar på näsan Önskar att vi alla fick plussa nuuuuu!!
  • kanske 4a

Negativt idag med, blir så förbaskat less på att det aldrig tar sig. Snart köper jag hela natursortimenten!

• kanske 4a
    greeneyes skrev 2012-11-29 07:40:40 följande:
    Jag är helt förkrossad nu.
    Fick slutgiltiga svaren på vår utredning och den visade att jag har fel på sköldkörteln; överproduktion. Kallas tydligen hypertyreos. Förutom typ livslång medicinering så innebär det totalförbud att försöka till dess att de stabiliserat kroppen, vilket ju kan ta upp till två år (risk för grava fosterskador etc). Troligtvis också det som var orsaken till missfallet i höstas. Så ledsen

Kram till dig! Förstår att det känns skrämmande men det är ju värsta senariot du målar upp nu. Med behandling kan du ju få normala värden efter några veckor bara. Sjukdomen kan ju också läka ut, det beror ju på orsaken till överproduktionen hur du ska behandlas och hur länge. Min man fick det för ett år sedan tex och det visade sig bero på en inflammation som självläkte efter en månad drygt. Det finns ju också något positivt med att de hittat detta, det går att behandla och sedan kommer du ha lättare att bli gravid och risken för missfall minskar.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*