Inlägg från: kanske 4a |Visa alla inlägg
  • kanske 4a

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Meria skrev 2012-09-08 17:51:03 följande:
    Är inne o kikar lite o grattis till er som är gravida!

Mitt försök 15 slutade med en liten Mika den 16:e aug

grattis!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Capiche: Vilken jobbig väntan! Jag har ju varit i liknande situationer vid mina två X och nu senaste MF/MA. Då har jag "vetat" att det inte står rätt till, men man hoppas ju ändå alltid. Jag hoppas verkligen att du får uppleva ett mirakel och att fostret har vuxit till nästa gång, lever och mår bra. Kram! Hjärta

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Sen måste jag kommentera stämningen här inne just nu. Jag tycker det är tråkigt när man inte kan bete sig som vuxna människor bara för att man gömmer sig bakom en dator (gäller inte bara den här tråden). Det här är ju ingen tråd på skoj, där vi pratar fritidsintessen eller annat "trivialt". I den här tråden finns tjejer som kämpar för det vackraste som man kan vara med om, att skapa ett nytt liv. Det är fullt med känslor, hormoner, hopp och förtvivlan. Här måste man visa hänsyn och vara respektfull inför vad andra människor känner och upplever. Att komma med inlägg där man trots symtom, sen mens, hög temp mm blånekar till att vara gravid och dessutom inte vill testa eller förklara varför man absolut inte kan vara gravid, känns ju som ett slag i magen för oss som desperat kämpar för vårt plus.

Om det är så att du är helt säker på att du inte kan vara gravid och inte vill berätta varför, så ta det inte i den här tråden. Om det dessutom är så att du nu använder ett nytt nick för att gömma dig så är det ju tragiskt. Att det finns människor som så desperat behöver uppmärksamhet gör mig ledsen. Jag beklagar att du inte mår bra och inte har människor omkring dig som kan stötta och ge dig det du behöver, men snälla ta det inte i den här tråden, här är fullt av tjejer som har nog med sitt och det de går igenom.

Jag hoppas vi kan återgå till den goa stämningen som brukar finnas här inne. Det ska bli vår tur allihop och när vi väl lyckas kommer det vara värt all, smärta, alla tårar och all förtvivlan för annars hade ju inte just det barnet kommit till oss.   

kram till er alla Hjärta 

• kanske 4a
    MissBoring skrev 2012-09-10 11:23:14 följande:

Kanske4, fint skrivet Hjärta

Tack Glad 
  • kanske 4a
    plopp76 skrev 2012-09-10 11:40:31 följande:
    Jag känner mig alldeles förvirrad... men jag ser ju lite av mönstret nu när ni skriver som ni gör. Vi får se då de närmaste dagarna!

Skulle ju kunna vara en nidblödning om äl var dag 13 istället, spännande :)
  • kanske 4a
    plopp76 skrev 2012-09-10 11:41:35 följande:
    Blir ju fasen lite nervös!
  • kanske 4a
    Du och Jag ver2 skrev 2012-09-10 12:17:38 följande:
    Plopp, ja, ser bra ut =) Vad händer om du tar bort eggwhite vid första tillfället? Flyttar ff krysset då? Vilken tid på dygnet har du testat med äl stickor? Har det stegrat sig nått alls? (du kan ju ha missat peaken). Spännande å ja, kanske 4 , jättefint & bra skrivet! Jag uttryckte mig kanske lite klumpigt i mitt inlägg men blev bara så arg och irriterad!

Tack! Jag förstår absolut att du blev irriterad, det blev jag också och ledsen. Det är ju det som är det svåra med ett sådant här forum, det man skriver kan lätt misstolkas och skriver man dessutom när man är arg eller ledsen kan det ju blli tokigt. Men man måste också få säga ifrån när det behövs.

kram  
  • kanske 4a
    plopp76 skrev 2012-09-10 12:13:41 följande:
    Sitter febrilt och kikar på kurvorna. Menar ni alltså, jag bara frågar för att jag blir så snurrig, att tempen sjunker i samband med mensen? Ser ju att den gjorde det på förra charten. Är det alltid så? Eller hur funkar det?

Alltså det är lite rörigti min lilla hjärna, väntade mig inte riktigt detta kan jag säga. Svårt att berätta om alla bakomliggande orsaker till att jag blir nervös (det är så rörigt), men en sak är säker. ÄR jag gravid nu, då blir det ännu rörigare! Hahaha!

Så klart jag VILL att det är så, det är ju därför jag tempar, testar och grejar. Missförstå mig inte! Men rörigt är bara förnamnet... Testa eller inte nu då? Morgonurin eller inte?

Det bästa är ju att testa med morgonurin men jag är jättenyfiken och skulle vilja skrika testa nuuuu!!! :)
  • kanske 4a

Det är ju så att man inte alltid kan tyda eller förstå tempkurvorna. När jag blev gravid med min tvåa fick jag ingen temphöjning och trodde inte jag skulle få någon äl den månaden. Nu tempade jag inte lika ofta då som nu så man får ju ta det med en nypa salt. Men så här såg min kurva ut då, 2003 :) 

• kanske 4a
    plopp76 skrev 2012-09-10 13:04:27 följande:
    Hahaha! Jag veeeet :) Men jag gick PW imorse, har bäljat i mig vatten under dagen. Känns bara så dumt att testa nu. Jag har MASSOR med ÄL-stickor, men bara två grav-test. Så jag väntar nog till imorgon :)
    Ta ett äl test nu då ;)
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*