Inlägg från: kanske 4a |Visa alla inlägg
  • kanske 4a

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Anceka m D skrev 2013-02-01 09:47:33 följande:
    Tempade igen efter några timmars ytterligare sömn och då var tempen hög igen. Puh, vill inte ha mens riktigt än - och helst inte alls förstås!

hejja hejja :)
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Försöker skrev 2013-02-01 18:27:41 följande:
    Hej på er! Har hört om denna tråd och sett att både Solrosen och Kanske 4a (som jag "träffat" i en annan tråd) är med här så jag tänkte att jag skulle bli med här och få lite tips och följa andra som tempar. Är ganska ny i det här med tempning.  Har massa års försök bakom mig (även i tidigare förhållanden) och 1,5 år med maken fast vi var inställda på att det inte skulle fungera redan från början. Vilket det inte heller gjorde. Hur som helst, eftersom jag har PCO och min läkare misstänkar att min ÄL lever sitt eget liv så har jag börjat tempa. Äter dessutom min första kur Pergo. Nåt mer man ska göra eller säga för att va med här? Här är min kurva: www.fertilityfriend.com/home/416684 

Välkommen hit kompis :)
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    mammelie1891 skrev 2013-02-05 09:39:46 följande:
    Hej! Jag har tempat för första gången denna cykel och har nu en fråga. Min tepm ligger på 36.5-36.6. I förrgår for den upp till 37, samtidigt hade jag älsekret och älvärk. Igår for den ner till 36.1 och idag upp till 36.9. Är det vanligt att den far runt så? Och när isf borde jag haft äl? Tacksam för svar!

hm det är ju ganska stora hopp. Man kan ha en tempdipp före äl, men då borde inte din temp varit hela 37 dagen innan det. Men har du tempat hela cykeln eller börjat nu precis före äl? Tempar du samma tid varje morgon innan du stiger upp? Jag gör ju inte det, jag fuskar :) men brukar ha en ganska jämn temp, men om jag får hopp så tar jag de med en nypa salt. Kul att se dig här förrsten :)
  • kanske 4a
    Mintur skrev 2013-02-06 13:13:23 följande:
    Hej till alla!
    Jag fick leta lite efter den här tråden innan jag hittade den!
    Jag började tempa mig sommaren 2009. Det blev inget plus så då startade vi en utredning som visade att min man har azoospermi. Jag har 2 barn sedan tidigare. Vi har valt att göra donatorsinsemnation. Testar med stickor och fick glad gubbe idag och ska insemneras imorgon!
    Kul att känna igen en del här efter så lång tid :) Jag lägger till mig i bim listan när jag fått mitt röda kryss.
    Välkommen hit och lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • kanske 4a
    Älva1973 skrev 2013-02-12 08:52:40 följande:
    Min temp har sjunkit nu tre dagar på raken och jag tycker inte att testerna blir starkare. Usch jag känner mig så förtvivlad Gråter

Usch vad jobbigt, kan du lägga ut bilder så vi får se? kram
  • kanske 4a

grattis vi4!! Lilaemma och älva, håller tummarna hårt!

• kanske 4a
    Älva1973 skrev 2013-02-26 10:58:09 följande:
    Greeneyes: jag har svårt tänka positivt då brunt förra gången innebar MA för mig.
    Jag har fått kontakt med en kurator via sjukhuset så jag kan kontakta henne när jag vill. Men sa att jag väntar lite till efter VUL. Har en tid bokat med henne då.
    Håller tummarna älva! När ska du lämna nästa hcg?

Jag blir koko på min kropp, nu har tempen spårat ur också. Andra cykeln nu jag får först låg temp och sen en höjning FÖRE äl och sen en höjning till efter. Trodde ju att jag tagit fel på äl förra månaden men nu visar sig samma mönster igen. Fick en tempdipp i söndags, neg äl test, höjning igår neg äl på morgonen men positivt på kvällen. Fortfarande positivt idag, mera ont och äl-flytningar och tempen fortfarande högre. Jag blir knäpp!! Jag vet att jag inte följer konstens alla regler, men har ju gjort likadant i många månader nu och inte fått så här. Undrar om det betyder något dåligt.   
  • kanske 4a
    Älva1973 skrev 2013-02-26 16:59:17 följande:
    12908 var det nu och jag ligger och gråter igen av glädje tror jag. Undrar hur länge jag kommer känna att det är bra. Måste bara få se att det lever något på VUL för att bli helt övertygad.
    Men vad underbart, stort grattis!!! Visste inte att man kan få en höjning före dippen, jag har aldrig fått så förut iaf. Förutom dessa två cykler. Men idag har jag inte lika ont så äl borde varit igår eller idag. Väntar ytterligare höjning nu då.
  • kanske 4a
    greeneyes skrev 2013-03-03 08:28:21 följande:
    DET BLEV ETT PLUS IMORSE!!!! -D BIM-4 

Grattis! Kan du inte lägga ut bilden igen. Vill se :)
  • kanske 4a
    greeneyes skrev 2013-03-03 17:41:34 följande:
    Haha, missade helt att det fanns en knapp för det.. *skäms*

Wow vilket tjusigt plus. Grattis igen!
  • kanske 4a
    Älva1973 skrev 2013-03-04 10:24:08 följande:
    Fick se ett litet hjärta som fladdrade, känns så oerhört skönt att ha kommit så långt nu :):):) Men oron kommer finnas kvar. Bara lite mindre hoppas jag. Men den mätte lite mindre än förväntat. Var bara 6+4 istället för 7+1. Kan säkert ha mött lite fel, men vet inte vad det spelar för roll. Ägget kanske fäste lite senare också.

Åh vad härligt. Stort grattis!!
  • kanske 4a

Vi försöker ju fortfarande få en fyra. Det har gått två år nu totalt, ett år sedan mf. Det börjar kännas ganska hopplöst... Jag är snittat tre gånger och har fått ok till ett barn till, men de tär ju inte helt riskfritt.

• kanske 4a

hej alla, längesedan jag kikade in här. Det går inge vidare här, nu 2 1/2 år sedan vi började försöka på allvar, MA sommar 2012 annars inget.

Min annars så pålitliga cykel har fått fnatt, suck. Brukar ha en lutealfas på 12 dagar, senaste två cyklerna blev den bara 10?! Brukar också få en fin temphöjning efter äl, sista 5-6 cyklerna har tempen hoppat och ingen riktig höjning. Dippar ner till 36,1 efter mens men sedan upp på 36,4-36,5 (bruka få en höjning på 0,5 annars) och sen bara upp til 36,6-36,7 efter äl. Enstaka tempar upp till 36,9 och sedan ner igen. Det är något som inte stämmer. Väntar på tid för utredning.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*