• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • BejbyBoo
    Kinderägg skrev 2011-02-24 13:37:02 följande:
    Nyss kommit hem från första besöket på utredningen och jag känner mig mycket lättad. Mannens spermier var helt normala, mina blodprover var helt normala, äggstockar och livmoder såg också helt normala ut, inga fel kunde hittas. Det enda läkaren sa var att äggstockarna kan bli lite trötta efter 35 och kvaliteten på äggen kan bli lite sämre. Jag fick Pergotime utskrivet och så kommer jag bli kallad för spolning av livmoder och äggledare.

Känns otroligt skönt att allt såg bra, nu ska jag fira med lite träning och ikväll blir det hockey, imorse fick vi reda på att vi hade vunnit tre platser i "Myssoffan" till kvällens hemmamatch !!
    Men vad skönt!
    Hoppas Pergo ger er det fina plus ni längtar efter!  
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • Trassel

Telgebo, jag håller med Vi4, se om du inte kan få en kontakt med BM och höra dej för lite. Inte alls bra att vara så orolig hela tiden det tär på energin.

Smurfette, nejmen vad härligt!! Stort grattis!!

Kinderägg, det låter ju jättebra! Hoppas att spavarianten för äggstockarna gör susen! Kul med hockey! Närmar sig slutspelet nu så matcherna kan bli roliga!

Här är vi rejält förkylda igen, precis lagom tills vi käkar sista dosen på penicillinkuren. Sander är värst och jag känner mej mest täppt. Jag undrar om jag inte har en älfri cykel... eller om det inte kommer igång efter MF eller om äggen vägrar släppa....

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • AMC80
    Smurfette77 skrev 2011-02-24 12:51:12 följande:
    Nu har jag tagit ett CB också och det var också positivt Solig Jag ska försöka lägga upp bilder på testerna i galleriet...
    Grattis, Smurfette! Hur länge har ni försökt?
  • telgebo
    Smurfette77 skrev 2011-02-24 10:08:02 följande:
    Hej! Ja jag tror det men jag är fortfarande helt chockad så jag vet inte om jag tror det är sant Skäms Jag rusade till apoteket i morse för att köpa "riktiga" clearblue-test och jag har inte tagit dem än. Jag har visserligen aldrig sett så mycket som ett svagt streck förut på mina stickor, men jag har blivit helt nojig över att det var något skumt med muggen jag kissade i eller nåt annt konstigt (jag vet, jag är helt galen).
    STORT GRATTIS SMURFETTE!!! DU ÄR GRAVID, SÅÅÅÅÅ GLAD FÖR DIN SKULL ATT JAG BARA VILL VRÅLA.

VI HAR JU KÄMPAT IHOP
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-02-24 10:13:04 följande:
    Telgebo, du har inte slutat dricka te eller kaffe då? Koffeinabstinens ger en jäkla huvudvärk.
    Jo jag dricker koffeinfritt te nu sedan i fredags och huvudärken började i tisdags bara skr i hela jädra huvudet och igår var den dov och idag vaknade jag med skiten. Idag känns det bättre i huvudet men jag är så vansinnigt trött nu, sovit sååå dåligt inatt.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-02-24 11:35:25 följande:
    Smurfette, stort grattis! Så roligt!

Många med fina kurvor nu, det blir några spännande dagar!

Telgebo, ja, men du behöver dricka vatten också, eftersom te (och kaffe) är ju ofta urindrivande, så du kanske behöver mer vätska i kroppen ändå. Och din temp ser fin ut fortsatt!  Med tanke på all din oro är det inte heller så underligt om du spänner dig och får ont i huvudet. Jag funderar på om du inte kan ta kontakt med en bm och få prata lite, (eller få remiss till någon att prata med) det låter ju urjobbigt att oroa sig så pass som du verkar göra nu. Man mår ju inte bra av att gå runt och bära på så mycket oro hela tiden. Jag har också varit orolig efter mitt ma och sedan efter att jag förlorat mitt första barn blev det ännu värre, så jag vet lite om hur kämpigt det kan vara. Att få prata med någon brukar ju ofta lätta lite på oron och i bästa fall kan man få prata med någon son kan hjälpa en att hitta strategier för att oroa sig mindre. -kram!
    Tack för din oomtanke VI 4, har ju tyvärr ingen BM än, måste göra VUL innan jag får en och först då om allt är bra på VUL så jag får väl en tid till hälsosamtal relativt omgående skulle jag tro.

Nää fy vad jag fryser och är trött, ingen tid att sova. Min lilla skatt på snart 3 år kommer om ca 5 min, kikar in senare ikväll.

Ha det bra så länge
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • bumbi 84
    Nyss kommit hem från första besöket på utredningen och jag känner mig mycket lättad. Mannens spermier var helt normala, mina blodprover var helt normala, äggstockar och livmoder såg också helt normala ut, inga fel kunde hittas. Det enda läkaren sa var att äggstockarna kan bli lite trötta efter 35 och kvaliteten på äggen kan bli lite sämre. Jag fick Pergotime utskrivet och så kommer jag bli kallad för spolning av livmoder och äggledare.

Känns otroligt skönt att allt såg bra, nu ska jag fira med lite träning och ikväll blir det hockey, imorse fick vi reda på att vi hade vunnit tre platser i "Myssoffan" till kvällens hemmamatch !!
    men vad skönt!
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Smurfette77

Tack allihop Glad Nu får ni hålla tummarna att det håller i sig!

AMC80 skrev 2011-02-24 14:32:49 följande:
    Grattis, Smurfette! Hur länge har ni försökt?
    Vi har försökt i nästan ett år och jag har aldrig fått ett plus förut, så jag är minst sagt omtumlad!
    telgebo skrev 2011-02-24 14:45:05 följande:
    STORT GRATTIS SMURFETTE!!! DU ÄR GRAVID, SÅÅÅÅÅ GLAD FÖR DIN SKULL ATT JAG BARA VILL VRÅLA.

VI HAR JU KÄMPAT IHOP
    Tack!
  • telgebo

Skönt att allt såg bra ut. Har du tagit AMH test? Alltså äggreserv.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*