• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • chiqita

Smurfette: spottings är supervanligt.. Själv hade jag små blödningar innan jag plussade och resultatet springer omkring nere

Telgebo: jag förstår att det är frestande att köpa, och om du tror att du blir lugnare, köp ett digitalt så får du det svart på vitt och slipper analysera styrkan på strecken osv

Kinder: har hört flera som blivit gravida efter spolning så det kan ju vara värt ett försök. Grattis till fina resultat på tester också

Ceke: Härligt med ÄL-kryss

Bengalen: oj att du klarar dig från att testa :-O

Själv har jag fått Agnes förkylning och därtill en massa EW och supermolningar i äggstocksområdet.. Igår gjorde det nästan ont om jag inte var försiktig när jag satte mig och liksom drog och stack på vänster sida. Någon som vet om det kan bli så när man är förkyld? Hög temp och huvudvärk idag också, men det beror nog mer på förkylning än något annat.. Däremot har jag haft halsbränna i det sista också och det brukar jag få dagarna innan mens..
    Mitt Äl-kryss försvann när jag fick en massa EW så kanske blev det ingen ÄL denna cykel.. Hmm...

• AMC80

Smurfette: Glöm inte lägga till dig på tio senaste som plussat i chart-tråden.

• telgebo
    chiqita skrev 2011-02-25 09:50:40 följande:
    Smurfette: spottings är supervanligt.. Själv hade jag små blödningar innan jag plussade och resultatet springer omkring nere

Telgebo: jag förstår att det är frestande att köpa, och om du tror att du blir lugnare, köp ett digitalt så får du det svart på vitt och slipper analysera styrkan på strecken osv

Kinder: har hört flera som blivit gravida efter spolning så det kan ju vara värt ett försök. Grattis till fina resultat på tester också

Ceke: Härligt med ÄL-kryss

Bengalen: oj att du klarar dig från att testa :-O

Själv har jag fått Agnes förkylning och därtill en massa EW och supermolningar i äggstocksområdet.. Igår gjorde det nästan ont om jag inte var försiktig när jag satte mig och liksom drog och stack på vänster sida. Någon som vet om det kan bli så när man är förkyld? Hög temp och huvudvärk idag också, men det beror nog mer på förkylning än något annat.. Däremot har jag haft halsbränna i det sista också och det brukar jag få dagarna innan mens..
    Mitt Äl-kryss försvann när jag fick en massa EW så kanske blev det ingen ÄL denna cykel.. Hmm...
    Ska jag köpa så ska jag köpa analoga CB och inte digitalt, då kan jag inte se att det blitt starkare sedan den 12 februari ju

Förra veckan fick jag gravid 3+ så jag kan ju inte få högre på den.

Fan man är knäpp, jag sitter här med världens illamående, skitont i brösten gravid i.5+5 och ska köpa 2 pack CB precis som jag inte kan lägga pengarna på nåt vettigare.
    Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo

Nu har jag sovit totalt 13 timmar i två etapper, först ca 21.30-07.30 (fast var mycket vaken sedan 05.30)

Sedan la jag mig igen vid 09.45 och vaknade nu.

Gravid v.5+5 BF 24/10
  • telgebo

och är fortfarande trött.

skulle stå med i förra inlägget.

Gravid v.5+5 BF 24/10
  • ceke

Tegelbo: jag tycker det låter helt suveränt med både illamåendet, tröttheten och de ömma brösten Egentligen tror jag nog inte du behöver köpa de där testen, men känns det bättre för dig är det klart du ska göra det! I mina öron låter du väldigt gravid

• chiqita
    Telgebo: Ops, tänkte inte på det  
    Tror inte heller att du behöver de där testen, men om det får dig att må bättre så tycker jag att du ska köpa. Fast du låter väldigt gravid  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • telgebo

Försöker kopiera men det vill sig inte.

Vill bara säga att jag har testat nu och herre min skapare vad det lodräta strecket är blått, det vågräta är blekt i jämförelse, kan inte bli starkare än detta och symtomen då. Jo då ont som bara den i brösten, illamående, virrig, seg i kroppen, sugen på tomater och soppor och trög i magen, fryser och mår allmänt sådär.

Jag får nog börja tro på detta nu

Gravid v.5+5 BF 24/10
  • Vi 5

MiaPia, har du testat i dag? Det ser fint ut

AnnJan, fin kurva, ser lovande ut!

Bangalen, fin kurva för dig med, även den ser lovande ut.

Flake har ju också en väldigt fin kuva.

Hormonstinn, jag tycker att din kurva ser lovande ut och undrar ändå om inte äl var så tidigt som du trodde, då är ju tempen väldigt fin nu Och de där "dragningarna"  låter väldigt lovande, jag har haft sådana när jag har varit gravid och känt dem redan ett par dagar innan bim Jag tror inte att just de kan ha med förkylningen att göra. Annars skulle möjligtvis äl kunna vara nu?  

Telgebo, åh vad glad jag blir för din skull! Försök nu att bevara den där känslan så at t su kan plocka fram den om du blir orolig och osäker igen. Kankse du kan skriva ner hur det känns och hur du tänker just nu och läsa det om du blir orolig för att bli lite peppad. Det är ju helt normalt att symptomen kommer och går!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*