• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • ceke
    AMC80 skrev 2011-02-27 11:21:45 följande:
    Var har vår kära TS tagit vägen? Hon har inte varit inloggad sedan januari. Någon som vet?
    det har jag också funderat över!
  • telgebo
    Var har vår kära TS tagit vägen? Hon har inte varit inloggad sedan januari. Någon som vet?
    Ingen aning tyvärr.

Här har jag legat vaken hela natten och vänt och vridit på mig så morgonen temp är inte pålitligt. Idag känne rjag mig icks gravid till skillnad mot igår.,

Imorse när jag gick upp och skulle tiórka mig så var det så mycket flytningar typ som massa ÄL-slem. Ähh, ÄL slem när man är gravid? Que!!?? Nån som vet varför man får det när man är gravid?

Ny vecka, jihoo v.6+0 sjunde veckan ett steg närmare bebis
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • BejbyBoo

Ja, min kurva är lite annorlunda den här månaden. I morse fick jag dock sovmorgon, och tempade mycket senare än vanligt. Men tempen var densamma som tidigare dagar ändå.
    Jag har testat så mycket negativt förut, så nu har jag bestämt mig för att vänta till onsdag, dpo 14. Vid min förra graviditet testade jag minus på 11-12 dpo och sen positivt på 13 dpo. Idag är jag på 11 dpo. 

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • chiqita
    Hon har inte tempat på lika länge heller... Hoppas att inget tråkigt hänt... Ingen som har hennes nummer så att ni kan smsa henne? 
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • Trassel

Har tempat på fel tid nu några dagar och haft verkligen otydliga flytningar men igår riktigt mycket foglossningsont och öm i äggstockarna plus något mer tydliga ew och det håller i sig idag och lite högre temp dessutom. Kanske ändå så är äl här?

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • telgebo

Nån som vet varför man får EW under graviditet?

Gravid v.6+0 BF 24/10
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-02-27 21:57:34 följande:
    EW?? Vad är det?
    EggWhite alltså äggviteflytningar som man har under ägglossningen förkortas så. Jag har EW nu fast jag är gravid och undrar hur det kommer sig att jag har det när jag knappt gade det under dom 19 månader jag försökte bli gravid.
    Gravid v.6+0 BF 24/10
  • ceke
    telgebo skrev 2011-02-27 21:56:05 följande:
    Nån som vet varför man får EW under graviditet?
    Tyvärr ingen aning. Vad säger FF om det? De har ju en massa info om varför olika flytningar är etc..
  • AMC80

Hmm, kanske detta?

Generellt sett så gäller det att en riklig, slemmig flytning som är ofärgad/vit och inte luktar illa är helt normal, även om den ökar i mängd med antalet graviditetsveckor. Sådan flytning beror på att graviditeten påverkar surhetsgraden i slidslemmet samtidigt som vävnaderna i slidan blir blodrikare och lättare avger vätska.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*