Inlägg från: Bobofina |Visa alla inlägg
  • Bobofina

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Se där vad snyggt det blev då. Jag tror att du hade ÄL i söndags .

• Bobofina

Nattfrost - Aha, missade att du skrivit det i tråden.

fia0 -  Förstår att du inte vill ändra tillbaka . Men det kan ju ändå vara intressant att se när ff tänker sätta ut ÄL. Hur mycket senare än normalt tempade du de dagarna? Har inga direkta teorier kring varför du får en sådan uppgång efter tre tempar på 36,4, men jag tror att det är ganska vanligt att det ökar lite under lutealfasen. Man brukar ju prata om trifasiska kurvor, men då ska uppgången vara senare, tidigast dpo 7 tror jag det var Vi 4 skrev för ett tag sedan. Kan ju även vara saker som olika varmt i sovrummet och i värsta fall att ÄL faktiskt var senare. 

• Bobofina

Tråkigt med alla negativa besked här. Hoppas på något positivt snart. Det blir du, miapia, som närmast får stå för det .

Sara - Jag hade nog tagit tiden närmast den riktiga temptiden om du bara var vaken för att tempa och sen somnade om direkt, men man ska kanske göra som in the making säger och köra på första tempen. Jag skulle i alla fall inte tagit den senaste tiden. Men nu fick du ändå en ifylld plupp på den tidiga tiden, så det var ju bra. (Inte för jag förstår hur du kunde få ifylld kl 5.30 om du brukar tempa kl 7, fast det verkar i och för sig som att FF är "snällare" mot för tidigt tempande än för sent.) Kanske spelar det inte så stor roll. Förhoppningsvis får du ett fint kryss efter imorgon, om inte alla de där vita plupparna förstår. Jag vet inte riktigt hur FF behandlar vita pluppar när de utför sina beräkningar. Kanske någon annan som vet. Håller i alla fall tummarna för dig! Måste vara jobbigt med så där långa cykler.

Du och jag - Jobbigt med ovissheten. Hur långt var det från det sista grav-testet (det negativa) du tog till mensen kom? Tänker att det kanske borde varit åtminstone svagt positivt om det var ett missfall eftersom du inte hade börjat blöda då. Men jag vet inte. 

SandraMaria - Hittade du tråden? Annars så har du den här www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Bengalen - Fram till imorse trodde jag att jag skulle ha ÄL dagen efter dig, men idag ändrade FF till söndagen. Grr. Det gör att jag fick lite sämre odds (sämre tajming) och så måste jag ju vänta en vecka längre än dig på testdag.

Tyvärr har jag en dålig känsla den här månaden också. Hittade någon sorts förhårdnad på livmodertappen och har idag beställt tid för att kolla upp det. Jag hoppas att det inte är något allvarligt, men just idag känner jag mig väldigt pessimistisk. Någon som varit med om något liknande?

• Bobofina

SaraK83 - Jag fick tid om två veckor. Lång väntan, man vill ju bara ha det gjort. Nu har du ju bara några dagar kvar till bim. FF verkar tycka att du har bim på lördag, men du har skrivit 23e i andra tråden. Vilket datum är det du går efter?

Bengalen - FF flyttade, som du kanske såg, min ÄL-dag några gånger till så till slut hamnade jag på söndagen igen. Får helt enkelt gå på det. Knepigt med dina positiva test på CD 13. Men nu vill jag se din kurva gå uppåt imorgon, inte mer ner nu. Annars ser det ju lovande ut, men någon som skulle kunna vara en implanteringsblödning där på dag 7. Hur känns det? Håller alla tummar jag har!  

nattfrost - Härligt med bra bm. Hoppas att det går bra fortsättningsvis också.

Vi4 - Ja, galet jämn temp för mig. Om det inte var för att jag kör två termometrar parallellt (ska byta nästa månad) hade jag trott det var något fel på termometern, men nu visar båda 36,9 varje morgon. Men nu vill jag ha sån där fin stegring som du alltid har. Är trött på 36,9 nu :). Ses vi imorgon?

fia0 - Trist att det inte blev något den här gången. Kram.

kramlo - Bra att få en ordentlig koll av kroppen. Tråkigt med för tunn slemhinna. Hoppas den tjockar på sig :). Det där med att undervikt kunde påverka östrogenet negativt har jag inte tänkt på. Nu tror jag i och för sig att jag automatiskt har gått upp några kilon över sommaren p.g.a. en överdos av bullar, men ska nog ta en ny vikt idag för att se så att jag inte råkat tappa fler kilon. Nu är nog min kropp egentligen ganska normalviktig, men det är inte säkert att östrogenet "förstår" det med tanke på min låga vikt. Vet du något mer om vad det är så påverkar östrogenet, är det vikten i sig eller mängden fett?

• Bobofina

Sara - Aha, jag förstår. Får hålla tummarna några dagar till då. Ser ju fint ut än så länge i alla fall.

• Bobofina

Fru Höst - Håller med om att din kurva ser lite annorlunda ut. Kan det ha varit någon drastisk temperaturändring i sovrummet som du reagerat på?

Sara -  Jag har ingen aning om hur sådana där test ska se ut, men om det är det svaga rosa strecket man ska se så ser jag absolut det. Hoppas! Har du fler test hemma så att du kan testa imorgon bitti?

Bengalen - Ser ju väldigt bra ut. Grattis till en fin/lång cykel! Nu hoppas vi på ett fint plus också. 

Vi 4 - Nja, jag vet inte det jag. Nu har det blivit en ordentlig urinvägsinfektion här, och det kan nog inte vara bra. Skulle tro att små embryon inte gillar sånt. Går tempen upp nu är det dessutom förmodligen p.g.a. feber. Dumt nog sa jag att jag inte ville ha antibiotika än, men ångrade mig redan en timme efter jag pratat med läkaren. Typiskt att det ska vara helg just nu. 

• Bobofina
    Bengalen - Stor kram till dig! Det borde ju verkligen varit din tur nu. Vi kan väl hoppas på att det är kroppen som behöver några månader på sig för att ställa in sig, även om man tycker att det borde räcka med förberedelser nu.

Sara - Ser ju bra ut, det där.  Det känns faktiskt bättre idag så jag hoppas att jag lyckas stävja den här UVI:n. Mitt problem är att jag inte tål penicillin och då är det rätt så få medel kvar att välja bland. Den här gånger fanns det ett som läkaren rekommenderade, men det kan störa folsyrasyntesen och ska inte användas i tidig graviditet så när jag sa att vi försöker bli gravida höll han med om att det var dumt att ta den. Ska lämna nytt prov på måndag och är det fortfarande bakterier kvar så får det bli någon kur, kanske finns det något annat att ta. 

Vi 4 - Ja, visst ser det fint ut. Äntligen fick jag en sån där fin kurva jag alltid velat ha, men så är det förmodligen bara p.g.a. en sketen UVI. Men har mycket mindre ont idag så jag tror att jag avvaktar med att ringa. Däremot är det nog egentligen ännu värre att gå omkring med UVI än att ta lite medicin så jag borde kanske ändå ta antibiotika. Grr, frusterande! Har du fortfarande inte kollat upp den där huvudvärken? Det skulle du ju göra. Eftersom jag är så bra på att vara nyanserad när det gäller andra kan jag ju kontra med att jag inte tror att ett glas vin igår är någon fara alls. DPO 7 är ju i tidigaste laget för implantering och är det idag det sker är ju alkoholen redan ute ur kroppen. Dessutom, även om implanteringen startat tar det fortfarande flera dagar innan embryot grävt sig in i slemhinnan så att det kan börja omslutas av lakunorna med ditt blod i. Men jag förstår hur du tänker: skulle ju kunna finnas andra mekanismer som störs, men de är ju än så länge okända och skulle lika gärna kunna vara att äta choklad eller duscha för kallt eller vad som helst... Det är klart det ska gå vägen den här gången!  

• Bobofina

in the making - Usch så tråkigt med negativt test. Hoppas att det bara var för tidigt. 

Vi 4 - Mm, om det nu är så att tempen påverkar självas fästandet. Dessutom så har du ju en vit ring så du kanske inte ska dra allt för stora växlar på den uppgången. Hur brukar din temp förändras av att du sover dåligt? Brukar den gå upp?

Sara - Tråkigt med blod. Men ge inte upp riktigt än. Om du har bim på tisdag så är det ju inte så konstigt att strecket är lite svagt. Du har ju fortfarande ett synligt streck, när de är så svaga kanske det inte är så lätt att avgöra om de har lite olika nyans. Eller är du säker på att det är svagare idag? Annars har du ju fortfarande hög temp. Det är ju bra! Håller tummarna! 

• Bobofina

Fru Höst - Din kurva ser ju onekligen lite annorlunda ut. Nästan som att något skulle ha hänt din termometer. Men du har ju inte dalat något idag så jag tycker ändå att det verkar bra. Dessutom verkar du ju ha en del "intressanta" symptom. Hoppas verkligen att det inte är pengasslöseri med dina beställda test :).

Sara - Jag måste säga att jag inte ser så stor skillnad på dina två första test, men det senaste är definitivt starkare. Det måste ju bara vara positivt. Nästan så att man vågar sig på ett litet försiktigt grattis...men jag kanske ska vänta med det till imorgon ;).

Bengalen - Njä, test kommer jag att börja tänka på först om jag inte sett någon mens på onsdag kväll. Dock tror jag inte att det kommer att bli så. Jag kan hålla med om att jag har en fin kurva (vad nu det betyder egentligen), och det är ju positivt att dagens väntade dipp uteblev. Tyvärr tror jag att det beror på att min urinvägsinfektion drar upp tempen lite. Idag känner jag mig rätt så febrig även om inte tempen gått upp så mycket än. Dessutom har jag väldigt ont i magen. Det har jag i och för sig haft i nästan en månad, men nu känns det som att det förändrats till ont som är mer likt mensvärk. Spiken i kistan är väl att jag inte känner mig det minsta gravid. Ingenting som inte går att förklara med UVI:n :(. Däremot är jag mycket glad att jag inte har kort-lutealfas-problem. Alltid något!
    Hur är det med dig idag? Förstår att du blivit rätt luttrad vid det här laget, men det måste vara oerhört jobbigt ändå. Vad är det ni ska göra för att förbättra äggkvaliteten? Hoppas att det går fort att förbättra den i alla fall. 

• Bobofina

Havsklippan - Åh, så underbart. Håller tummarna, lycka till!

Sara - Lycka till på KK idag!

Fia - Jo, jag tror att det ska vara tvärtom, men det är likadant för mig. Sen jag köpte ny snabb termometer här om veckan har jag testat ibland på kvällarna också, bara på skoj, och jag ligger också oftast flera tiondelar lägre på kvällarna. För mig har det gjort att jag börjar tvivla på mina morgontempar...

Bengalen - Förstår att det är lite dubbla känslor kring äggdonation. Nu när du har så bra ordning på kroppen och verkar ha ägglossning, skulle ni inte kunna få ändra tillbaka och använda sista försöket till en ny IVF? Stor kram och hoppas på det bästa. Tack för tumhållningen! :)

Vi 4 -  Haha, det är ju bra att du har bättre koll på mig än vad jag själv har. Du hade så klart rätt. Det jag hade fastnat på var att jag vid första tempmånaden inte var nedanför coverline på DPO 17, men det var ju mycket riktigt en ordentlig nedgång i alla fall. 

Här var det temp upp imorse, men jag måste säga att jag fortfarande är väldigt skeptisk. Det kändes väldigt varmt i sovrummet imorse, jag har lite sjukdomskänsla, mensvärk, ingen gravidkänsla och så sov jag väldigt oroligt inatt igen (drömde om tempningar som var helkonstiga och termometrar som jag hittade lite varstans... :D). Så jag tror att dagens temp är en liten luring. Kom även på att jag nog borde ha skrivit bim imorgon istället eftersom jag tror att mensen kommer ikväll eller inatt. Hur som helst så tackar jag ändå allra ödmjukast för alla hållna tummar. :)

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*