• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • miapia43
    Hej alla härinne. Har inte varit inne på ett tag men idag är jag här. Ville visa mina tester för idag och se vad ni säger. Gubben och jag står som fån och bara tittar. Kan det vara våran tur nu efter så många år....

• greeneyes

Miapia43: Det ser ju verkligen lovande ut! Vänta någon dag och ta sedan ett digitalt test på morgonen. Håller tummarna!

• Älva1973

Låter underbart Vi5 (4) :D
    Jag känner samma lycka för att vi klarade Ivf på första försöket :)
    V23 nu för mig.

Grattis miapia
    Så roligt att få minns tillbaka hur det kändes att få de där svaga strecket :)
    Lycka till och njut nu av att du är gravid :)

• Du och Jag ver2

Kikade in på din kurva MiaPia - hoppas SÅ den går upp igen imorgon och att strecken ökar! Är verkligen er tur nu.

• Tallbarr12

Hej alla! Vet inte om jag skrivit här sen jag fick min son i november, nu är han redan 8 månader! 

Vi kommer nog inte försöka oss på en tvåa förrän nästa sommar, men har börjat föra in mens och äl-flytningar i FF-appen (tempar alltså inte nu) för att ha lite koll på cykeln. Men! Appen går inte alls efter mina äl-flytningar när den sätter ut fertila dagar och flyttar heller inte på markeringar för beräknad mens när jag väl fyllt i att mensen kommit... Har jag missat nån smart inställning någonstans i virrvarret av menyer? 

Grattis till alla graviditeter sen jag kikade in sist och lycka till till er som försöker!!  

• greeneyes

Tallbarr: jag har för mig att man kan välja i inställningarna om den ska gå efter äl-test eller sekret för att beräkna äl, du får kika runt lite via datorn. Tyvärr har jag inget svar på mens-frågan, men generellt så räknar den ju på ett snitt baserat på tidigare cykler. Såg de annorlunda ut innan din son kom så kanske det inverkar. Man kan ju välja bort cykler så att de inte räknas med i statistiken.

• Saga09

Kikar in för att säga att vår son nu är här :)

han föddes den 2/7 och allt fungerar toppenbra än så länge

Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
  • AnnC

Det var länge sedan jag var här inne, känner igen massa namn sen sist jag blev gravid, kul! Fick en dotter i april 2012 och nu jobbar vi på syskon. Hade äl igår (superstarkt äl test och rejäl temphöjning idag) och vi har gjort vad vi kan så nu hoppas vi på det bästa! Någon mer som tempar för att försöka bli gravid just nu?

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*