• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Du och Jag ver2

Kul tråden vaknat lite till liv =)

Låter lovande Xaxxa! Jag hade med massor med flytningar innan graviditeterna!

Åh, vad jag är avis på er Vi 5 och Greeneyes!!! Snart får ni se era små!

Här har vi hållit på och velat fram och tillbaka om en fjärde - jag vill fortfarande men maken vill ta igen sig lite - vilket jag har full förståelse för! Hoppas på att vi kanske kan köra igång till nästa sommar =)

Tempar inte men använder mig av ff för att hålla koll på allt annat i cykeln. Har senaste cyklerna fått äl på dag 30...jättekul...eller inte! Förhoppningsvis så är det för att jag har delammat (slutade för ca en månad sedan nu), så får se denna gången hur det blir.

Vad använder ni för termometer!? Letar fortfarande efter en bra och SNABB! (helst max 10 sec!)

• 0fia
    Du och Jag ver2 skrev 2013-10-15 22:10:29 följande:

Vad använder ni för termometer!? Letar fortfarande efter en bra och SNABB! (helst max 10 sec!)
    Hej igen!

Jag har kört vanlig från apoteket med endast en decimal. Har funkat ok men det tar nog längre tid än 10 sek.... Har du sett denna? Kasnke kan maila och fråga om hur lång mättid det är?!
  • greeneyes

Låter lovande Xaxxa! Jag hade med massor med flytningar innan graviditeterna!

Åh, vad jag är avis på er Vi 5 och Greeneyes!!! Snart får ni se era små!

Här har vi hållit på och velat fram och tillbaka om en fjärde - jag vill fortfarande men maken vill ta igen sig lite - vilket jag har full förståelse för! Hoppas på att vi kanske kan köra igång till nästa sommar =)

Tempar inte men använder mig av ff för att hålla koll på allt annat i cykeln. Har senaste cyklerna fått äl på dag 30...jättekul...eller inte! Förhoppningsvis så är det för att jag har delammat (slutade för ca en månad sedan nu), så får se denna gången hur det blir.

Oj, fyra barn - det var ambitiöst jag som velade inför ett andra, haha! Hoppas maken ger med sig då till nästa sommar

Jag har en termometer som jag beställde från nån av sidorna med äl-tester. Tror att den var från testlagret.se och mäter två decimaler och var snabb, minns dock inte hur snabb.

Jag kommer att fortsätta tempa och använda FF när jag slutat amma. För oss har det funkat bra som preventivmedel tidigare, tål inte hormoner nämligen.
  • Älva1973

Då tittar jag också in en sväng, bara för att meddela att jag fortfarande väntar på lillbebis Solig
    Vecka 40 (39+3). Men jag tror att jag kommer få gå över tiden.

Vi 5 och greeneyes, så roligt läsa lite om er, vi ligger så nära i tid. 

Du och jag ver2:
    Den här termometern använde jag:
    www.billiga-tester.se/babyplan-digital-termometer-decimaler-p-154.html

Har två decimaler och mäter hyfsat snabbt, men inte på 10 sekunder.

Gravid i vecka 40, väntar dotter 19:e oktober 2013
  • Xaxxa

Igår påbörjades fertilitetsutredning. Han tittade på äggstockar och kunde konstatera att ÄL skett från vänster och i höger såg han 8 ägg som inte hann med. Han sa att jag verkar ha väldigt pigga äggstockar för min ålder och ett SMHI värde på 5,5 i min ålder är nåt helt otroligt. Slemhinnan var 14 mm igår. Nu ska jag få börja med att lämna blodpropp och kolla mins skökdkörtelvärden är på för det kan tydligen ställa till det med oregelbunden mens utebliven ÄL som vart mitt problem och sen ska jag få pergo annars sprutor med fsh. Är nu BIM + 1 så imorrn tänkte jag testa om inte mensen kommit men hoppas givet på +.

• Xaxxa
    greeneyes skrev 2013-10-15 12:23:31 följande:
    Flytningar var mitt första gravtecken, kom en vecka innan Bim ungefär och var som äl-flytningar

Mitt var precis som man kissade på sig som vatten fast helt genomskinligt eller i samma vita färg som toapapper. Fortfarande väldigt mycket men inte så att det ger blöt känslan i trosorna längre. Sedan gråter åt allt, brösten ömmar rejält emellanåt annars inte mycket mer än så länge. Ingen mens men den kan hålla sig borta för att lura mig.
  • Xaxxa
    Kul tråden vaknat lite till liv =) Låter lovande Xaxxa! Jag hade med massor med flytningar innan graviditeterna! Åh, vad jag är avis på er Vi 5 och Greeneyes!!! Snart får ni se era små! Här har vi hållit på och velat fram och tillbaka om en fjärde - jag vill fortfarande men maken vill ta igen sig lite - vilket jag har full förståelse för! Hoppas på att vi kanske kan köra igång till nästa sommar =) Tempar inte men använder mig av ff för att hålla koll på allt annat i cykeln. Har senaste cyklerna fått äl på dag 30...jättekul...eller inte! Förhoppningsvis så är det för att jag har delammat (slutade för ca en månad sedan nu), så får se denna gången hur det blir. Vad använder ni för termometer!? Letar fortfarande efter en bra och SNABB! (helst max 10 sec!)

Har en vanlig köpt på Apoteket som är digital. Jag tar tempen i munnen tar ca 45 sekunder tror jag. Hoppas flytningar är ett bra tecken för graviditet för mig. Har blivit lurad så väldigt många gånger så vågar inte tro något då jag vart så säker förr som inte vart nåt.
  • Vi 5

Xaxxa, det låter ju väldigt lovande med många ägg och bra AMHvärde (för det var väl det du menade?). Bra att de kollar sköldkörtelvärden för det kan ju absolut vara det som ställer till det. Hur länge har ni försökt? Håller tummarna för plus!

Älva, hej kul att se dig! Har ju tänkt titta in i er tråd men har inte mått så bra. Lycka tillkramar till dig!

Du och jag, vinkar hej till dig med! Allt bra med dina små?

• Xaxxa
    Vi 5 skrev 2013-10-16 20:14:57 följande:
    Xaxxa, det låter ju väldigt lovande med många ägg och bra AMHvärde (för det var väl det du menade?). Bra att de kollar sköldkörtelvärden för det kan ju absolut vara det som ställer till det. Hur länge har ni försökt? Håller tummarna för plus! Älva, hej kul att se dig! Har ju tänkt titta in i er tråd men har inte mått så bra. Lycka tillkramar till dig! Du och jag, vinkar hej till dig med! Allt bra med dina små?

Det var AMH fast min platta skriver om alla ovana ord till nåt helt tokigt. Får hoppas det blitt nu efter 4 år. Jo kanske räcker det annars bara med att kolla upp värdena få rätt dos Levaxin för att få igång min annars så regelbundna cykel igen annars kanske den kick startar mha Pergotime . Känner mig så annorlunda, lugn på ett svårförklarat sätt , brukar vara otålig och ivrig annars och brukar alltid tjuvtitta flera dar före BIM men icke denna gång. Tycker inte jag har så mycket symtom å andra sidan heller fast det kan i o f s vara ett symtom det också kanske.
  • greeneyes

Vad roligt att se dig Älva, känns som att det var längesen! Nu är du verkligen vid målsnöret!!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*