• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Xaxxa
    Vi 5 skrev 2013-10-14 17:03:44 följande:
    Xaxxa, jag funderar på hur du tempar? Vilken typ av termometer? Och jag undrar också om du tar tempen precis samma tid varje dag? Inom 30-40 minuter helst. Kan det vara något sådant som gör att det inte stämmer riktigt?

Jag tempar 8 varje morgon och då med en digital termometer i munnen. Jag tempar exakt samma tid varje morgon och sover minst 3-5 timmar i sträck innan det och sover med stängd mun och fönster. Jag har gjort såhär många cykler under några år och har sett under många cykler att jag inte har inte har nån ÄL och att det dessutom har börjat krångla nåt förfärligt sedan ett halvår tillbaka med även oregelbunden mens nu också och det har jag inte haft problem med tidigare utan det är nåt nytt men det har väl ganska sannolikt med alla mina anovulatoriska cykler att göra förmodar jag. Antar att läkaren kommer ge mig Pergotime som verkar omöjligt att få tag i på Apoteket men får se vad han säger. Tanken på PCO har kommit men det har dom sagt att jag inte har får se vad denna säger för jag antar att jag får göra ett VUL imorgon. Det är väl inte farligt att göra nåt gynekologiskt imorgon om det nu mot alla odds skulle kunna vara gravid? Jag vet att inget syns redan om jag skulle vara gravid men han kanske skulle kunna se om man haft ÄL har tjock eller tunn slemhinna, dags för mens snart eller nåt annat som ger mig en ledtråd.
  • Vi 5

Xaxxa, då har du ju tempat enligt konstens alla regler, så det låter ju tyvärr som att det kan vara en del anovalutoriska cykler. Samtidigt är det väl rätt ovanligt att få utslag på äl-stickor om det inte är äl? Det ska iaf inte vara någon fara med undersökning, vet att jag gjorde vul tidigt (innan bim) när jag väntade mitt första barn. Men de bör ju inte göra någon spolning för det vore inte bra.

Kan de inte ta blodprov efter äl nästa gång och gärna vul med för att se hur det ser ut med äl för din del. Hoppas nu att du får bra hjälp! Lycka till!

• greeneyes
    Vi 5 skrev 2013-10-15 08:15:41 följande:

Xaxxa, då har du ju tempat enligt konstens alla regler, så det låter ju tyvärr som att det kan vara en del anovalutoriska cykler. Samtidigt är det väl rätt ovanligt att få utslag på äl-stickor om det inte är äl? Det ska iaf inte vara någon fara med undersökning, vet att jag gjorde vul tidigt (innan bim) när jag väntade mitt första barn. Men de bör ju inte göra någon spolning för det vore inte bra.

Kan de inte ta blodprov efter äl nästa gång och gärna vul med för att se hur det ser ut med äl för din del. Hoppas nu att du får bra hjälp! Lycka till!

Jag fick positiva äl-test flera gånger i varje cykel när jag hade långa cykler pga Pco, så visst kan man få utslag utan att ägget släpper tyvärr. Däremot så var testerna bara precis positiva, alltså lika starka. När jag väl hade riktig äl så var mitt streck supermycket starkare, så jag lärde mig skillnaden.
  • Vi 5

Greeneyes, intressant, (fast förstås inte alls roligt för dig som behövt uppleva det) jag trodde att det var rätt ovanligt, men det verkar ju inte stämma då. Hur går det för dig?

• Xaxxa

Greeneyes jag testade att ta bort min höga temp den 3 okt för jag vet att jag inte ens sov 30 min före tempningen. Sedan tog jag bort discard på alla tempar mellan 9-14 oktober och vips så blev det helt annorlunda, nu är alla tempar efter ÄL ovan coverline och ÄL var den 1 okt så nu ser det mycket bra ut. Tog lite fundersam på om ÄLDRE testet var positivt först kl 17 den dagen och sedan superstakt 24 timmar senare med eggwhite tapp som var HSO och hade ÄL värk

• greeneyes
    Xaxxa skrev 2013-10-15 09:29:57 följande:
    Greeneyes jag testade att ta bort min höga temp den 3 okt för jag vet att jag inte ens sov 30 min före tempningen. Sedan tog jag bort discard på alla tempar mellan 9-14 oktober och vips så blev det helt annorlunda, nu är alla tempar efter ÄL ovan coverline och ÄL var den 1 okt så nu ser det mycket bra ut. Tog lite fundersam på om ÄLDRE testet var positivt först kl 17 den dagen och sedan superstakt 24 timmar senare med eggwhite tapp som var HSO och hade ÄL värk
    Låter ju kanon! Håller tummarna för dig. 
    Vi 5 skrev 2013-10-15 08:48:04 följande:
    Greeneyes, intressant, (fast förstås inte alls roligt för dig som behövt uppleva det) jag trodde att det var rätt ovanligt, men det verkar ju inte stämma då. Hur går det för dig?
    Det går bra, är gravid i v 36 nu

Dotter född 2007, Planerat snitt 131101
  • Vi 5

Xaxxa, men så bra! då är det till att hålla tummarna nu. Du borde ju tom kunna testa eftersom det är 14 dagar efter dpo!

Greeneyes, härligt!!! Jag hade för mig att du var några veckor efter mig, jag går in i v 40 idag.

• greeneyes
    Vi 5 skrev 2013-10-15 10:18:03 följande:
    Xaxxa, men så bra! då är det till att hålla tummarna nu. Du borde ju tom kunna testa eftersom det är 14 dagar efter dpo!

Greeneyes, härligt!!! Jag hade för mig att du var några veckor efter mig, jag går in i v 40 idag.
    Men oj, då är det nära för din del! Vad kul!
  • Xaxxa
    greeneyes skrev 2013-10-15 09:43:30 följande:
    Låter ju kanon! Håller tummarna för dig. 
    Vi 5 skrev 2013-10-15 08:48:04 följande:
    Det går bra, är gravid i v 36 nu  

Tack! Jo nu hoppas jag hade nid blödning 7 DPO aldrig haft förr men har såna flytningar å jag tror mesen kommit.
    Vi 5 skrev 2013-10-15 10:18:03 följande:
    Xaxxa, men så bra! då är det till att hålla tummarna nu. Du borde ju tom kunna testa eftersom det är 14 dagar efter dpo! Greeneyes, härligt!!! Jag hade för mig att du var några veckor efter mig, jag går in i v 40 idag.

Blir test på torsdag, är helt lugn denna cykel vilket är olikt mig för jag brukar annars vara så otålig och börja testa innan BIM,men har väl så van och less på alla test så inget att hetsa upp sig över men har ingen mens kommit på torsdag så blir det mens
  • greeneyes
    Xaxxa skrev 2013-10-15 11:32:01 följande:

Tack! Jo nu hoppas jag hade nid blödning 7 DPO aldrig haft förr men har såna flytningar å jag tror mesen kommit.
    Vi 5 skrev 2013-10-15 10:18:03 följande:Xaxxa, men så bra! då är det till att hålla tummarna nu. Du borde ju tom kunna testa eftersom det är 14 dagar efter dpo! Greeneyes, härligt!!! Jag hade för mig att du var några veckor efter mig, jag går in i v 40 idag.

Blir test på torsdag, är helt lugn denna cykel vilket är olikt mig för jag brukar annars vara så otålig och börja testa innan BIM,men har väl så van och less på alla test så inget att hetsa upp sig över men har ingen mens kommit på torsdag så blir det mens
    Flytningar var mitt första gravtecken, kom en vecka innan Bim ungefär och var som äl-flytningar
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*