• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Brodsmulan

Å så gick gubben in och kollade 2 sek å hittar det direkt
    Så nu har vi önskat... Pappa: Ny motor till bussen som har skurit. Mamma: Körkort. Rasmus: Hockeyutrustning. Morgan: Cross 100cc och Lilla Jocke: Ny bilstol. Totalt räknade vi på 32 700, det får man nog inte. Men hoppas kan man ju.

• Peand

Godmorgon på er!

Cissi - Då är det bara att hålla tummarna nu då....Ska själv klura ut ågot bra att önska mig, får nog sätta fart snart innan pengarna tar slut.....

• Brodsmulan

Petra.. du jag måste fråga. Du skrev förut att du fick väcka Jonas var 4e timma för att ge han mat.. hur länge? Funderar på Jocke liten nämligen.. igår fick han tillägg vid 20, ungefär 140ml åt han, vid 22.30 ammade jag så han somnade och sov till.. 06.30.. det är ju hela åtta timmar.. är det för lång tid för att sova när man är så liten?
    Han har annars kunnat sova 22.30-04.30 också nu under en vecka, har varit två tillfällen nu han sovit ända till halv sju, men vet inte om jag kanske ska väcka han?

Ja, vi har inget sagt till killarna, bara önskat åt dem saker vi vet de vill ha, iom att man inte vet om man får eller ej.

• Peand

Cissi - Det var nog bara första månaden. Jösses vad man glömmer fort
    Orsaken till att vi fick väcka honom var främst att han hade ett så lågt blodsocker när han föddes i kombination att han var så stor. Så för att han inte skulle sjunka i sockret var han tvungen att ha mat fast han inte egentligen var hungrig. Inte roligt men vad fanns det för alternativ??
    Jag tror inte att Jocke är för lite för att sova så länge nu. Han borde ju vakna om han är hungrig, sover han så är han nöj. Och får en utvilad och nöjd mamma

• Brodsmulan

Petra.. Ja, jag klagar inte mest bara fundersam om det skulle vara otillräckligt men nöjd är han ju.. fast nog känns det skumt som attan, är ju inte det man är van med. Tja Morgan va behaglig som liten han med, han sov väldigt bra nattetid och knappt nått på dagen. Rasmus vaknade på natten fram till han va ja säkert 1½-2år.. men kommer inte ihåg när Morgan slutade vakna på natten nämligen. Va liiite trött då med en bebis som inte sov mer än 10-15min på dagen i stöten och ett barn som var vaken ett par timmar varje natt.. förstår inte hur man orkar egentligen, men moder natur är bra facinerande, för orkar gör man ju.

Mega rea på Ellos och Josefssons för den som missat det hittade lite kläder åt mig å gubben igår.. wow, första gången jag handlat och INTE handlat åt grabbarna.. nästan så man känner sig skyldig näää.

Vet inte riktigt hur jag ska göra med Rasmus spindelmannentavla (skulle vara julklapp), köpte en så'n med småljus i på Rusta.. la den längst upp på kylskåpet.. javisst, vem har varit där och kikat om inte liten Rasmus *sucka* trist..
    Men nu lär jag ut med hunden.. piper så det låter som om han håller på att göra ner sig.. kraken *s*

• englamax

Fika hemma hos Elin på torsdag kl 13!

Elin & Linus
    Jenny & Levina
    Petra, Jesper & Jonas - kan ev komma någon minut senare....
    Jessica & Kevin

• Peand

Johanna - Kommer du inte i morgon???

Cissi - Ja, detta med julklappar. Tror att de går runt och letar hela dagarna dessa tider...Jesper har hittat en sedan ganska lång tid tillbaks, men han har inte rört den....
    Usch, vet inte om jag törs titta på rean...Har beställt massor innan som jag inte fått räkning på ännu. Men jag kan ju göra som strutsen - stoppa huvudet i sanden och glömma allt. Det man inte ser finns inte

Med risk för att verka tjatig och lite egoistisk vill jag bara berätta en sak....
    Idag är det exakt 4 månader sedan jag började med Cambridge och nu har jag gått ner 38,3 kilo....Ett snitt på 9,5 kilo i månaden...Det låter för bra för att vara sant och skulle kunnat varit taget ur en sån där reklam blad man får hem om olika "mirakelkurer". Men miraklet sitter här alldeles levande Thjoooo!!!!!!

• Morots mamman

GRATTIS PETRA vad duktig du är......

• Peand

Linda och Maria - Jag bugar och tackar....Fast jag borde sträcka på mig är det svårt att vara stolt Kommer kanske sen.....

Svar på tråden LindeMammor2005