• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Brodsmulan

Me är här har kollat Medium.. halv scary.. tänk om det faktiskt kan vara så.. jag som tror på själa vandring å så ska ju inte se sån't här

• Morots mamman

Gomorron tjejer...

Här har vi vart uppe titt som tätt i natt & fått sinnes förvirring med HAN har ätit mat i natt oj oj oj tror ni mamman e trött, Ja de e hon faktiskt...

Ja ha ne nu ska man väl ner och försöka advents pynta lite då

Vad har ni för er i dag då? göra nått skoj i helgen? Själv blir ja solokvist då min gubbe åker till tyskland

Kram kram....

• Brodsmulan

Ja men Linda då kan vi va 'änkor' båda två, min han kommer inte synas till mycket i helgen, ska jobba hela helgen.. blää.. avsyr de hundskiften. Visst, skönt att han blir ledig en vecka, men gillar inte att bli stick solo.

Har de nå roligt julpynt på Rya förresten, nå'n som vart där? Tänkte åka dit och kika i em.

• Peand

Hej på er...Det var lungt här inne idag...

Varför måste jag jämt skjuta upp saker som kan skjutas upp???
    Har hela veckan tänkt att jag skulle börja städa inför advent men tänkt, att det tar jag imorgon.....Senast igår tänkte jag så Åh, vad händer...Jo,här sitter jag med en lilljonas som är snuvig och har haft 39 graders feber i ett dygn snart, eller iallfall sedan i natt...Vill inte vara själv utan bara sitta i mammas knä.
    Så blev det med den städningen Fast vad gör man inte för sin sjuka lillknyte som är en spillra av sitt forna glada jag....

Cissi - Var på Rya i onsdags och de har ganska mycket julpynt. Sen om det var så roligt vete 17!! Det beror nog på vad man är ute efter...

Nä, nu grinar han lite för mycket så det är nog bara att återvända till soffan och slö titta på något meningslöst...

• Solhöjden

Min lillprins är inte heller riktigt sig lik idag. Lite kinkig och vill oxå bara sitta i knät, dock ingen feber eller snuva. Känns som han kanske ruvar på något, antingen det eller fler tänder....
    Har adventspyntat medans han sover och sitter och myser när han är vaken....
    Har eldat doftljus så det luktar kanel i huset!
    Myyyssss mycket i helgen mamsingar!

• englamax

halloOo..back in familjeliv! ja du petra jag har häller inte tagit tag i städningen men det kan juh bero på att det varit bla en liten kille här på ett år och snott runt och dragit runt på alla grejer .. vi e inte vana vid barn på 2 ben , han fick tag i allt och vänt upp och ner på hela lägenheten känns det som *suck...ja nu blir det städning! mysigt med julpynt och julskyltning ..ska skicka ner mannen och hämta jul lådan

• Morots mamman

Ja ha då var man klar på nedervåningen iaf då åååå så fint å ljust de blev me alla stakar...... Synd ni bor så långt bort tjejer annars kunde vi tagit solokvist fika i morron haha, fast cissi du kan ju be din kusin köra hit dig

• Peand

Hmmmm, det verkar som alla är klara utom jag Fast jag har ju morgondagen på mig....
    Har faktiskt lyckats sy ett par julgardiner till matsalen nu när Pelle kom hem och tog över bärandet av Jonte. Febern hänger envist kvar men han är mindre snuvig än tidigare i veckan. Törs ju varken tro eller skriva - men det kan ju vara en tand Fast ska det vara så här varje gång han ska ploppa ut tänder ser jag honom heller tandalös.....
    Man känner sig ju så ynklig när han bara ligger som en liten loska i famnen på mig. Har ingen ork i benen och pratar inte så mycket. Gnyr bara lite....Fast jag vet ju själv hur jag mår när jag har över 39 i feber, då är ju jag nämre döden än levande

Nä, nu ska jag passa på att skriva ihop en MATlista för de kommande dagarna medans Pelle sitter med plutten. Vill inte stå här hemma och inte har något vettigt att äta nu när jag ska igång. Points boken ligger brevid recepten och det räknas för fullt. Sen blir det stor shopping i morgon, jösses vad frukt det kommer bli...Längtar!!!!

Hoppas att ni får en trevlig kväll på er alla....

• Morots mamman

haha petra jag har väntat tänder i 5 månader å han e fortfarande Tandlös varje gång han e lite gnällig om man har gett han mat nyss bytit på han å så snorar han å e lite lös " ja då e de nog tänder på G" *asg* hur man e...

• Peand

Linda - Vi väntar fortfarande på dessa bissingar och speciellt nu...TROR att det är lite med svullet men det är vid de blivande hörntänderna ner till och dem vill vi ju inte ha ut först. Inte nog med att han föräldrar som tjatar om dessa tänder, de har krav också på vilka som kommer först Stackars barn....

Svar på tråden LindeMammor2005