Inlägg från: BebisiFebruari |Visa alla inlägg
  • BebisiFebruari

    KUB i vecka 12+4

    Tror ul för kub testet kan göras fram till 13+0 ev några dagar till men inte efter 14+0 om jag inte minns helt galet


  • BebisiFebruari
    gunilla m skrev 2010-09-24 20:50:09 följande:
    Gjorde KUB i v 13+1 men blev flyttad till 13+3 vid mätningarna av fostret. Blodprovet togs redan i v 8+ något.
    Måste bara fråga en sak, fick du inte göra om blodprovet om du gjorde det i v.8+ men inte ul förrän i 13+ ??

    Jag gjorde ul för kub-testet igår och då sa hon son gjorde det att blodprovet inte ska vara äldre än 14 dagar för att då kan siffrorna bli missvisande,
    undrar bara om det är olika i olika län :)
  • BebisiFebruari

    Jag blir jätte fundersam, jag gjorde blodprovet 14 dagar exakt innan jag skulle göra ul men då eftersom att ultraljudet va för tidigt så sa hon att då får du gå och ta nya blodprover inför nästa ultraljud för att annars är blodprovet för gammalt.
    Fick då lämna nya blodprover samma dag och fick tid för ultraljud 2 veckor senare.


    Konstigt Obestämd


  • BebisiFebruari

    Ja som sagt, kan ju vara olika i olika län, jag har ingen aning. Bara lyssnat på det som hon som utförde ultraljudet sa och tyckte det va så konstigt att vissa kunnat ta testet mer än 14 dagar innan och började då fundera varför dom säger olika.

    Läste nån som skrev ovan om att blodprovet inte får tas innan 9+0 och då verkar det vara lite olika för här måste man vara längre än v.8+0 Glad

    Men jag ska fråga nästa gång oxå hur det ligger till eftersom det verkar konstigt i mina öron om det är olika beroende på vart man bor, borde ju vara samma i alla län tycker man.


Svar på tråden KUB i vecka 12+4