Downs syndrom - Vi gjorde abort
Nej vi har inte hört något om gravsättning än, har varit bortrest men ska ringa nu i veckan och kolla och fråga var han är exakt så jag åtminstone vet det.
Ja det är en bra idé att fråga om någon annan kurator, känns fruktansvärt jobbigt ibland.
Min klinik trodde inte aborten har påverkat hur det blev och sa tom att vi kunde starta stimulering månaden efter avbrytandet, men känns så osannolikt att det skulle vara något annat? Har börjat en ny stimulering nu, kliniken har stängt nästa månad så kunde inte vänta längre.
Jag var på kliniken för några veckor sedan. Läkaren spolade då med koksalt för att se hur livmodern såg ut. Livmodern "buktade ut" på ett ställe. Hon trodde inte det var något, men ville ändå att jag skulle avvakta med återföring och göra en ny undersökning efter nästa mens. Nu väntar jag på att få mens igen, så det händer inte så mycket. Om mensen kommer i tid och allt ser bra ut kanske jag kan hinna göra en återföring innan jul/nyår. Men räknar verkligen inte med något längre.
Hur har det gått för dig?
Har du fått träffa någon annan kurator? Har du fått veta något mer om planen för gravsättning? Hur har det gått med stimuleringen?Hm, okej. Ja, jag tycker också det känns osannolikt. Men hade de någon annan förklaring?