• Hamnkrumelur

Är det okej att skaffa barn om man anser sig vara för sjuk för att kunna jobba?

Enligt just dig. Alltså vad just DU anser i den här frågan.

En graviditet kan ju vara både fysiskt och psykiskt påfrestande och ta hand om barn är inte alltid det lättaste.

Nu syftar jag på dom som inte kan klara av något jobb överhuvudtaget. Som är för sjuka för att jobba helt enkelt.

Själv anser jag att ALLA som vill får skaffa barn så min åsikt är att JA visst är det okej.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att skaffa barn om man anser sig vara för sjuk för att kunna jobba?
  • Frontline

Svarar annat för att jag anser att alla har visst rätten att skaffa barn, sen om dom är kapabla till att ta hand om dom är en annan sak..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • LivL
    Frontline skrev 2010-09-19 00:17:17 följande:
    Svarar annat för att jag anser att alla har visst rätten att skaffa barn, sen om dom är kapabla till att ta hand om dom är en annan sak..
    Håller helt med.

Svarade dock NEJ. Är man hemsk då..? Jag tänkte att man skaffar barn som par. Och i de paren (dom allra flesta alltså) så är minst 1 arbetsför. Så då får den försörja.

Men är man 2 sjuka... Nja, vet inte...
  • Houdini

Som kronisk sjuk och sjukpensionär, varar jag nej faktiskt.

För jag vet att jag inte skulle ha orkat och klarat av att ha haft barn. Vissa dagar är det ett helvete ens att ta sig ur sängen min sambo jobbar ju så vem skulle atgit hand om barnen då? Humöret äär ju också skit i omgångar och tålamodet  finns helt enkelt inte.

Nej ska man ha barn ska man kunna ta hand om dom också anser jag både rent praktiskt och känslomässigt

• LivL
    Houdini skrev 2010-09-19 00:27:05 följande:
    Som kronisk sjuk och sjukpensionär, varar jag nej faktiskt.

För jag vet att jag inte skulle ha orkat och klarat av att ha haft barn. Vissa dagar är det ett helvete ens att ta sig ur sängen min sambo jobbar ju så vem skulle atgit hand om barnen då? Humöret äär ju också skit i omgångar och tålamodet  finns helt enkelt inte.

Nej ska man ha barn ska man kunna ta hand om dom också anser jag både rent praktiskt och känslomässigt
  • Baby2B

Det beror ju på av vilken anledning man inte kan jobba. Vissa fungerar inte på en arbetsplats, men klarar sig bra i hemmet. Ett barn är ju också något väldigt positivt och friskt i tillvaron.

• Hamnkrumelur
    L E A skrev 2010-09-19 00:34:53 följande:
    Nej! Vem ska försörja dessa barn?!
    Föräldrarna antar jag. Om man är sjuk får man ju sjukpenning. Sen får man hoppas att den andra föräldern jobbar och får lön.
  • LivL
  • Frontline
    Du har lite fördom ser jag...

Vem säger att dom inte har råd ekonomiskt?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Dr Mupp

nej, är man så sjuk att man inte klarar nått jobb på arbetsmarknaden så klarar man heller inte av att ta hand om sitt barn. Man kan nämligen inte bara strunta i att ta hand om barnet om man är för dålig, det måste göras ändå. 

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
Svar på tråden Är det okej att skaffa barn om man anser sig vara för sjuk för att kunna jobba?