MissMurrig skrev 2010-09-19 19:14:54 följande:
Oj, kan man välja NÄR på dygnet man ska ta hand om sitt barn? Det visste inte jag, inte min son heller... Han måste jag ta hand om dygnet runt, även när jag har ont eller är lite sjuk. Och ingen rast får man när man har barn, men ibland sover de ju, då brukar jag passa på att äta själv, städa eller diska. PÅ min rast på jobbet får jag sitta och bara vara. Så hur menar du? Kan du välja att mata ditt barn, bära på det när det är ledsen, byta blöja på EM och du har för on på FM?
Man kan anpassa sig efter vad man gör och när(läsestund inomhus när man haft ont, ute på lekplats en bättre dag tex.), det har fungerat för oss under tiden som mannen jobbar.
Mina barn är snart 7 och 8år gamla o.har slutat med både blöjor och äter själva, men j a det v a r jobbigt vissa perioder när de var mindre.
M e n vi kom också på lösningar som fungerade för oss, tex. klättring upp på skötbord, klättring upp i matstol när de var stora nog, likaså löste vi det med barnvagnen. Likaså var min stora dotter ofta till stor hjälp, i vår familoj hjälps man åt

.