Inlägg från: TheLove |Visa alla inlägg
  • TheLove

~mittenavmajknoddar~

tove83 skrev 2010-10-19 22:50:24 följande:
    han tyckte att jag kunde ha en rosett runt magen å säga god jul...haha

Haha nej den tyckte jag inte bar bra, ingen kommer fatta... om du inte är tjock då alltså... :S jo men den kan nog fungera men jag skulle nog inte klara att vänta så länge...

Ni får bjuda hem lite folk istället och lägga in en bulle i ugnen och ursäkta dig lite, "vi har bara en liten bulle i ugnen"

• TheLove

Min mage är nästan borta nu :( Känns inte jätte kul... Vill ju att den ska växa! Tycker det är så mysigt med mage ju :( Imogon blir det iaf gyn, känns skönt att det snart är!!

• TheLove
    jakeline skrev 2010-10-20 09:36:22 följande:
    Wohoo! nu har jag fatt tid for rUL! 14 dec far vi se lilla bonan. wee
    Åh vad härligt! Ska ni ta reda på könet för då har ni ju en underbar julklapp att dela med er av :)
  • TheLove
    jakeline skrev 2010-10-20 13:02:37 följande:
    nej jag fråga mannen vad han tyckte, då han ville det förra gången, men han sa nej. Så vi struntar i det. :P Just nu känner jag mig relativt säker på att det är en tjej, men man vet ju aldrig :P
    Ni tog alltså inte reda på det förra gången heller? Vi var jättekluvna förra graviditeten och bad de kolla men då såg de inte och sen frågade de om vi ville veta gången efter men då ville inte Anton. Nu ska vi ta reda på det i alla fall... Känns lättare att förklara för sonen att det är en lillasyster eller lillebror... Just nu är det bebis för att det ska bli mer konkret när vi vet...
  • TheLove
    jakeline skrev 2010-10-20 13:02:37 följande:
    nej jag fråga mannen vad han tyckte, då han ville det förra gången, men han sa nej. Så vi struntar i det. :P Just nu känner jag mig relativt säker på att det är en tjej, men man vet ju aldrig :P
    Ni tog alltså inte reda på det förra gången heller? Vi var jättekluvna förra graviditeten och bad de kolla men då såg de inte och sen frågade de om vi ville veta gången efter men då ville inte Anton. Nu ska vi ta reda på det i alla fall... Känns lättare att förklara för sonen att det är en lillasyster eller lillebror... Just nu är det bebis för att det ska bli mer konkret när vi vet...
  • TheLove
    maddelu skrev 2010-10-20 13:56:00 följande:
    imorgon ska jag på inskrivning, ska bli roligt Glad Görs det nån slags gynundersökning då? typ känner på livmodern å sånt??
    På mig blir det ju gyn imorgon.. Vet faktiskt inte varför de ska göra det... Men jag var på inskrivning för flera veckor sen med...
  • TheLove

När jag väntade sonen fick man bada varmt, fick bada i jacuzzi på simhallen till och med men i och med att jag blödde skulle jag undvika det då det var risk för infektion. Basta fick jag göra hur mycket jag ville... Min svägerska som ska föda i dagarna får inte bada jacuzzi, duscha varmt eller basta enligt bm och har inte fått göra det på hela graviditeten... Jag duschar i skollande varma duschar men har inte vågat mig på bastu eller jacuzzi ännu... Vill prata med bm först

• TheLove

Fast foster utvecklas också olika. När jag väntade sonen visste jag exakt vilken dag jag hade äl och datumet stämde med min uträkning fram till V.12 ungefär (gjorde ju många vul) helt plötsligt flyttade de bak mig 10 dagar vilket skulle inneburit att jag inte skulle haft äl innan jag plussade ens... Så visst utvecklas de olika. Antagligen så hade väl elliot en liten period där han knappt växte nått då... Bm ville dock inte hålla med om detta :P

• TheLove

Nu har jag varit hos bm och fått se lillskiten!!! Sparka runt där inne :) sonen fick se bild på "igelkotten"

Och det är okej att både basta och bada bubbelpool jätte varmt! Bebisen är så skyddad där inne :) så länge man inte börjar må dåligt själv är det lugnt :) ska boka kub test imorgon med :)

• TheLove

Ja hur gör man för att lägga in bilder egentligen?

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~