Inlägg från: TheLove |Visa alla inlägg
  • TheLove

~mittenavmajknoddar~

Nej än har det inte hänt någonting... Lite sammandragningar men inget som gör ont... Har dock haft små blödningar sen hinnsvepningen igår... Får hoppas att det snart sätter fart men det tror jag faktiskt inte :(

Jag tror att han skulle må mycket bättre utanför magen. Skulle inte alls ha nått emot att ligga inne i en vecka med honom om det skulle krävas, bara jag får veta att han faktiskt mår bra...

Lakriz
    Vi får hoppas att han inte väljer att kika ut när din man är i sthlm... Sämsta timeingen någonsin i så fall :P

För oss är det bästa om han kikar ut... gärna för en vecka sen för nästa vecka har min man mycket i skolan... även veckan efter det...

• TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-17 11:21:03 följande:
    Tråkigt att höra..Hoppas dom sätter igång dig på torsdag då om det inte kommit igång innan dess. Håller tummarna...

Ja precis, så känner jag med. hade jag haft en massa känningar hade han ju inte fått åka, men det är lite små lurigt när man inte känner något alls, man känner sig så "säker" på  nått sätt...

Finns det någon här inne som absolut inte känt något med första barnet...när startade er förlossning?? Funderar på om det är ett tecken på att man kommer gå över en massa...
    Jag hoppas med på igångsättning men har bestämt mig för att han inte får komma idag eller imorgon för nu har vi bokat biobiljetter för morgondagen och det ska jag se!!

Dagen innan mitt vatten gick med Elliot sa jag till bm när jag var där att nu kommer vi nog inte ses mer för jag tror han kommer vilken dag som helst. (V.34+2) nästa morgon vaknade jag av vattenavgång...
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-17 20:06:27 följande:
    Spännande...att du kände på dig det så där. Får väl se hur det verkar här framöver =) Har ju trots allt en vecka kvar till BF...
    Denna graviditet har jag kännt att nått varit på gång flera gånger och straxt efter har jag fått mkt sd och sånt men det har aldrig blivit någonting... :P

Denna gång känns det som att jag kommer bli igångsatt, så jag är helt inställd på det nu...
  • TheLove

Har hört det någon gång men vet inte vad den innebär... Berätta gärna när du vet :)

• TheLove

Nu åker vi till förlossningen... Haft värkar sen 00 och tror inte det är falskt alarm denna gång

• TheLove

Ingen bebbe har kommit... Händer inte mycket här. Öppnar mig inte nått men ont har jag. Är kvar på förlossningen

• TheLove

Nu är jag öppen 4cm och tappen är 0,5cm så det börjar hända grejer nu :) mina värkar kommer och går lite hur som helst... Just nu är det lugnt :)

• TheLove

Vid 12 blev jag hemskickad för ingenting händer och bärkarna har avtagit igen. Jag orkar inte fler falsklarm :(

• TheLove
    Fridayyy skrev 2011-05-19 17:21:26 följande:
    Nej, vad tråkigt. Men om du är öppen 4 cm, varför stannar det då av? Sa de nåt om det, de som ska veta sånt??
    De vet inte varför... Det är ju riktiga värkar jag har och jag öppnade mig ju till en början men nu är det tredje gången jag får förlossningsvärkar som bara helt random avtar... :( Har fortfarande lite värkar men inget regelbundet :(

Jag tycker att de borde ta hål på hinnorna... Då skulle han nog vara ute nu :(
  • TheLove
    jakeline skrev 2011-05-19 19:19:59 följande:
    ja det tycker jag med... förstår inte varför de inte gör det? vad säger de då? Inte ska du behöva ha det så här? 
    Nej jag fattar det inte heller... De vill att det ska starta av sig själv... Undrar hur länge man ska behöva vänta...
  • TheLove

Vilken vecka var du i då?

Tycker det är så knepigt hur det skiljer sig beroende på kommun...

Jag började misstänka vattenavgång igår när vi var på fl men bm sa att hinnorna var hela när hön känt hur mkt öppen jag var. Nu på kvällen upptäkte jag att det faktiskt måste vara vatten. Har kännts som jag kissat på mig flera ggr idag och nu på kvällen skippade jag både binda och trosskydd och blev fuktig på trosorna. Gick på toan och efter jag kissat fortsatte det droppa från mig. När det slutade vinklade jag lite på kroppen och då droppade det mer... Solklar vattenavgång?

Ska ringa när jag vaknar imorgon.

Visst säger de väl igångsättning 48h efter vattenavgång?

• TheLove

Åh nicke nyfiken, vad trevligt. Själv kan jag inte somna så jag märkte efter fötts inlägget att jag har värkar med 5-6 minuter mellan... Ska klocka lite nu. De gör inte superont men skönt är det inte. Det går ju inte direkt att sova...

• TheLove

Ja som för oss igår haha...

Hoppas att han somnade ordentligt och du fick ordentligt med sömn!

Värkarna är inte lika täta längre och jag har sovit lite inatt... Ska försöka sova lite till. Sen ringa förlossningen

• TheLove

Hoppas han blir bättre snart och att ni kan sova lite under dagen och att ni får sova en stund innan förlossningen startar...

• TheLove

Nu ska jag till förlossningen! Var där vid 4 för att kolla vattnet men det var det inte. Fick en hinnsvepning och efter det kom värkar men jag åkte hem. Nu gör de så ont att det inte går hantera... Sitter i bilen nu...

• TheLove

Läser inte det ni skrivit nu men Wilgot är här nu. 2650g och 47cm. Han föddes kl 01.35

• TheLove

Ligger på special bb och solar min lillkille... Blir kvar över natten

• TheLove

Åh missade!! Grattis! Så underbart!! Gick allt bra?

• TheLove

Åh, har du lagt upp en bild? Sitter i med telefonen så kan inte se det. Jag får vänta tills jag kommit hem...

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~