Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

~mittenavmajknoddar~

Dumt det lät med shoppingcentra (i Bli Mammas text), det måste ju vara lika mycket smitta i en biosalong, konsertsal och andra stora platser med mycket folk.

• Fridayyy
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-23 19:21:25 följande:
    Idag har jag konstaterat att min halsbränna är väldigt arbetsrelaterad. Jag har inte haft halsbränna sen någon dag innan sportlovet...men igår kväll tyckte jag den kröp på igen...O idag (första dagen på jobbet på 1½ vecka) har jag haft väldans massa halsbränna :S Känns ju sådär ska ju jobba iaf två månader till =(
    Novalucol hjälper för mig. Tar det varje kväll.
  • Fridayyy

Jag har mest halsbränna på natten och när jag ligger på rygg. Gör ju inte det när jag somnar men kan vakna av halsbrännan om jag hamnat på ryggen. VÄRST är det ju om jag ätit tex chips på kvällen..hehe.

• Fridayyy
    masw skrev 2011-02-25 12:27:40 följande:
    *S* ett hett tips är alltså också att inte äta chips på kvällen.   ....ta dem till frukost istället ;-P
    Jo det har väl hänt det med..=)

Det är lite svårt det där med "kvällsfika". Jag är rädd för att få gallsten så jag vill inte äta äpplen och morötter (gjorde jag innan jag blev gravid) och macka kan också ge halsbränna. Och så dricker jag te och får kissa varannan timme på natten. Egentligen borde jag sluta äta kl 17.
  • Fridayyy
    jakeline skrev 2011-02-25 14:22:53 följande:
    har du problem med gallsten sen innan? Jag opererade bort min gallblåsa innan första graviditeten. har massor av problem men inte av just äpplen och morötter... Halsbränna kommer här när som känns det som. Spelar ingen roll vad jag äter. Utan mer om jag sitter mycket...

Dock har jag märkt att jag blivit väldigt intolerant mot mjölkprodukter... kan inte ens äta en bit choklad...
    Vad klarade du inte av att äta för gallstenen? Båda mina andra graviditeter har jag fått värsta magkramperna på höger sida som gått över efter några dagar men jag har inte fått det konstaterat att det är gallsten men allt stämmer in på det. Tydligen är risken större att man får det när man är gravid eller precis efter pga hormonerna.
  • Fridayyy
    maddelu skrev 2011-03-05 08:28:41 följande:
    Mina boobs har börjat läcka. Märkte det igårkväll :O.. Nån fler?
    Ja jag känner det ibland med inte så mycket så att det syns på nattlinnet. Det är väl bara att vänja sig..=)
  • Fridayyy
    TheLove skrev 2011-03-18 21:13:19 följande:
    Åh vad skönt med ledigt fram till lillen kommer!!

Själv tror jag lillebror vill komma snart. Har mkt sammandragningar och känner tryck nedåt mellan benen. Dessutom känns det som att det sipprar fostervatten... Dock mkt lite i så fall...

Har pratat med förlossningen som beordrade mig vila, så ligger i soffan sen kl 16 o bara tar det lugnt... Sammandragningarna har lugnat sig lite...
    Jag drömde i natt att mitt vatten gick, sen kändes det som det var på riktigt när jag vaknade men det var ju som tur var bara en dröm!! Hoppas bebisen stannar ett tag till ändå, fast det börjar bli jobbigt nu.

Hade du fått för tidigt innan??
  • Fridayyy
    Fia 82 skrev 2011-03-19 08:29:16 följande:
    Vet inte om, någon kommer ihåg mig.. skrev i denna tråden från början men fick missfall..

Hittade denna och ser att ni kommit en bra bit på väg!! härligt! Min resa har precis börjat igen då jag precis fått plus igen... hoppas verkligen den lille ville stanna denna gång!  {#emotions_dlg.flower}

Lycka till allihopa med förlossningar och bebisar! Solig
    ÅH, grattis!! Hoppas också för din skull att det går bra denna gången!!
  • Fridayyy
    TheLove skrev 2011-03-20 09:10:42 följande:
    Precis.. Bara vila om jag förstått det rätt... Men jag kan ju inte vila dygnet runt, jag har ju en son och ett hem att skönta med (tur att Anton varit hemma i helgen och tagit hand om mig) Flört

Har fortfarande väldigt ont i ryggslutet och höger ljumske men sammandragningarna har varit lugna nu inatt och så vaknade jag nyss (Elliot ville sova hos farmor så nu ska vi upp till dem (150 meter upp på gatan) och äta frukost.

Känns som att jag bara går och väntar på att vattnet ska gå, känns nämligen som det kommer göra det snart (konstigt med hjärnan ibland)
    Hur startade din förlossning förra gången? Jag kände aldrig innan att vattnet skulle gå, men det gick mitt i natten så jag vaknade av att det "ploppade". Innan dess kände jag ingenting, inga värkar eller nåt.
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~