Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

~mittenavmajknoddar~

TheLove skrev 2011-03-24 02:34:24 följande:
    Idag har jag varit inne på förlossningen o gjort ctg. Ramlade i en trappa igår så de tyckte att jag skulle komma in. Allt såg bra ut och wilgot har lagt sig med huvudet ner och är nu ruckbar :)

Vaknade precis av att jag låg o drömde att jag födde barn som kom för tidigt så bm sprang ut med grabben direkt o jag fick inte se honom på två dagar :( det var ej jätte jobbig dröm (massa saker som hände runt omkring) så jag vaknade at att jag grät :( nu ska jag försöka drömma bättre drömmar. Natti!!
    Då kanske såg En unge i minuten?? Hon som födde i v. 27.

Jag drömde i natt att jag födde en flicka till men sen var det inte jag och min man i drömmen längre utan ett annat par. Vet inte hur jag ska tolka det..=)
  • Fridayyy
    maddelu skrev 2011-03-24 07:58:32 följande:
    hej alla!!!
    Jag är dålig på uppdatera, men jag är in och läser titt som tätt Glad
    Jag mår toppen, har dock legat inne på sjukhus för gallsten. Ingen hit. Nu "diet", för att hålla stenarna i chack. När bebben kommit ut och så blir det operation för att ta bort gallbllåsan. I övrigt mår jag jätte bra.
    Idag är min första lediga dag med havandeskapspenning Skrattande Känns härligt Glad

Sköt om er!!!
    Vad har du fått för diet??
  • Fridayyy
    maddelu skrev 2011-03-24 09:01:52 följande:
    Inte gurka, äpple, paprika, lök, ägg. Ej rökt mat. Undvika fet mat, hellre kokt än stekt... mm mm
    Vad jag har förstått så är det induviduellt vad man reagerar på och inte. Men ovanstående är klassiska grejjer som gör att man kan få ett gallstensanfall....
    Jag har tidigare haft problem med vad jag tror var gallsten när jag varit gravid och ammat. Jag äter inte äpple nu men jag skalar gurka och äter massor av lök....och peppar peppar jag har inte haft något besvär i denna graviditet. Kanske det var äpplen som var boven för mig. Fet mat äter jag också. Eller så är det olika i olika graviditeter. Det beror ju ofta på grav.hormonerna tydligtvis.
  • Fridayyy
    TheLove skrev 2011-03-24 09:11:35 följande:
    Jo jag såg ju det, men på vattengympan igår så diskuterade vi det med barnmorskan som håller i det och på vårt sjukhus lämnar aldrig barnmorskan som förlöst mamman. Utan det är andra som tar hand om bebben. Mamman ska aldrig bli lämnad ensam... Och trots det drömde jag så... Efter jag somnade om drömde jag att svägerkans hund åt upp en råtta :P
    maddelu skrev 2011-03-24 07:58:32 följande:
    hej alla!!!
    Jag är dålig på uppdatera, men jag är in och läser titt som tätt Glad
    Jag mår toppen, har dock legat inne på sjukhus för gallsten. Ingen hit. Nu "diet", för att hålla stenarna i chack. När bebben kommit ut och så blir det operation för att ta bort gallbllåsan. I övrigt mår jag jätte bra.
    Idag är min första lediga dag med havandeskapspenning Skrattande Känns härligt Glad

Sköt om er!!!
    Usch för gallsten... har aldrig haft det och är väldigt glad för det, har hört att det gör skitont! Hoppas det lugnar sig och allt går bra!
    Ja hon i programmet såg ju så ensam ut...usch. Vad hemskt att föda ett barn och så försvinner en sån liten bebis. Tur att det går bra i de flesta fallen, man är ändå glad när man går över v. 30 och allra helst v. 34.
  • Fridayyy

Jag har fått högt blodtryck och risk för havandeskapsförgiftning. Ska tillbaka på torsdag till BM. Jag sjukskrev mig själv idag, ska försöka vila fram till torsdag och se hur blodtrycket är då.

• Fridayyy
    masw skrev 2011-03-29 18:55:52 följande:
    Hoppas att det ser bättre ut på torsdag. Havandeskapsförgiftning är ju inget man vill ha och även om det går att behandla vill man ju inte ligga på sjukhus eller föda väldigt tidigt om man kan slippa.
    Nä jag hoppas det håller sig lungt ett par-3 veckor till så bebisens lungor hinner mogna ialla fall.
  • Fridayyy
    jakeline skrev 2011-03-30 08:46:44 följande:
    håller tummarna... och försök ta det lugnt, hur lätt det nu är... :P 
    Tack. Men jag tror ändå jobbstressen är den farliga, när man ska tänka både på jobbet och hemmet. Och jobba hade jag ju inte tänkt göra så länge till ändå så det var lite "avsluta-jobbet-stress". Det är ju lite stressande att veta att man ska avsluta allt innan vikarien kommer. Som tur var var det ganska lungt på jobbet.
  • Fridayyy

Jag har blivit sjukskriven för högt blodtryck och känner mig ganska trött. Jag tror jag kissade 8 ggr förra natten, drack te på kvällen. Har ont i ryggen på natten ibland men inte så mycket annars. Tyvärr tror jag bebisen mest ligger med huvudet uppåt och jag sitter och oroar mig för att vattnet ska gå snart och då blir det väl kejsarsnitt. Ska till spec.mödravård nästa tisdag för blodtrycket och sjukskrivning. Jag önskar att bebisen kommer lite tidigare men ändå inte för tidigt om ni förstår vad jag menar. Tänk om man kunde välja vilken dag...=)

• Fridayyy

Jag har ammat båda i ca 1 år, i slutet mest på natten. De slutade självmant sen. Men det är ju praktiskt att amma tycker jag, rätt temp och man vet att det är bra mat. Är ju säkert ersättning med men det är ju ändå en produkt man måste köpa. Men visst önskade man ibland att pappan kunde ta nån nattamning i början..=)

• Fridayyy
    jakeline skrev 2011-04-14 15:17:31 följande:
    det går ju att pumpa ur om man vill låta pappan ta några nätter. jag gjorde det lite då och då, men när jag väl lärde mig amma liggande så gick det så smidigt... jag och sonen somnade liksom... :P 
    Jo det gjorde jag också. Det blev aldrig av att jag pumpade ut för jag tror nog ändå jag hade vaknat och brösten hade väl blivit sprängfyllda också. Värst var ju när man skulle amma och sen bajsade de och man var tvungen att gå upp och byta blöja. Tänk att man glömmer allt sånt ganska fort.
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~