• SmBacke

vad kan en psykolog göra?

Hej.

Jag har en son på lite mer än 1 år som inte sovit en hel natt sen han va 4 månader, sover extremt oroligt och kommer inte till ro.. har fått utskrivet en del mediciner som ska lugna honom men funkar ej..
    dom håller även på att kolla upp om han har sömnapné/förstorade körtlar bakom näsan.

nu frågade dom om jag ville träffa en barnpsykolog, visst´, kan ju testa, då jag inte vet med säkerthet om sömnproblemen e fysiskt eller psykist.. men vad kan en psykolog göra? va tror du han/hon kommer att säga/göra?

• Svar på tråden vad kan en psykolog göra?
  • SmBacke

tack för ditt svar.

livlig och aktiv är han, liksom ina bröder, men dom sov hela natten från de dom var 2 månader.

när han vaknar på natten så lägger jag honom ner, ger honom nappen, om han vill ha den och sin snuttefilt, sen somnar han om. är alltså inga långa stunder han är vaknen, max 5 min, men det är ofta ist.

de vi gör innan han läggs är att byta på honom, sätta på pyjamas, äter välling, samtidigt som sin bror, sen bär jag in honom i sängen säger godnatt och går därifrån. det är alldeles nyligen som han börjat somna själv, en vecka kanske, nått sånt. innan dess så ville han att jag skulle vara i rummet, och innan dess somna på mig. så de har gått stegvis utan problem.

som inatt så kunde han verkligen inte ligga still, han låg nog inte i samma ställning i mer än 10 min och till slut så vaknar han, vilket är förståligt när han inte kommer till ro.

mätt är han när han somnar.

• SmBacke

sen är de precis som om han söker efter nått när han sover. han tar tag i kudden eller täcket eller de han kommer åt och drar de till sig. jag ger honom sin snuttefilt och sin nalle som han kan krama om men tar inte emot de.

Svar på tråden vad kan en psykolog göra?