• 3 barns mamma84

Vi med barn födda år 2005

SoligHallo alla 2005 färäldrarSolig
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    Kanskeni oxå har en 5åring hemma precis som jag och kanske ni har oxå små syskon till dem födda.
    Här har jag en 5åring född i juni månad ja den varmaste sommmaren som jag kommer ihåg den sommaren var varm jätte varm och då fick vi många våra små ja nu stora Haha.
    Nu har hon blivit storesyster till en Lillebror född 2008 och även han är en stor pojke nu oxå.
    Så ca om3 månader kommer en 05 och en 08 bli storesyster och storebror till en Lillebror född i december.
    Tror att denna julen är den julen min Stora flicka längtar efter sin Lillebror och all snö hon bara kan få njuta av.GladHoppas vi blir en del som man ha roligt tillsammansGlad
    Välkommna

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi med barn födda år 2005
  • 3 barns mamma84
    Shirin85 skrev 2011-07-23 18:09:12 följande:
    Får du skicka med mat varje dag, bekostar inte skolorna lunchmat i Danmark?Glad
    Min dotter har en Hello kitty gymnastikpåse som hon också har till simmningen.
    Jag ska skicka med frukt varje dag bara, de har något som heter fruktrastÄpple
    När vi flyttade till dk så gick ebba på dagiset och man hade inte börjat med ''varm mat'' utan fick ta med dig varje dag mackor och frukt osv ..
    Men när 2010 nästan var slut började man äntligen
    Och vi flyttade hit 2009 ..

Nu i skolan så ska vi beställa hem mjölk mini till henne då man bara får vatten på skolan och inte tillgång till mjölk och matlåda då man inte gör mat där utan får helt änkelt ta med sig ..

Dagmamman samma sak man får ta med sig frukost till barnen och sen är det mackor dom får på dagen.                       
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Shirin85
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-24 12:35:56 följande:
    När vi flyttade till dk så gick ebba på dagiset och man hade inte börjat med ''varm mat'' utan fick ta med dig varje dag mackor och frukt osv ..
    Men när 2010 nästan var slut började man äntligen
    Och vi flyttade hit 2009 ..

Nu i skolan så ska vi beställa hem mjölk mini till henne då man bara får vatten på skolan och inte tillgång till mjölk och matlåda då man inte gör mat där utan får helt änkelt ta med sig ..

Dagmamman samma sak man får ta med sig frukost till barnen och sen är det mackor dom får på dagen.                       
    Aha så du får ställa dig och göra lunch varje dag?
    Bra att kunna bestämma själv ändå vad hon ska ätaGlad 
  • Evve81

2barnsmamma: Vi är ganska bortskämda i Sverige med andra ord.

På skolan här har man infört ett system med 2 olika maträtter varje dag så gillar man inte det ena kanske man kan ta det andra.....  

• Shirin85

På vår skola där min son går och Leila ska börja har vi tre rätterDrömmer
    En kött, en fisk och en vegetarisk varje dag.

• Shirin85
    OojespersmammaoO skrev 2011-07-24 09:53:21 följande:
    Han är 130 cm ca och väger 19 kilo.
    Han kommer gå på förskolan mellan 08:30 och 12:30.  
    Lång dåGlad Min 7åriga son är 132 cm och jag tycker han är lång i sin tur men din är ju ett år yngre.
    Leila är 116 cm och väger 19 kg, hon är iförsig 5½ år.
    Min dotter ska gå precis samma tid, 08.30-12.30 med lunch halv tolv{#emotions_dlg.flower} 
  • 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-07-24 14:00:55 följande:
    2barnsmamma: Vi är ganska bortskämda i Sverige med andra ord.

På skolan här har man infört ett system med 2 olika maträtter varje dag så gillar man inte det ena kanske man kan ta det andra.....  
    Precis haha inte klaga då
    Fast det är ändå bättre då man kan göra vad man vill och då vet man att barnet får i sig det dom behöver. 
  • 3 barns mamma84
    Shirin85 skrev 2011-07-24 13:43:17 följande:
    Aha så du får ställa dig och göra lunch varje dag?
    Bra att kunna bestämma själv ändå vad hon ska ätaGlad 

Jepp varje morgon eller kväll innan läggdags står jag inne i köket och morrar och lagar mat eller bröd
    Vore ju roligare om man gjorde skolmat men man ''sparar pengar'' likom 
  • Evve81

Jag har ju själv jobbat på skolan där Tuva ska börja och maten är riktigt bra för det mesta i alla fall... Har väl haft lite svårt för den nu när jag varit gravid ibland men den är helt OK.

• norgesessan

I Norge är det också mackor till Lunch. Hade inga problem med det när jag gick i skolan, men vande mig snabbt här i Sverige. Där jag jobbade i Norge (förskola) var det varmmat varannan dag, bröd resterande (med massor av olika pålägg). Var häller inga problem.

Vi har också köpt skolväska!! Pennfodral har han, men vi får köpa nytt innehåll. Gympaväskor har vi också, får kolla om gymnastikskorna passar (dom har gympa redan på förskolan).

Han väger drygt 18kg och är 111 lång.     

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
Svar på tråden Vi med barn födda år 2005