• 3 barns mamma84

Vi med barn födda år 2005

SoligHallo alla 2005 färäldrarSolig
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    Kanskeni oxå har en 5åring hemma precis som jag och kanske ni har oxå små syskon till dem födda.
    Här har jag en 5åring född i juni månad ja den varmaste sommmaren som jag kommer ihåg den sommaren var varm jätte varm och då fick vi många våra små ja nu stora Haha.
    Nu har hon blivit storesyster till en Lillebror född 2008 och även han är en stor pojke nu oxå.
    Så ca om3 månader kommer en 05 och en 08 bli storesyster och storebror till en Lillebror född i december.
    Tror att denna julen är den julen min Stora flicka längtar efter sin Lillebror och all snö hon bara kan få njuta av.GladHoppas vi blir en del som man ha roligt tillsammansGlad
    Välkommna

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi med barn födda år 2005
  • mammatill3underbara

Hej på er. Var ett tag sen jag va inne och kollade runt här,

Jespersmamma: Ja det är hemskt att dom ska växa upp så fort.

Emma började den 22 augusti och hon stortrivs, hade dock en insident i måndags tror jag det va som hon stack när dom var i skogen. Hon kunde inte berätta för fröken varför men när vi tog upp det med henne här hemma så sa hon att det var för att hon ville hem.

Vad bra med tips på matsäckar :D Emma ska på sin utflykt den 27e spetember så jag ska definitivt skriva ner lite av era förslag.

Vad har era barns skolor för regler när det gäller fruktstund på skolan? Vår skola säger att man endast får ha med frukt eller grönsaker, inga riskakor elle mackor, om man inte säger till innan och har ett "giltigt" skäl som tex, missat frukost eller liknande.

Kolla gärna in min blogg: www.minbebis.com/blogg/snartmammatill3
  • norgesessan

Den frågan har inte varit uppe, så det vet jag inte.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Shirin85

På Leilas skola får man ha med sig vad man vill...hoppas jag.
    Jag brukar skicka med frukt oftast men babybel ostar, och riskakor går också bra.
    Det är bara nötter och pälsdjur som är förbjudet i skolan vad jag vetGlad

Som utflyktsmat brukar jag nästan alltid laga pannkakor eftersom hon älskar det men även pastasallad [kycklingbitar, pasta, minitomater och sallad] och en saftflaska går bra att ha med sig.

• 3 barns mamma84
    mammatill3underbara skrev 2011-09-01 10:54:16 följande:
    Hej på er. Var ett tag sen jag va inne och kollade runt här,

Jespersmamma: Ja det är hemskt att dom ska växa upp så fort.

Emma började den 22 augusti och hon stortrivs, hade dock en insident i måndags tror jag det va som hon stack när dom var i skogen. Hon kunde inte berätta för fröken varför men när vi tog upp det med henne här hemma så sa hon att det var för att hon ville hem.

Vad bra med tips på matsäckar :D Emma ska på sin utflykt den 27e spetember så jag ska definitivt skriva ner lite av era förslag.

Vad har era barns skolor för regler när det gäller fruktstund på skolan? Vår skola säger att man endast får ha med frukt eller grönsaker, inga riskakor elle mackor, om man inte säger till innan och har ett "giltigt" skäl som tex, missat frukost eller liknande.
    Här är det så att man ''måste'' ha mackor och grönt med sig då dom inte får äta i skolan det finns ingen varmmat.
    Men efter några åt kom det men dom har inte börjat med det ännu.
    Sen ska man ta med sig mjölk till barnen med då man inte har RÅD med mjölk :-/  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ trebarnsmamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Ebba har inte varit på skolan nu på 1 v hon hade fått barnmask så det var tabletter till oss alla utom lilla elias ..

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ trebarnsmamma84.bloggagratis.se/
  • Lady Namárië
    mammatill3underbara skrev 2011-09-01 10:54:16 följande:
    Här är det främst frukt och grönt, kanske macka och inget sött som gäller för fruktstunden. På utflykten får de ha med sig sötsaker (som bullar eller kex) om de vill.
    So say we all
  • OojespersmammaoO

Jesper får ha med sig frukt varje dag för fruktstund. Det ska dom alltid ha med sig. Jeppe gillar vattenmelon och vindruvor mest...men även banan, äpple och päron. Jesper äter frukost på fritids, macka och mjölk eller vatten. SEn äter dom varm lunch i förskolan och sen mellanmål på fritids 14:15 efter förskolan som slutar 12:30. Toppen!!
    På utflykter får dom ha med sig vad dom vill. 

• strojes

Hur ser era barns scheman ut?
    Hennes schema ser ut som följer: (tiden utöver dessa är fritidstid med för det mesta fri lek)
    måndag: 9-11 fm språk och bokstavslekar efter lunch går de till skogen med hela fritids
    tisdag: 9-14 svenska på fm och tema/verkstadsarbete på em (hela skolan jobbar utifrån ett gemensamt tema)
    onsdag: 9-13.30 matte på fm och musik på em
    torsdag: 9-11 gymnastik (utomhus fram till oktober sedan inomhus)
    fredag: 9-13.30 fm utomhusmatte med ettorna, em bild

De har även engelska men ingen separat lektion med det utan det vävs in lite här och där på ett lekfullt sätt. I språk/svenska och matte har de arbetsböcker att jobba med. De har en del lektioner ihop med ettorna så där har hon fått flera nya kompisar redan.

Imorgon ska de iväg på lägerskola! Samling på skolan senast 8.00 för avfrärd 8.15 och de slutar 19, så det blir en lång dag.

• norgesessan

Oj, det var korta dagar. 8:30 till 13:30 är det här varje dag... (en dag är det 9- 14, så lika lång tid.)

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • strojes

norgesessan: På måndagar och torsdagar gissar jag att de har något fram till 13.30 för det står inte fritids på schemat så de gör säkert något med sin fröken.

Svar på tråden Vi med barn födda år 2005