• Anonym (Sambo)

    Deprimerad Sambo, hjälp!! :-(

    Min sambo har hamnat i en depression, han tycker just nu att livet känns skit och inget är roligt och han orkar inte göra någonting säger han. Han är hemma och är pappaledig och har varit det sen juni och ska vara hemma till sista november.


    Jag vet själv hur det känns att vara deprimerad men jag vet inte hur jag ska handskas med honom, han säger att det inte har något med oss att göra och att det snart går över men fan han bara ligger på soffan hela dagarna. Jag pluggar heltid och får dessutom sköta allt hemma nu. Han har alltid varit lite pedant men nu skiter han i allt. Hemmet ser ut som ett bombnedslag vissa dagar när jag kommer hem. jag har aldrig varit petig med städning men nu börjar tom jag reagera och börjar röja undan när jag kommer hem.


    Försöker prata med honom och har sagt att jag stöttar honom och att han får gärna prata med mig om det är något men han säger inget. "Det går snart över" säger han bara... Jag blir så ledsen att se honom såhär. Vill bara krama honom och säga att jag älskar honom men jag vågar inte, han stöter bort mig.


    Jag blir orolig och tror att han inte vill vara med mig längre, har frågat flera ggr om han inte vill att vi ska fortsätta men han vill inte göra slut säger han. Jag får väl tro honom. Vi har haft det lite struligt tidigare iår och har gått i parterapi. Saker blev bättre mellan oss och han sa att allt kändes som det ska göra mellan oss på sista mötet.


    Han har gått hos en teraput förr men jag vågar inte föreslå att han ska gå dit igen. Han gick dit pga sitt förra förhållande med medberonde mm.


    Vad ska jag ta mig till? Nån mer i samma situation? HJÄLP!!!

  • Svar på tråden Deprimerad Sambo, hjälp!! :-(
  • Anonym (Lilla mor)

    Hej!