• Johanna7

Ingen plats för skötbord - ge mig tips!

Jag har ingen plats för skötbord i badrummet. Inte ens vägghängt. Och inte över badkaret.
    Är det någon som har tips på annan lösning? Någon snygg förvaring till blöjorna och tvättservetterna som man kan ha framme? (man vill väl gärna att det ska vara lättillgängligt).
    Reseskötbädd direkt på golvet/soffan?
    Tips sökes!

• Svar på tråden Ingen plats för skötbord - ge mig tips!
  • crazy mom

Jag har sett skötbord som man ställer på badkaret. En liten ställning liksom =)

• Kristall V

Jag har tre barn och har inte haft fast skötbädd till nån av dem...en väska med utrullbar skötbädd där alla blöjor och tillbehör fick plats funkade finfint. Perfekt att ta med överallt också.

Hemma brukade jag lägga den på sängen, golvet, soffan eller bordet.

• Gryntroll

Jag la ligggunderlag på ett av underskåpen (som egentligen skulle agrera arb.bänk) i tvättstugan och så höll vi till där.... En skål med vatten och tvättlappar och blöjor odyl på hyllan ovanför.

• Mållgan

om ni tänkt ha bebisens kläder i en byrå kan ni ha kombinerat skötbord/byrå. Antingen köper man en färdig sån lösning på tex ikea eller blocket (finns dock inte massor att välja mellan) eller så snickrar man en egen skötbordsdel och fäster ovanpå en byrå. Mest praktiska tycker jag!
    Men det förutsätter ju att man har eller tänkt ha en byrå..

• glitterfjolla

vi har ett litet skötbord inne i "datarummet" då vi har ett superlitet badrumm och där skulle det aldrig få plats. Men jag håller med andra, man kan ju likagärna hålla till på valfritt bord med en skötbädd eller liknande.

(¯`°?.-> Vi två ska bli tre BF 5 nov <-.?°´¯)
  • Nathie

Finns en platta man kan köpa till spjälsängen som är ett skötbord:)

• myran82

Vi har skötbord i sonens rum. Leksvik från IKEA och är supernöjda.

I vårt badrum finns det heller ingen plats för skötbord.

• Belavon

Vi kommer att byta på golvet i toaletten eller i soffan eller där det passar bäst. Skruva upp en hylla i badrummet och ställ dit korgar där du kan ha bra förvaring. Under hyllan kan du skruva fast krokar så du kan hänga handukar eller annat som du vill ha där. Då slipper du massa hål i väggen.
    Känner du att du vill byta på ett bord som är vänligare för ryggen så byt i köket och ha allt du behöver i ett skåp eller i en skötväska som någon skrev.

Svar på tråden Ingen plats för skötbord - ge mig tips!