• Johanna7

Ingen plats för skötbord - ge mig tips!

Jag har ingen plats för skötbord i badrummet. Inte ens vägghängt. Och inte över badkaret.
    Är det någon som har tips på annan lösning? Någon snygg förvaring till blöjorna och tvättservetterna som man kan ha framme? (man vill väl gärna att det ska vara lättillgängligt).
    Reseskötbädd direkt på golvet/soffan?
    Tips sökes!

• Svar på tråden Ingen plats för skötbord - ge mig tips!
  • mapo51

Vi har inte heller plats för skötbordet i badrummet i den här lägenheten, utan vi har ställt det precis utanför badrummet i vårt sovrum. Vi kommer att ha en skål för vatten, vårservetter och en sprayflaska med vatten för nödläge. Dock är det inte längre till badrummet än att man kan lyfta in bebisen om den behöver duschas av.

Om du vill ha en bra arbetshöjd så rekommenderar jag att du tittar på att ha ett fast skötbord. Jag klarar tex inte att byta på golvet för mycket för då tar min rygg för mycket stryk och jag byter inte bajsblöjor i soffan eller sängen. När sonen var liten bytte jag inte ens kissblöjor för det hände nästan en gång per dag att han kissade medans vi bytte på honom och det ville jag undvika att få i soffan eller sängen.

• Trynträ

Vi har ett Leksvik skötbordsbyrå i lillans rum och en skål vatten. Har funkat utmärkt. När man inte behöver skötbordet längre så kan man ta bort det och ha det som en vanlig byrå. Kanonköp var det. Vad du än gör, köp inget rangligt hopvikbart skötbord med mjuk bädd för då kommer du ångra dig.

• Honeyrose

vi har ett vanligt skötbord med två hyllplan under och så köpte jag dessa http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50171749 och lägger blöjor och tvättlappar i dem, ser superfint ut =) enda lite negativa är väl att nu när dottern är lite äldre så får hon ibland för sig att det är såå roligt att leka med blöjorna och river ut dem allihop! men men det går att städa =) hade egentligen velat ha en med lådor men även hennes rum är för litet för ett sånt från ikea och dessutom hade vi inte riktigt råd med det. men detta funkar helt ok för oss!

• JoJo10

Jag fick en intressant idé härom dan. Kan man inte ha en sekretär som skötbord? den har ju en del plats till förvaring och man kan fylla på med hyllor om man skulle vilja. Sen kan man ju stänga snyggt när man inte använder den. Funderar på nåt sånt till lillgrabbens rum...

• Joonzon

Vi kommer ha tvättmaskinen som sköt bord och en tjock skötbordsbädd med höga kanter på

• Strumpan08
    JoJo10 skrev 2010-10-01 23:33:37 följande:
    Jag fick en intressant idé härom dan. Kan man inte ha en sekretär som skötbord? den har ju en del plats till förvaring och man kan fylla på med hyllor om man skulle vilja. Sen kan man ju stänga snyggt när man inte använder den. Funderar på nåt sånt till lillgrabbens rum...
    Om du kikar på min länk ovan så ser du hur jag gjort om min sekretär till skötbord + bebisgarderob. Jättesmidigt och platssparande!
    Strumpan ♥ 081209 ~ Pyret ♥ BF 101010
  • Dr Mupp

Skötbord ä onödigt i vilket fall som helst. byt på golvet. Det har vi gjort med fyra barn. För även när vi haft skötbord har vi hamnat på golvet ändå. Mycket säkrare, ingen risk att bebisen faller ner.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Scarlett77

Vi har skötbordet i barnkammaren och en tjock sköttbädd i tvättstugan direkt på bänken, kommer nog funka fint

Svar på tråden Ingen plats för skötbord - ge mig tips!