• Johanna7

Ingen plats för skötbord - ge mig tips!

Jag har ingen plats för skötbord i badrummet. Inte ens vägghängt. Och inte över badkaret.
    Är det någon som har tips på annan lösning? Någon snygg förvaring till blöjorna och tvättservetterna som man kan ha framme? (man vill väl gärna att det ska vara lättillgängligt).
    Reseskötbädd direkt på golvet/soffan?
    Tips sökes!

• Svar på tråden Ingen plats för skötbord - ge mig tips!
  • Johanna7

Tack för alla tips. Jag hade inget skötbord till 1a barnet heller men det är alltid bra att snappa upp lite bra tips.. :)

• MammaTove

En kompis har bara en skötbädd som de lägger på valfri plats (bord, golv, soffa..) och så har de en liten korg med blöjor +våtservetter osv. att ha vid skötbädden för att inte behöva springa o hämta jämt..

Själva har vi skötbord..

• Alvine
    Trynträ skrev 2010-10-01 21:48:25 följande:
    Vi har ett Leksvik skötbordsbyrå i lillans rum och en skål vatten. Har funkat utmärkt. När man inte behöver skötbordet längre så kan man ta bort det och ha det som en vanlig byrå. Kanonköp var det. Vad du än gör, köp inget rangligt hopvikbart skötbord med mjuk bädd för då kommer du ångra dig.
     Vi hade också ett sånt skötbord med en skål vatten. I akuta fall använde vi våtservetter istället för att hämta vatten. Har funkat kanonbra! Nu har dottern skötbordet som en byrå i sitt rum.

Vi har nu köpt badkar och ett skötbord som vi har på badkaret. Fungerar ännu mer kanon! ;)
  • N3D

en jag känner gjorde om en inbyggd garderob till ett skötbord. 

• Fiabus

Hade skötbord till nr 1, med nr 2 la vi skötbädden på golvet i badrummet. Det bästa jag kunde göra!

• Suneboll

Hade skötbord ett tag till 1an men sen tog vi bort det, bättre att skölja av bebisen i vasken torka med handduk o ta på ny blöja på golvet/soffan. med 2an hade vi det bara som klädförvaring ;0)

• Maxbox

Det behövs inte.  En skötbädd på golvet eller sängen funkar. Eller några handdukar istället för skötbädden.
    Vi använde inte vårt skötbord särskilt länge. Så fort sonen kunde stödja på benen så vägrade han ligga stilla där så då har det blivit stående blöjbyten istället....

• Miss Obsessive

Sambon och jag har en tvåa med ett litet badrum. Vi kommer att köpa en byrå från Ikea med skötbordsöverdel. Kommer att köpa korgar/lådor att förvara blöjor, salvor, tvättlappar, puder och sådant i. 

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10153790

Byrån och spjälsängen är de enda möblerna vi kommer att köpa tills vi skaffar en större lägenhet.. 

• önskas3

Har inte läst alla svar så jag vet inte om ngn sagt detta:

men om du har en lagom hög byrå ,så kan du lägga en skötbädd på byrån & använda lådan under till förvaring av blöjor m.m  
    Det funkar skit bra,så gjorde jag när jag bodde trångt & fick mitt 1:a barn. Numera har vi ett "sniglar" skötbord från ikea,det är inte heller så stort (ryms bakom sovrums dörren).

• sagofröken

Vi har ett höjbart skrivbord med "rullbyråer" under som vi tänkt använda som skötbord... Är det någon som har tips på bra skötbädd?

• Piggley Wink

Vi hade vårt vägghängda skötbord ovanför toalettstolen, men ni kanske har nåt annat där...

H juni 07, syskon november 10
  • Nellansmamma

vi har inte heller plats för nått skötbord i badrummet. Vi ska köpa ett ifrån IKEA som vi ska ha i babyrummet. Man kan göra om d till hylla när man inte behöver d mer, praktiskt. Såg att nån redan länkat till d :)

• Tygtiiger
    sagofröken skrev 2010-10-15 18:34:51 följande:
    Vi har ett höjbart skrivbord med "rullbyråer" under som vi tänkt använda som skötbord... Är det någon som har tips på bra skötbädd?

Ikeas uppblåsbara med en handduk på är det i särklass bästa jag har stött på för det kan man tvätta av ordentligt! Vår son var en storbajsare, han bajsade ungefär tio gånger om dagen, löst och mycket, och ibland behövde vi torka av skötbädden.

Vi sköljde av rumpan under kranen, han blev liksom inte ren av våtservetter, det blev bara en halkig hinna av allting. Så en skötbädd på golvet i badrummet och en korg med blöjor tycker jag låter som det enklaste!

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden Ingen plats för skötbord - ge mig tips!