Anonym skrev 2010-10-01 13:27:06 följande:
För något år sedan frågade en kvinna hur vi män egentligen upplever kännslan av att ha sex med en kvinna.
Jag vill minnas att hon fick några riktigt bra svar om värmen, fukten och hur slidan kramar.
Finns det ingen kvinna som ärligt kan beskriva hur det känns att knulla för en kvinna. Längtan innan, kännslan när han tränger in, stötarna och slutligen orgasmen.
Tänk tillbaka på ett riktigt bra samlag och beskriv så gott du kan hur det kändes för dig.
Gärna anonymt om du vill.
Vi är antagligen många män som är ärligt intresserade.
Vi är inte ute efter en sexnovell utan vill försöka förstå något vi helt enkelt inte kan uppleva i verkligheten.
När jag frågar min fru säger hon att hon inte tänkt på det eller att det inte går att beskriva.
Finns det någon här på familjeliv som kan?
Alltså för det första, väldigt många kvinnor får inte orgasm av enbart vaginal penetration (bara 30% FÅR det). Därför är vi kvinnor ofta inte lika penetrationsfixerade som er män (finns givetvis undantag på bägge sidor, kanske jag borde tillägga för att inte uppröra nån), själv så föredrar jag att få oralsex eller att komplettera penetration med smek av klitoris, ytterst sällan har jag uppskattat ENBART penetration mer än på gäsp-nivå, men oftast har det, när det väl hänt att jag uppskattat det, varit i en ställning där klitoris ändå blivit stimulerad på något sätt.
Så jag måste göra dig besviken, att bli knullad kan vara skönt. Men om inte klitoris blir stimulerad samtidigt känns det i längden oftast lika skönt som att bli petad på armen (enligt mig).
Missförstå mig inte, jag älskar sex. Men sex för mig är mer än in-ut.
Och jag har visst "träffat på rätt man", och har testat nästan alla ställningar som finns. Men många kvinnor får inte ut så mycket av penetrationen, det är helt enkelt individuellt. Sigmund Freud ansåg att det var det vaginala samlaget som var det enda riktiga sexet och att vaginalorgasmen var den äkta och mogna orgasmen, idag vet vi att så inte är fallet. Ändå verkar folk inte släppa uppfattningen om den vaginala njutningen som den riktiga och viktiga.