Pralintillverkning!
Finns det formar som gör fler än 15 praliner åt gången att få tag i? Jag skulle gärna göra många på en gång när jag ändå håller på.

Åhh ägglikör vadv gott, det är en av mina favoriter i alladinasken, det här receptet måste jag göra!
Vad bra med länkar och vad kul att min blogg fick vara med
Nä, hörni, nu blir jag irriterad på mig själv!
Gick till affären för att köpa lite choklad och pralina lite ikväll. Först så hade dom inget Lintchoklad, eller jo, men inte mjölkchoklad utan bara mörk. Det var ju inte det jag var ute efter :/
Sen så köpte jag Nutella och två kakor mjölkchoklad. Trodde jag. Framme vid kassan ser jag att det är en mjölkchoklad och en med apelsincrisp! Jag älskar visserligen den också,
men jag vet inte hur jag ska göra nu. Är det någon som kan komma på en bra kombination av följande ingredienser:
Mjölkchoklad.
Mjölkchoklad med apelsincrisp
Mörk choklad (bara ca. 50 g)
Nutella
Det står helt still i huvudet på mig :S Jag skulle vilja göra nån Nutellafyllning men vet inte riktigt hur man går tillväga för att få samma konsistens som ganache ungefär?
Vad händer om det blir fel vid temperering? Alltså, hur påverkar det pralinerna? Jag har aldrig lyckats hitta nån sida där man lan läsa om VARFÖR det är så viktigt, så jag tänkte att du kanske vet :)
Åh, jag vill också gå på deras kurser! Kanske får önska mig i födelsedagspresent
Ska kolla på dina bilder! =) Vilka smaker blir det till morfar då?
Nu står det ägglikörspraliner i kylen på stelning, imorgon ska jag göra botten och sedan är det dags för provsmakning, så jag återkommer med omdöme...
Ska kolla på dina bilder! =) Vilka smaker blir det till morfar då?