• Reglementet

Hur många aborter?

Hur många aborter har du gjort?

*Kommersiellt budskap*
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många aborter?
  • April barn

Ingen abort och två graviditerer (en slutade i ma)

• Näckrosen
    Pregga skrev 2010-10-04 21:21:48 följande:
    Men det e ju inget val direkt att göra en abort om barnen e svårt skadade?! tycker inte man kan jämföra en sådan situation med slarv?
    Men TS fråga var inte hur många aborter man gjort pga slarv. Många i tråden svarar som att det enda alternativet till abort är för att man slarvat. Nej, som du säger, det är inget val att göra abort i de fallen. Det är ett tvång och det är skitjobbigt, men dock så är det abort.
  • Fiyali

Jag har själv gjort abort i ung ålder så det är inte min plats att dömma, men, på socialstyrelsens hemsida hittar man abortstatistik, och för den som är intresserad, tror jag flertalet finner den skrämmande.

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Kokomo
    Fiyali skrev 2010-10-04 21:39:04 följande:
    Jag har själv gjort abort i ung ålder så det är inte min plats att dömma, men, på socialstyrelsens hemsida hittar man abortstatistik, och för den som är intresserad, tror jag flertalet finner den skrämmande.
    Kan du inte länka?
  • April barn
    Fiyali skrev 2010-10-04 21:39:04 följande:
    Den är mycket skrämmande .....
  • cloudberry79

Ingen, men jag skulle förmodligen göra en om jag av olyckshändelse skulle bli gravid nu.

If you love me - please don't feed me!
  • Fiyali
    Kokomo skrev 2010-10-04 21:43:23 följande:
    Tack. Är det något särskilt i den som du finner skrämmande?
    Jag har gjort en rappot baserad på den här statistiken. Det jag fann naturligt var abort antalet bland unga. Pga av en naturlig omognad, inte fullt utvecklad att förutse konsekvenser av handlingar och pga dåliga förutsättningar att faktiskt behålla barnet och ge det en fullgod uppväxt med samtliga behov tillgodosedda.
    Däremot statistiken över kvinnor i vuxen ålder, över 25 och upp till 40, att flertalet i den åldern inte endast genomgick en abort, utan flertalet aborter och hur många det faktiskt var som gjorde det.
    ...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
Svar på tråden Hur många aborter?