• sweetgirl89

Pergo start imorgon...

kattis123 skrev 2010-10-27 20:40:26 följande:
    Ja såklart med grav test hihi
    spännande!!!
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 3/7-2011♥
  • sweetgirl89
    kattis123 skrev 2010-10-28 11:06:09 följande:
    Hej

I morse tog jag RFSU testa tidigt test...men de va FAN minus på de oxå.
    Nu vill jag nästan bara ha mens så jag kan börja med 2 tabletter! Är chansen större att bli gravid då? Att få fler mogna äggblåsor?

Kram
    är ju inte kört än!! :) vänta nån dag till!! tror nog att chansen är större att nåt ägg blir befruktat om du släpper mer än 1!! .:)
  • sweetgirl89

kan lägga till att mitt progesteronprov låg på 77 ! :O blev lite förvånad där. normal värde för att haft ÄL ligger på 21-55

• sweetgirl89
    kattis123 skrev 2010-10-28 12:36:48 följande:
    Oj 77 var jätte högt =) Mitt var på 40 så de va ju definitivt ägglossning =)Skrattande

När va de du plussade sweetgirl89?

ur ofta har ni sex runt ägglossning?

Vi hade varje dag i över en veckas tid, innan äl under äl och efter äl.....!
    fick svaaaagt streck dagen efter progesteronprovet ca 9 dagar efter positivt ÄL-test, sen tydligt + dagen efter:)

vi myste på ca varannan dag sen sista pergo tabletten och fram till positivt ÄL-test,, sen dess har det knappt blivit nåt :S hehe

ni borde ju prickat in!! hoppas :)
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-10-28 11:22:30 följande:
    Hur går det sweetgirl89??

Mår bebben fint :P? känner du av mer symptom ?
    hej! jag mår fint, men alla symptom är som bortblåsta, tyvärr. känner inte ens nån molvärk i livmodern :/ blir orolig för sist hade jag iaf molvärk till å från å nu inget liksom :(
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-10-29 13:06:43 följande:
    OMG!!!

Nidblödning ???

Äl+8 idag ,,, fick blodstrimmor i flytningen på toa nyss =O

Hoppas hoppas hooooooooooooooppas!!!!!!!! Kan ju lix inte vara mesn äään på G ??? .... nejnej
    hoppas det är nidis!! isf så borde du kunna få + imorn eller senast överimorn!! jag är rätt säker på att mitt ägg fäste på ÄL+8 för då kom massa symptom på en gång och på ÄL+9 kom första svaga +sset! så jag håller tummarna!! kramar :)
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-10-29 13:14:54 följande:
    Åhh tack =)=)

Jag hoppas såååå med nu!! Gjorde precis gravtest, bara för att jag såg blodstrimmorna i flytningarna ,,, men minus minus ... fast antar ju iof att HCG-hormonet inte kan stiga så fort efter ägget färst (om det nu gjorde det) ....

men varför skulle det annars komma blod, om inte nidis ? bara 8 dagar efter äl kommer ju lixom inte mensen ... jag får alltid mens skitsent i cykeln ...
    man får ju nidis 7-10 dagar efter ÄL så det stämmer ju. det är ju dom vanligaste daarna ägget fäster
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-11-01 10:45:07 följande:
    Tror jag har BIM på fredag ... inte helt lätt att veta då jga har oregelbunden mens.
    Fick ju som sagt en pytteblödning ÄL+8 ... även lite ljusrosa ÄL+9 och ÄL+10, när ja torkade mig, fast bara vid ett tillfälle om dagen, dom dagarna .... Molvärken kommer o går, nu har det vart mindre ett par dagar ... inatt när ja skulle pussa sambon gonatt så vände jag mig om mot han, då högg det till nått fruktansvärt i tjejmagen, sen gick det över, men det gjorde svinont! ....

PÅ nått sätt så känns det inte som jag kommer få plus på stickan, för att gyn skulle missa en äggblåsa vid kontroll, känns konstigt ... men man vet ju aldrig ...

men o andra sidan såg hon äl-sekret o tjockslemhinna ... vätska i äggstocket ... jag har kanske fått en nidis ... ja en del grejjer kanske skulle stämma in på att man får ett plus på stickan, att chansen finns ... men det är så mkt i huvudet som snurrar ... ble

Kattis123: Skönt att mensen kom då, så du slapp vänta länge på den ... hellre mens med en gång om man fått minus på stickan, men nu håller vi verkligen tummarna att pergon finns på apoteket !!!!!!
    Lycka till nu =)

ALLA!
    när ska du testa dig?? :D
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-11-01 15:27:29 följande:
    testa mig för en stund sen, efter mkt kissande idag, men miiiiiiiiiiiiiiiiiiiinus ...

kanske är för tidigt för test, eller så är jag helt enkelt inte gravid denn gången ...

ÄL+11 idag, har i vanliga fall lång cykel ...
    men du ska ju ta morgonurin!! :D

jag tog ett test hos en kompis på kvällen å det blev negativt trots det va positivt på morgonen :) så testa igen imorn på morgonen tycker jag :D
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-11-01 19:34:22 följande:
    Mm, vet men det blev så ändååå =)

IALLAFALL så fick jag sms av min gyn förut, svar progesteronprovet! Det var för låga värden = ingen ägglossning .... ursäkta, men FAN =/

Jaja, blir till ett nytt försök ... men min gyn vill att jag kör 1,5tablett om dagen med pergo ... hmm
    vill egentligen köra dubbelkur ... =/ känns inte som en halv tablett om dagen ska hjälpa mig ....

just för tillfället hatar jag att vara pco-tjej .............. Rynkar på näsan
    vad låg värdet på?

det va ju tråkigt :( jag som hoppades på sällskap med dig i juli tråden :(
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-11-08 14:01:54 följande:
    Mensen kommer aldrig =( va ska jag göööra!!? =/ dag 36 idag ...

Hade jag vetat att jag hade haft Äl, så hade jag vart överlycklig över att mensen vart borta/sen ... men nu är ju inte läget så ... vill bara att mensen ska komma, så jag får börja med pergon igen !!!!!!!!!
    vad jobbigt :( du kan inte få provera utskrivet för att sätta igång mensen?? kramar
  • sweetgirl89
    kattis123 skrev 2010-11-11 12:20:58 följande:
    Hej! Jag sotade av dubbelkur pergo i tisdags och väntar nu på äl! Har inte haft några känningar denna gång...undra vad de betyder? Förra gången fick jag äl dag 16 och idag är jag på dag 11 så hoppas jag får lite känningar nu snart så jag vet att de e på G! Ska på VUL på måndag, då e de dag 15! Hur går de för dig lillahjärtat? Kommer mensen snart eller? Hoppas hoppas! Ni som blivit gravida av pergo? Hade ni sex varje dag i ÄL tider eller varannan? Undra vad som är de bästa? Jag lovar att skriva o berätt hur de går för mig!
    spännande med ÄL snart!! :D

vi körde på varannan dag så spermierna hade lite tid att mogna till sig däremellan ;)
  • sweetgirl89
    kattis123 skrev 2010-11-11 12:40:09 följande:
    Då ska vi testa de med men nä de visar positivt på äl Stickan lossnar ägget 24-36 timmar efter då? Kan ju vara bra att ha sex den dagen och dagen därefter Hur mår du sweetgirl, vilken vecka e du i? Kram
    ja, bättre att ta det säkra före osäkra,, vi körde varannan dag från sista pergotabletten tills positivt ÄL-test, sen hade vi typ inget mer sex på ett tag ;)

jag mår fint tack!! förutom illamåendet, det hade jag aldrig med Elina, men det är det värt :D är i vecka 7 nu! kramar
  • sweetgirl89
    LisaTott2012 skrev 2010-12-02 10:12:06 följande:
    Nu har jag smygtestat på bim-1 med två test, ett från billiga tester och det andra CB digital...

Billiga testers test är starkare positiv nu och CB digital visar gravid 1-2 i fönstret!

Herregud kan detta verkligen vara sant?!
    Kan inte riktigt fatta det, så jag måste testa mer några dagar framåt om nu inte tantj*veln kommer i morgon ändå - vilket jag har svårt att tro nu!
    stort grattis!!
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 1/7-2011♥
  • sweetgirl89
    helena29 skrev 2010-12-08 09:31:00 följande:

Jag har plussat!!!
    Överlycklig, men samtidigt sååå himla nervös att pyret inte ska stanna. Vad gör man med denna nervositet och oro???

Grattis!! det kommer gå fint ska du se! :D oron försvinner inte men man lär sig leva med den ;)
    Japan87 skrev 2010-12-07 14:10:24 följande:
    Hej!!

Hur går det för er alla? - Ni Gravida, samt ni som fortfarande försöker ...!! =) ???

Här vet jag inte hur det går riktigt =P
    Ligger på cykeldag 18 idag!
    Har haft känningar i äggstockarna sedan cykeldag 7 ...
    Fick ju en miniblödning dag 11, kanske en äl-blödning ?!
    Jag o sambon har myst ca varannan dag det senaste ... Får se hur det går.
    Inga positiva äl-tester, men jag kan ju ha missat stegringen, inte gjort test varje dag heller.

Jag hoppas såå ...
    men samtidigt vet jag inte hur jag ska känna i allt detta ...vi bestämde oss för bebis,
    men som jag skrivit tidigare så har ju sambon kommit in på utbildning, 30 mil bort ...
    känns som min dröm om att få bli mamma håller på att glida ifrån mig ...
    eller  vår dröm, att få bli föräldrar, sambon vill ju väldigt gärna han med ...
    men han är 26, har ett jobb han inte trivs på o vill börja plugga till nått han verkligen vill ...
    vad gör man ? =/ antingen så får vi ha ett uppehåll i bebisverkstan eller så kör vi på ändå?
    men hur skulle det funka lix ? vet inget just nu ...

blä för allt ... vet inte hur vi tänker, är rätt splittrade i hur vi ska göra ...
    men ändå myser vi på o hoppas ...
    kanske verkar tokigt ....
    har du gjort nåt VUL? är ju svårt att veta när ÄL borde komma om du inte testar ÄL-test varje dag ;) ni kan ju fortforande skaffa barn även om din sambo ska studera.. det är ju ändå du som kommer få vara hemma med bebben första tiden! :)

Jag är i vecka 11 nu, så det går framåt..:)  hoppas att lillen lever och har det bra.. är ju snart 1 månad sen jag såg den lill' på VUL. väntar på att få tillbax min angelsounds från en kompis så jag ska se om jag kan hitta hjärtat.. men hon verkar aldrig få tid att skicka den "suck" :/
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-12-20 09:29:42 följande:
    ok =) Nej, det är klart du inte inbillir dig =)
    Alla symptom är ju så olika, finns ju dom som går igenom en hel graviditet utan illamående o andra krämpor.
    Du kanske ska vara glad att du inte är illamående, det kommer nog snart ska du se =P hehe
    Håll dig du till dina ömma boobisar, räcker gött o väl =P

Kommer gå jättebra imorgon ! Ta det bara lungt =)

Lycka tiiiillll! Gravid
    har du fått hem test nu? är nyfiken!! hehe ;) lycka till!! kramar
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-12-20 13:35:04 följande:
    ne =/ inte än.

Sitter med sån konstig värk i underlivet nu. Sticker o bränner, känns i hela blygdbenet. + livmoder, lite mer åt höger sida.

tänkte att det kanske lika väl kunde vara uvi, men det svider inte när jag kissar o så.

jobbigt att vara ovetande, men känns onödigt att gå o köpa test på apoteket nu, när testerna kan komma vilken dag som helst.

hur går det för dig då? =) mår bebben fiint ?? =)

kram
    hoppas dina testet kommer snart!! är ju skönt att veta hur det ligger till! :)

jag mår bara fint, tack!! är i vecka 13 nu och bebben mår fint :) lyssnade på hjärtat idag och det slog med ca 159 slag/min ;P
  • sweetgirl89
    kattis123 skrev 2010-12-20 21:31:58 följande:
    Spännande "lillahjärtat87", undra om de kan vara en liten bebbe imagen

Själv är jag inne på 3dje kuren pergo dubbel. Fick svar på progesteron provet i dag och de visade 98 vilket var väldigt högt värde sa gyn!

Men jag har faktiskt inga gravid känslor alls Väntar BiM om några dagar bara..... Undra NÄR de ska ta sig!!!!??
    Kan ju inte hålla på med pergo hur länge som helst heller.....

Killen ska iallafall göra spermaprov efter julhelgen, så får vi se vad de visar. Pratade lite med gyn om IVF men hon sa att om de va bra ägglossningar och spermaprovet var bra och fri passage i äggledarna så är inte IVF bättre utan de kan ta tid för vissa

Nästa steg för mig är iallafall spolning av äggledarna, ngn som gjort det?

Kram på er
    progesteronprovet räknas som att du haft ÄL om det ligger mellan 21-45. högre än det tyder oftast på att du antingen är gravid nu eller att du släppte fler än 1 ägg :D mitt värde låg på ca 75 och gravid är jag juh,, fick + dagen efter progesteronprovet!! så jag håller tummarna för dig!! låter väldigt lovande!! :D
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-12-21 14:30:48 följande:
    hehe ringde precis sambon o bad han köpa test påväg hem från jobbet ...

orkar inte vänta tills efter 29:onde, kan ju vara bra o veta om man får dricka någon glögg på julafton =P
    hehe förstår dig!! men sg till han att inte köpa ClearBlue för dom har ändrat något vid tillverkningen nu och testen visar svaga blåa + utan att man är gravid :/ ta hellre apotekets egna test eller ett digitalt! :D "spännande"
  • sweetgirl89
    Japan87 skrev 2010-12-21 14:51:26 följande:
    oj, ok, ja, jag ska messa han med en gång! =P

mm, spännande är det, men jag tvivlar staarkt på att det blir plus,
    och det är ju lika bra det. Var ju rätt tid från början att skaffa barn nu. Men
    det bleev fel tid, då sambon fick reda på utbildningen där.

han säger att vi kommer fixa det ändå, det gör vi troligen också, men jag vill inte att han ska missa så mkt tid med bebisen isf, som han kommer göra. =/

vi får se.

altt är knepigt. Positiva äl-test, 1 på dag 22, ett på dag 23, 2st på dag 28. känns knepigt som sagt.
    Fattar inte bara NÄR jag blivit gravid isf. Dag 17 myste vi på, men jag undrar när det fäste isf ? jag fick ju inga positiva äl-test innan dag 22 .... som sagt, fattar nada. mensen kommer nog snart. bara vänta o se.
    ja, det låter ju konstigt men bara att vänta och se!! vilken dag i cykeln är du på idag? kan ju oxå vara så att kroppen försökte få till en ägglossning men något gick snett och då försöker den igen några dagar senare därför flera positiva ÄL-test!
Svar på tråden Pergo start imorgon...