• LisaTott2012

Pergo start imorgon...

helena29 skrev 2010-11-19 14:58:07 följande:

Är ganska så säker på att jag har åkt på en svampinfektion! Inte skoj! Det kan bero på att jag fick en kur med flagyl/doxyferm antibiotika. Det är visst vanligt att man får svampinfektion av pencillin. Detta var visst rutin när man utreds att både kvinnan och mannen skulle ta antibiotika mot främmande bakterier....
    För det är väl inget tidigt gravtecken med svamp va??
    Vet att man kan behandla, men vill helst inte om det inte behövs, då det är lättare att få tillbaka det!
    Några huskurer? Fler än jag som fått svampinfektion efter ÄL?

Aldrig hört talas om att man äter antibiotika på rutin vid utredning??
  • LisaTott2012
    Miranda79 skrev 2010-11-19 19:09:39 följande:
    Tovalisa: Javisst är det konstigt att alla får olika bud om pergon!!! Min apotekare hade pratat med Merck, men man kan ju hoppas att de får igång produktionen snarast, det är ju tydligen produktionsproblem...

Jag har kört 2 omgångar med pergo, mensen kom inatt, har så sjuuuuukt ont, världens mensvärk!!!!Gråter Har jag aldrig annars, ingen kul biverkning, fick gå från jobbet tidigare idag...

Jag fich Gonal-f utskrivet för jag vill inte vänta på att pergo skall behaga komma, vi kan nämligen inte på egen hand, jag har för lite östrogen o progesteron, sambon har 49% fungerande spermier o nästan alla långsamma... Vi har kämpat i 3 år!!!! Sprutorna ska jag ta själv, fyyyyyyy, hur många dagar vet vi inte, ska in på flera ul o kolla hur jag reagerar på dom... Dom ska vara färdigblandade, måste bara övervinna min sprut o nålrädsla!!!!

Hur länge har ni försökt??? Har ni barn sen tidigare??? Gjort ngn utredning???

Ha en bra helg!!!!
    Hej!
    Jo vi har gjort utredning, har bara c:a 4 st ÄL på egen hand, därav pergo-knaprandet...
    Har försökt i drygt 2,5 år, inga barn sedan tidigare.
    Om det inte tar sig på denna kuren (vilket jag verkligen hoppas!!) så blir det vidare utredning...suck...

jag tror nog det går bra med sprutan, påminn dig själv varför du tar dom!
    Är själv  nålrädd, men min sambo sticker mig gladeligen! (ovitrellesprutan)
    Uppdatera med hur det går för dig!
  • LisaTott2012
    kattis123 skrev 2010-11-22 14:16:04 följande:
    Hej på er!

Det har varit lite tyst här på senaste, hur går de för alla? Är de väntan på pergo eller Äl eller kanske till o med BIM?

Själv är de väntan på BIM. Är i dag på ÄL+8, igår gjorde jag ett test som visade negativt men jag vet att de är för tidigt att testa....men kan fasen inte hålla mig!!

Har haft lite ont i bröstvårtorna men inte nu längre. Har lite vita flytningar oxå,.....men jag vågar inte hoppas....trots att jag kanske faktisk gör de lite i smyg ändå!

Ska åka till Sthlm på tosdag så då vill jag göra ett test för att se!

Om de inte blir något denna gången så känns de för jävligt! Allt var ju bara SÅ bra på VUL!!! Fattar inte varför de inte skulle bli något i så fall......*snyft*

jaja....vi är ju inte där än  Flört

Kram på er
    Hej på dig!

Väntar på bim nu, runt 3/12 vilket känns som en eeeeevighet!
    Det är så trist som du skriver, att allt ser så himla bra ut på vul och sen blir det inget!
    Jag har haft så några gånger nu så jag vet hur det känns, det är hemskt! Längtan blir ju inte mindre heller...

Symptomen du har kan vara biverkning av pergon, men förhoppningsvis är du gravid!
    De andra gångerna jag har ätit pergo+ovitrelle har jag fått massor med biverkningar, men denna gång; INGET?? så himla konstigt! Har fått så ont i äggstockarna efter sprutan att jag inte kunnat gå upprätt.. märkligt! har haft molvärk, ömma bröst, yrsel, flytningar osv, men inget denna gång, så jag hoppas ju såklart att det betyder något positivt!

Förstår att du har svårt att hålla dig från att testa, för mig är det lätt att låta bli, eftersom ovitrellen gör att ett test blir missvisande i upp till 10 dagar, alltså man kan få ett falskt plus, och det vill jag INTE. Så jag väntar till bim, väntar, väntar, väntar...

Hoppas du får en trevlig resa till Sthlm!
  • LisaTott2012
    Miranda79 skrev 2010-11-25 11:49:30 följande:
    Hejsan!!

Fick en chock idag, jag fick mens i fredags o den slöt redan i söndags, det enda positiva med pergon hittils, men började spruta med Gonal-F i måndags o så fick jag äl-flytning igår, fattar inget??? Och idag var jag på ul, japp har redan en mogen äggblåsa o en precis på g... Vaaa, på lägsta dosen o på 4 dagar!!!!!!! Fick äl-spruta idag, så nu ska det sexas igen!!!! O hålla tummarna som vanligt i två veckor!!! hmmm...
    OJ! här går det undan!
    Då svarar du ju bra på behandlingen iaf!
    Skönt att inte behöva vänta så längeFlört
    Hade slemhinnan hunnit växa till sig? och hur stora var äggen??
    Intressant det härSolig
    Hoppas det går vägen för dig denna gång!
  • LisaTott2012
    kattis123 skrev 2010-11-26 16:00:22 följande:
    Hej! Va konstigt de låter....känns lite tidigt med äl på dag 7, men man vet aldri. Tycker du ska testa o kolla varje dag nu framöver! Äter du pergo nu? Jag har fått en konstig blödning idag på dag 25, undrar om de e mensen som kommer tidigt! Verkar iallafall som att de inte blev någon bebis denna gång heller! Känner mig faktiskt lite knäckt! Någon som känner igen sig i att ha fått en blödning tidigare med pergo! Kan tillägga att hag trodde mensen skulle komma om ca 7 dagar ( på dag 32), grav test visat negativt oxå!! *snyft*
    JA man kan tyvärr få blödning av pergo, jag fick det andra gången jag tog dem, men har inte fått det av de andra omgångarna med pergo.
    Men om det är en vecka kvar till mens kanske det var en nidis??
  • LisaTott2012
    kattis123 skrev 2010-11-29 19:34:15 följande:
    Börjar dubbelkur imorgon igen!! 
    ja då var det ingen nidis då...
    Hoppas på nästa gång då!
    Hur många kurer har du tagit?
  • LisaTott2012
    kattis123 skrev 2010-11-29 19:57:43 följande:
    Nix de va de inte detta är min tredje som jag ska ta nu! Hoppas hoppas
    JA! kanske tredje gången gilltSkrattande
  • LisaTott2012
    kattis123 skrev 2010-11-29 20:11:21 följande:
    Hur går de för dig? Väntar du på BIM??
    japp, låååång väntan tills den 3/12!
    kollade med gravtest idag och det var positivt, så sprutan sitter nog i ännu, hoppas bara att det fortsätter att vara positivt!
  • LisaTott2012
    Japan87 skrev 2010-11-30 13:33:37 följande:
    Tjoo på er brudar!

Var också på apoteket idag o hämtade ut 2st paket! Imorgon eller på torsdag ska jag hämta ut 2st till!
    Skööönt att det äntligen kommit! =)=)
    Va skönt att du fick tag i de!
    Synd bara att du missade denna cykeln.
    Tänk vad dagarna går saaaakta innan bimSkrikandes
    Vill att det ska vara fredag och helst lördag nu så jag får testa,
    om nu inte kärringen har kommit redan vill sägaSkäms
  • LisaTott2012
    Japan87 skrev 2010-11-30 17:06:44 följande:
    Nu har jag läst på lite om blödning ... kanske ändå är ÄL-blödning ,,, men den verkar tydligen komma i samband med att ägget släppt, så mitt ägg borde isåfall släppt .... hmm .... undrar om det är försent att sexa ikväll ...

det är fortfarande fruktbart 12-24 timmar efter det släppt .... ? blödningen kom vid 14.30 ca ... borde kanske hinna ...

sitter med värk, typ som mensvärk ... känns som mensen ska komma vilken minut som helst ... konstigt ...
    har även rinniga flytningar ....

känns så tidigt bara ?? dag 11 .... förra månaden så fick jag ju en blödning (Precis så lite blod som jag fick nu) på dag 26, trodde ju då att det var en nidis, men eftersom jag gjorde progesteronprov på dag 25, som sen visade låga värden ... men TÄNK om jag hade äl på dag 26 istället ... självklart visade blodprovet låga värden då ... eftersom jag tog de dagen innan äl, isåfall .... Då kanske den blödningen jag fick på dag 26 var en äl-blödning ... men undrar om det kan skilja så, månad för månad, förra gången kanske äl på dag 26, nu kanske på dag 11 ... är det möjligt ????

Fasen va man velar runt i tankarna ....
    Men visst har du väl gjort vul? då borde ju läkaren ha sett när ÄL borde ske? och prog-testet görs ju 1 vecka efter ÄL för då ska det vara som högst. Vet du vilket värde du hade?

Efter min första dubbla dos fick jag ovitrelle för att ägget skulle släppa, så troligen släppte inte det ägget jag fick med enkel dos..
    .Fråga din läkare, det låter lite skumt med mellanblödningar, men som sagt Pergo har många biverkningarSkrikandes och blödning är en av dem.

Har du kollat så du inte är gravid då???
Svar på tråden Pergo start imorgon...