• LisaTott2012

Pergo start imorgon...

Japan87 skrev 2010-11-30 19:36:00 följande:
    Ja, jag gjorde vul förra månaden då jag åt enkelkur pergo ...
    du ser i mitt "Kryp-in" hur allt såg ut under månaden ...

Vid VUL nr.3 (Sista VUL:et jag var på förra månaden) hade ingen äggblåsa blivit större, typ 12mm ... men min Gyn såg ju vätska i min högra äggstocke, som hon kaaaaanske trodde kunde innebära att en äggblåsa spruckit o släppt, därmed så sexade vi på jag o sambon den kvällen ...
    sen gjorde jag progesteronprov veckan efter (Dag 25) ...
    Eftersom Gyn kanske trodde ägget släppt dagen jag var på VUL, dag 17 så trodde jag att blödningen jag fick på dag 26 (8 dagar efter gyn antog, kanske, trodde, jag fått äl) var en nidis ....
    Jag hade jätteont i äggstockarna från dag 22 - dag 26  ,,, sen kom ju som sagt blödningen på dag 26, precis likadan blödning jag fick idag ... pyttelite blod i flytningarna ... som strimmor med blod .... kanske ändå var så att äl kom på dag 26 istället för på dag 17 då jag var på sista VUL:et ....

Guuuuud var krångligt jag skriver =P =P men hoppas du förstår ändå hehe!

Jag kan inte svara på varför jag inte fick fortsätta komma på VUL efter dag 17 ... jag menar, om ägget var 12mm på dag 17, så kaaanske det kunde växt mer ... Kanske var så att det inte blev mer VUL för att min Gyn tyckte ägget vuxit dåligt för övrigt tiden till dag 17 .... men som sagt, vissa får ju ÄL mkt senare ... så nästa gång ska jag be att få komma in på mera än 3 VUL ...
    Hon kanske ändå var såpass säker på att vätskan i äggstocken var ett ägg som släppt (Men hon hade fel) ... medans jag själv nu i efterhand tror det var en ofarlig vattenfylld cysta som spruckit (Googlat om det lite), för jag hade fruktansvärt ont den dagen jag var på VUL ... 

Jo, pergon kan ju ge biverkningar, men som denna månad så kan ju inte jag ha så hög dos av pergo i mig, eftersom det var ett tag sen jag käkade dom ...
    sitter här med värk i äggstockarna o undrar om jag har ÄL nu ... vi ska iaf sexa på nu ikväll ... o fortsätta ett tag, så får vi se ... kanske kan boka ett VUL ...

Och nej, jag är inte gravid =) om det vore så väl ;)
     Kan ju vara så att ägget var för litet och aldrig hann mogna utan tillbakabildades den månaden?
    Verkade inte som det växte till sig riktigt. Du ska se det händer grejer med dubbeldos Flört visst skulle du få ta dubbelt nu?

Själv tänkte jag eventuellt smygtesta i morgon, men vet inte om jag vågar! är på bim-1 i morgon...
  • LisaTott2012

Nu har jag smygtestat på bim-1 med två test, ett från billiga tester och det andra CB digital...

Billiga testers test är starkare positiv nu och CB digital visar gravid 1-2 i fönstret!

Herregud kan detta verkligen vara sant?!
    Kan inte riktigt fatta det, så jag måste testa mer några dagar framåt om nu inte tantj*veln kommer i morgon ändå - vilket jag har svårt att tro nu!

• LisaTott2012
    Japan87 skrev 2010-12-02 10:25:27 följande:
    =D OMG!!!!

Hoppas hoppas hoppppas!!! =D Hela jag ryser!!

Håller verkligen tummarna för dig!
    Vänta 2 dagar till o ta sen ett test! Ring din gyn o kolla med henne också vad hon kan tro!

Jag tror inte tantjäveln kommer ;) =D
    Ja jag ska ju ringa min läkare på KK i vilket fall, även om mensen skulle komma....
    Men jag ringer inte förrens på måndag...
    Så nu sitter jag bara och stirrar på testerna och undrar om det verkligen kan vara min tur nu?!
  • LisaTott2012
    Japan87 skrev 2010-12-02 11:00:08 följande:
    Ok!

Vilken lååång helg det kommer bli! Hehe, men håll ut!
    Jag lovar o hålla mina tummar för att plusset är ett riktigt plus!

Tror att det ÄR er tur nu!

Va roligt =)
    Jag hoppas så innerligt att det ska vara sant!
    ja det blir en riktigt lång helg, men det gör ju inget så länge inte mensen har kommit då!
  • LisaTott2012
    kattis123 skrev 2010-12-03 10:09:34 följande:
    Stoooooooooooooort grattis till dig! Åh va roligt!

Hur många omgångar pergo käkade du? Varför fick du ta sprutan? Fick du den redan första omgången?

KRAM
    TACK gumman!Solig
    Gjorde faktiskt ett till test idag för att kolla, 14 dagar efter sprutan och bim 4/12 (hade räknat fel en dag!) och det är klart positivt!! Så jag plussade på bim-2, har lagt upp bilden på testerna i mitt galleri om ni vill seFlört, kan forfarande inte fatta att det är sant? NÄR inser man att man faktiskt ÄR gravid??

Jag tog pergo så här:
    omgång 1: enkel dos-
    omgång 2: dubbel dos + ovitrelle = 1 fint ägg vänster sida, 11 mm slemhinna
    omgång 3: dubbel dos + ovitrelle= 1 fint ägg höger sida, 11 mm slemhinna
    omgång 4: dubbel dos + ovitrelle= 2 fina ägg vänster sida, 11 mm slemhinna

Sprutan fick jag för att ägget skulle mogna och släppa. Ibland så händer det att ett ägg som ser fint ut inte mognar och släpper utan tillbakabildas, vilket läkaren trodde hade hänt mig.

Nu hoppas jag på att vi allihopa kommer med fina Gravid om ett halvår eller så!
  • LisaTott2012
    sweetgirl89 skrev 2010-12-02 20:10:21 följande:
    stort grattis!!
    Tack!!
  • LisaTott2012
    Japan87 skrev 2010-12-03 10:30:41 följande:
    STORT Grattis Skrattande !!!

Va häääärligt!!!
    TACK! kan fortfarande inte fatt att det är sant?!
    UnderbartHjärta
    Längtar tills ul så man får se hjärtat! eller om det kan vara två därinneFörvånadFlört
  • LisaTott2012
    Japan87 skrev 2010-12-03 10:35:21 följande:
    hihi Hjärta
    Förstår att det kan vara svårt att förstå att man verkligen ääär gravid.
    Kan själv tänka mig att jag kommer vara i chock, när/om jag får reda på en sån sak en dag! =P

Ja, tänk om det är 2 =O hehe, bättre än ingen bebis iaf =P
    ja herregud! igår när jag tog första testet var jag lite hoppfull när det blev positivt, så när jag tog digitala började tårarna komma kan jag lova, det stod så fint: Gravid 1-2Hjärta
    Ja jag säger inte nej till två det kan jag lova!!
  • LisaTott2012
    helena29 skrev 2010-12-08 09:31:00 följande:

Jag har plussat!!!
    Överlycklig, men samtidigt sååå himla nervös att pyret inte ska stanna. Vad gör man med denna nervositet och oro???

men grattis!!
    Va roligt att det gick vägen på första kuren{#emotions_dlg.flower}

Tror inte du är ensam om att känna oro för MF, jag känn likadant, men man får försöka
    att inte tänka så mycket på det, tänk istället vilken underbar lycka att
    få bära runt på ett litet pyreHjärta
  • LisaTott2012
    Japan87 skrev 2010-12-07 14:10:24 följande:
    Hej!!

Hur går det för er alla? - Ni Gravida, samt ni som fortfarande försöker ...!! =) ???

Här vet jag inte hur det går riktigt =P
    Ligger på cykeldag 18 idag!
    Har haft känningar i äggstockarna sedan cykeldag 7 ...
    Fick ju en miniblödning dag 11, kanske en äl-blödning ?!
    Jag o sambon har myst ca varannan dag det senaste ... Får se hur det går.
    Inga positiva äl-tester, men jag kan ju ha missat stegringen, inte gjort test varje dag heller.

Jag hoppas såå ...
    men samtidigt vet jag inte hur jag ska känna i allt detta ...vi bestämde oss för bebis,
    men som jag skrivit tidigare så har ju sambon kommit in på utbildning, 30 mil bort ...
    känns som min dröm om att få bli mamma håller på att glida ifrån mig ...
    eller  vår dröm, att få bli föräldrar, sambon vill ju väldigt gärna han med ...
    men han är 26, har ett jobb han inte trivs på o vill börja plugga till nått han verkligen vill ...
    vad gör man ? =/ antingen så får vi ha ett uppehåll i bebisverkstan eller så kör vi på ändå?
    men hur skulle det funka lix ? vet inget just nu ...

blä för allt ... vet inte hur vi tänker, är rätt splittrade i hur vi ska göra ...
    men ändå myser vi på o hoppas ...
    kanske verkar tokigt ....
    Hej!
    Har ni myst varannan dag spelar det ju ingen roll när ÄL är, ni kan ju inte missa den!

Ska din sambo flytta permanent 30 mil bort för studier? eller ska han pendla?
    Har du jobb/skola där du bor? Förstår att det är en jobbig sits du är i...Men hur länge ska han studera?

Är det inte så länge blir ett uppehåll inte så jobbigt, men om studierna tar lång tid kanske ni kan flytta dit bägge två? Då kan ni fortsätta som vanligt, och om du inte vill flytta kan du ju ha koll när ÄL är och åker och hälsar på honom under 3-5 dagar på "myssemester"Flört Allt går att lösa, bara man försöker!

Här är det superömma bröst och lite molvärk till och från. Tröttheten kommer krypandes! Dessutom har mitt humör blivit lite....Skäms....Jaja, tur jag har en underbar sambo som förstårHjärta
    Inget illamående än så länge, men det är ju så tidigt ännu!
    Ska på VUL den 14/12 för att se att pyret ligger på sin rätta plats! (orolig för utomkveds)
  • LisaTott2012
    helena29 skrev 2010-12-09 13:37:55 följande:
    Tack! Och grattis själv om jag inte sagt det tidigare. Jag tror inte jag fattar riktigt än;)
    Har du kollat med graviditetsuträknaren vilken vecka du är i? Jag är i vecka 5+5.
    Har du några symptom? jag har fruktansvärt ömma brös, det är det enda. Inget illamående och inte särskilt mer trött än vanligt. Jo, lite ökade flytningar har jag!
    Är i v.5 (4+5)
    Jag har samma symptom som du + att jag är fruktansvärt frusen, tröttheten börjar komma krypandes dock... Är väldigt glad att jag inte mår illa ännu. Molvärk har jag, mer eller mindre hela tiden. Och fruktansvärt ömma bröst!
  • LisaTott2012
    helena29 skrev 2010-12-09 14:02:28 följande:
    Ska du göra ngt Vul? Jag ska göra det 21/12, då är jag i v. 8 (7+3).
    Såååå nervös! Men kan man se ngt så tidigt?
    Nästa vecka ska jag på hälsosamtal på mödravården.
    Ja den 14/12 får jag göra VUL, hjärtat börjar slå i v.6 med en kammare, med vul kan man se tidigt men inte med vanligt ul,
    jag väntar att ringa till mvc här tills nästa år, ingen brådska för min del.
  • LisaTott2012
    Japan87 skrev 2010-12-12 16:05:49 följande:
    Surt det känns ............
    fick positivt äl-test igår, lördag, på cykeldag 22

och så kan vi inte mysa på, för sambons skola står ivägen!!!! =/
    aja, vi får vänta, så är det ....

Nu vet jag iaf att jag kanske fått äl denna månad, utan pergo ...
    fast pergon kanske finns kvar i kroppen sen förra kuren ...

Här är fina ÄL-testet iaf, går inte direkt att tveka om vilket streck som är starkast =P

NEJ! Eller JA! Flört
    Typiskt!
    Synd att han inte är hemma då! verkar ju helt klart som du har ÄL!! Kul ändå att du fick spontan ÄLGlad
  • LisaTott2012
    Japan87 skrev 2010-12-12 16:46:57 följande:
    hehe, ja precis vad ska man säga =P
    synd som skam är det ...

gjorde ett till test nyss, det var också positivt ...
    är det ofta man kan få så? positivt 2 dagar i rad ?
    här är det ...

vissa kan väl få positiva äl-test när dom är gravida, men igår gjorde jag ett gravtest innan jag tog äl-testet igår, o gravtestet var ju negativt ...

Jag hade så 3 dagar i rad nu sist...Och det visade sig ju vara 2 äggFlört...
  • LisaTott2012
    Japan87 skrev 2010-12-12 16:48:51 följande:
    sen det där med att han inte är hemma .. det är han.
    Jag menade det jag skrivit lite längre upp i tråden, att han ska börja plugga 30 mil härifrån ...
    att bebis får vi lägga på hyllan ett tag .. tyvärr ...
    men jag testade på nu med äl-test ändå, bara för att hålla lite koll, tills vi ska börja försöka om ett år igen ca ...
    Men??
    kan ni inte göra bebis ändå? jag menar sista försöket innan det läggs på is?
Svar på tråden Pergo start imorgon...