• Japan87

Pergo start imorgon...

tillägger att jag oxå ska börja äl-testa ... imorgon =)

När trodde din gyn att din äl skulle komma kattis123?? 4-5 dagar efter i onsdags va ? då är det ju snart isf =)=)

• Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-10-16 22:44:22 följande:
    Följer gärna er:)

Har pco och har precis ätit min första enkelkur pergo. va på VUL dag 12 oc hade en ÄB på 13mm och en på 16 mm (slemhinnan va 7-8mm)

Va på VUL nr2 på dag 16 och då va lilla ÄB 18mm och stora 22.5mm slemhinnan va ca 10-12 mm
    Fick positivt ÄL test dag 17 (i onsdags) fick även ont i äggstockarna så ägget borde släppt då.
    Är på dag 20 idag och känner ingenting.
    Inga särkilda biverkningar heller :) BIM runt 27/10

lycka till alla!!
    Hej sweetgitl89!

Ja men du hänger ju i "Proveramens + pergostart" Också =)
    Välkommen välkommen =P

Ja, känns som du fått in det riktigt bra där =) Bra slemhinna o stort ägg! =) Hoppas det tar sig ...
    men va långt att vänta till 27e =/ Iof kommer jag få vänta ännu längre tills jag kan testa ELLER konstatera mens =/ =P Vi får seeeee!

Idag är jag på dag 14 ... Imorn blir det VUL ... Har kännt mkt molande inatt + så hade jag knepiga flytningar igår ... (som jag skrev längre upp) ....  Äl-testa mig nu imorses, men det va negativt!
    Jag ska testa runt 12.30 nästa gång ist ... för 2 av 3 ggr jag fått pos äl-test så har det varit runt 12.30 =P
    Kanske är mitt gyllene klockslag, vem vet, hehe!
    Jag hoppas så imorn att ägget växt till sig !!! Jag är riktigt nervös o har ont i magen =/

Hoppas du får lite känningar snart weetgirl89! Samma med dig oxå kattis123, förstås =)
  • Japan87

Finns en del 1 o en del 2 i föreläsningen ! Skulle bara tillägga det =P

• Japan87

Nu när jag kollat på denna föreläsningen så är jag nästan glad över att jag har pco =P

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-17 15:40:18 följande:
    I dag har jag haft riktigt ont vid äggstockarna så jag bestämde mnig för att göra ett ÄL test nu precis och mycket riktigt visar de en glad gubbe   betyder de att jag har äl nu eller är de 24-48 timmar?
    wohoo :P va roligt! Bara o mysa på nu o hoppas på det bästa =)

Själv har jag gjort 2st äl-test idag, inget va positivt! =/
    Men ska testa imorn igen ! Och så får jag ju se vad gyn säger imorn =S nervööös! som alltid!
  • Japan87
    Lyckans långa väg skrev 2010-10-17 17:52:25 följande:

Hej!

Hoppar gärna med i denna tråden om jag får ? :)  Känns så bra att läsa om andra i samma situation, har inga vänner som har haft problem med att skaffa barn än så länge så de förstår inte all oro, snack och frågor som poppar upp! Skönt med några i samma sits!

Tog pergo för första gången 26- 30 sept, var på VUL på dag 14 då de hittade ett ägg på 19 mm så då "sköt" de iväg det så det blev till att sexa de dagarna!  Beräknad BIM nu på onsdag eller torsdag 20/21 okt! Så nervös inför resultatet, har inte känt något annorlunda dessa dagar men man vill ju alltid hoppas på att det funkat! Är ju så långt emellan försöken!

Klart du får hoppas in =D
    Ne, jag förstår hur du känner till viss del ! Har kompisar som inte alls är i min situation, men sen har jag haft turen o har en vän med pco ... som åt pergo, och det tog sig på andra kuren för henne =) NU föder hon vilken dag som helst! =)=)

Ojoj, då börjar det ju närma sig testdag för dig =P Spännande!!! =) Förstår att du är nervös , men försök lev som vanligt o koppla bara av =)
  • Japan87

VUL idag ... Ägget hade bara vuxit 2mm på 5 dagar ... det var idag bara 12mm :(

Men slemhinnan hade vuxit till sig till 9,8mm ... enda positiva ...

Är leeeedsen =(=(

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-10-18 07:09:18 följande:
    Hej jag har inte pco så jag kan inte svara dig på dom frågorna men däremot tror jag att ett ägg ska vara minst 20 mm när de släpper! Mitt ägg var 15 mm på dag 12 och sedan dag 16 hade jag äl! Någon som vet hur många dagar äl testen visar glad gubbe? Imorse när jag testade va de inte längre glad gubbe men de är väl bäst att sexa på några dagar efter äl iså fall oxå?? Kram
    Det visar väl bara en dag va ?? =P När LH-stegringen är som högs blir det en liten glad gubbe ... antagligen hade du din stegring den dagen du testa glad gubbe ... o sen infaller Äl 12-48 timmar efter det ... =)
    Men jag har inte testat CB-äl-tester så vet egentligen inte hur dom funkar ... mer än att det blir glad gubbe 12-48 tim innan äl ...

Tror inte du behöver vara ledsen, bara ni sexat på under äl så ska det nog inte vara några problem =P
  • Japan87
    Lyckans långa väg skrev 2010-10-18 18:07:23 följande:
    Det är tufft, svårt att se det positiva men det känns som om du ändå håller modet uppe och kämpar! Jag håller tummarna för att det kommer lyckas! Även om inte denna gång så nästa, det har ju iaf skett något med tabletterna... Då vet man ju att de fungerar! Det är iaf så jag tänker nu efter min första pergotur och bara väntar, väntar och väntar! Även om man inte får ett positivt besked denna månaden så känns det ändå som om det finns hopp efter all denna långa väntan och alla försök!
    Tack för lite peppord =)

Jag håller tummarna för din del oxå ! =)
Svar på tråden Pergo start imorgon...