• Japan87

Pergo start imorgon...

OMG!!!

Nidblödning ???

Äl+8 idag ,,, fick blodstrimmor i flytningen på toa nyss =O

Hoppas hoppas hooooooooooooooppas!!!!!!!! Kan ju lix inte vara mesn äään på G ??? .... nejnej

• Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-10-29 13:12:51 följande:
    hoppas det är nidis!! isf så borde du kunna få + imorn eller senast överimorn!! jag är rätt säker på att mitt ägg fäste på ÄL+8 för då kom massa symptom på en gång och på ÄL+9 kom första svaga +sset! så jag håller tummarna!! kramar :)
    Åhh tack =)=)

Jag hoppas såååå med nu!! Gjorde precis gravtest, bara för att jag såg blodstrimmorna i flytningarna ,,, men minus minus ... fast antar ju iof att HCG-hormonet inte kan stiga så fort efter ägget färst (om det nu gjorde det) ....

men varför skulle det annars komma blod, om inte nidis ? bara 8 dagar efter äl kommer ju lixom inte mensen ... jag får alltid mens skitsent i cykeln ...
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-01 08:05:23 följande:
    Hej "AmaBlue" vad är Clomid för något?

Idag fick jag min mens tror jag, kom lite brun/rött när jag torkade mig i morse. Fast jag hade väntat mig detta så blev jag ändå så ledsen....usch va detta e jobbigt!

Jaja tur att jag har två paket pergo hemm som jag ska börja med om några dagar då! Ska ta två tabletter om dagen nu.

"Lillahjärtat87" hur går det för dig?? Spännande, nu e de väl snart BIM?

Kram 
    Tror jag har BIM på fredag ... inte helt lätt att veta då jga har oregelbunden mens.
    Fick ju som sagt en pytteblödning ÄL+8 ... även lite ljusrosa ÄL+9 och ÄL+10, när ja torkade mig, fast bara vid ett tillfälle om dagen, dom dagarna .... Molvärken kommer o går, nu har det vart mindre ett par dagar ... inatt när ja skulle pussa sambon gonatt så vände jag mig om mot han, då högg det till nått fruktansvärt i tjejmagen, sen gick det över, men det gjorde svinont! ....

PÅ nått sätt så känns det inte som jag kommer få plus på stickan, för att gyn skulle missa en äggblåsa vid kontroll, känns konstigt ... men man vet ju aldrig ...

men o andra sidan såg hon äl-sekret o tjockslemhinna ... vätska i äggstocket ... jag har kanske fått en nidis ... ja en del grejjer kanske skulle stämma in på att man får ett plus på stickan, att chansen finns ... men det är så mkt i huvudet som snurrar ... ble

Kattis123: Skönt att mensen kom då, så du slapp vänta länge på den ... hellre mens med en gång om man fått minus på stickan, men nu håller vi verkligen tummarna att pergon finns på apoteket !!!!!!
    Lycka till nu =)

ALLA!
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-11-01 15:20:52 följande:
    när ska du testa dig?? :D
    testa mig för en stund sen, efter mkt kissande idag, men miiiiiiiiiiiiiiiiiiiinus ...

kanske är för tidigt för test, eller så är jag helt enkelt inte gravid denn gången ...

ÄL+11 idag, har i vanliga fall lång cykel ...
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-11-01 15:46:17 följande:
    men du ska ju ta morgonurin!! :D

jag tog ett test hos en kompis på kvällen å det blev negativt trots det va positivt på morgonen :) så testa igen imorn på morgonen tycker jag :D
    Mm, vet men det blev så ändååå =)

IALLAFALL så fick jag sms av min gyn förut, svar progesteronprovet! Det var för låga värden = ingen ägglossning .... ursäkta, men FAN =/

Jaja, blir till ett nytt försök ... men min gyn vill att jag kör 1,5tablett om dagen med pergo ... hmm
    vill egentligen köra dubbelkur ... =/ känns inte som en halv tablett om dagen ska hjälpa mig ....

just för tillfället hatar jag att vara pco-tjej .............. Rynkar på näsan
  • Japan87
    sweetgirl89 skrev 2010-11-01 20:46:06 följande:
    vad låg värdet på?

det va ju tråkigt :( jag som hoppades på sällskap med dig i juli tråden :(
    Det skrev hon aldrig i smset ...

Hon skrev " Hej. Blodprovet visade lågt värde vilket talar emot att du haft ägglossning denna månad. häls. blabla."

=/ jaaaa, jag hade mer än gääärna gjort dig sällskap ... blev så ledsen av smset.
  • Japan87
    helena29 skrev 2010-11-02 10:00:48 följande:
    Fy vad tråkigt... Jobbigt! Nu har jag kanske inte hängt med så bra, men var det första kuren och enkeldos?
    Vad blir nästa steg för dig nu då?
    Ja, det känns skittråkigt ... =/

Ja, det är första kuren, enkeldos, så jag ska ju inte direkt tappa hoppet än =P

Nästa steg tror jag blir 1,5 tablett pergo i 5 dagar ... men känns som att varför skulle 2,5 tabletter till på dessa 5 dagar hjälpa ... lika bra att jag få dubbel, men gyn va rädd att jag skulle bli överstimmulerad ...

får se ... bara vänta in mensen ... tycker den kan komma NU!

känner du något då? läste att du tat din andra pergokur + spruta .. håller tummarna för dig =)
  • Japan87
    AmaBlue skrev 2010-11-01 20:56:36 följande:
    Hej igen,

Kattis123: Clomid=Pergotime, jag bor utomlands och har läst alla Pergo trådar eftersom jag vet att det är samma sak, men fick hjärnsläpp när jag skulle skriva mitt eget inlägg...*hoppas gravidsymptom Lycka till med din nya kur!

Vimsan74: Hej! Lycka till med denna kur. Beskriv dina "känningar" från äggstockarna - hugg? molvärk? "håll"? Har du barn sedan tidigare?

Lillahjärtat87: Jag känner igen mig i att det är mycket som snurrar och på något sätt är de tidiga grav-symptomen samma som PMS...man blir galen! Fråga: Är progesteronprovet definitivt? Blödning på dag 8 efter ägglossning låter ju väldigt mkt som en nidblödning?

Jag läste i en annan tråd om någon som kände sig lycklig efter Pergokuren, det tyckte jag stämde också, svårt dock att veta om det är kemikalierna eller känslan av hopp?

Kram på er!
    Ja, man känner efter alldeles för mkt hela tiden, hela dagarna ... det är påfrestande ... =/
    Ja, det är nog defenitivt, var låga värden som min gyn skrev ... så får väl lita på det ....

mm, tyckte med det kunde vart en nidblödning, men antagligen var det en vanlig mellanblödning ... höll på i 3 dagar ... lite varje dag.
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-02 21:03:22 följande:
    Lillahjärtat: va tråkigt att det inte blev ngn ägglossning! Jag tycker du ska fråga vad värdet låg på? Känns konstigt att du ska äts 1,5 tablett varför inte två lixom? Jag börjar med dubbel kur på fredag..... Hoppas så!!!!! När ska du ha din mens? Min kom på dag 31. Någon i tråden som blivit gravid av dubbelkur pergo, trots äl på enkel kur?? Kramis
    Mm, känns inge kul alls! Varför ska jag fråga det ? =P
    Jo, jag vill med ha dubbel ... men vi får väl se vad hon säger när jag träffar henne nästa gång, elr pratar med henne! kanske kan tjata till mig en dubbel ;) aldrig hört nån som käkat 1,5 tablett ... å eftersom ja inte fick nån äl alls, + små ägg ... varför ska jag då bara få öka med en halv tablett om dagen ???? .... fattar inte

Ja, men du fick ju äl av enkel elr ? varför ska du ha dubbel nu? =S konstigt ...

jag är på dag 30 idag ... känner av lätt mensvärk, känns som att det är lika bra mensen kommer Nu!
    Så man kan börja se framåt igen ... blev så ledsen när jag fick smset av gyn ....
    Får för mig att jag är "ett svårt fall" .... eller vad man ska säga ... min sambo tycker jag är knäpp när jag säger så, men vill så gärna ha bebis nu, helst igår ....
    börjar gråta av tanken ibland, att det ska ta lång tid, eller kanske aldrig ...

När brukar du få mens ?
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-03 09:23:57 följande:
    Jag tycker det är bra att veta om ägglossningen var lite svag eller mycket svag. Värdet ska vara på 30 för att det ska vara en bra ägglossning har jag hört. Kan ju vara kul o veta om du ligger i närheten...

Jag fick ÄL av enkel kur men endast ett ägg växte till sig, så min gyn tyckte att chansen är större att bli gravid av dubbel kur och att två ägg växer till sig fint!
    Fredag is the day!!! Återkommer med biverkningar och andra hemskheter som jag hoppas att jag slipper såklart!

Kram till dig!
    Ja, det har du rätt i! Jag ska fråga henne det sen när jag o hon hörs av!

Ok, förstår. Då kanske du har större chans för tvillingar också ;) =) Vill ni ha tvillingar ? =)

Woho! Ja gör det =P Jag bara längtar tills jag kan börja med pergo igen !
    Jag o gubben min myste lite igår, för tänkte att mensen kanske ville komma då, men icke ... dag 31 idag ... får se när den vågar komma!

Kram på dig med!!
Svar på tråden Pergo start imorgon...