• Japan87

Pergo start imorgon...

kattis123 skrev 2010-11-15 19:08:50 följande:
    Vad e cd? Äggblåsorna var på över 20 båda två! Är på dag 15 idag och fick utslag dag 14. Jag åt en enkelkur först men då blev de bara ett ägg detta var första dubbelkuren
    Cd = cykel-dag Flört
  • Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-15 19:08:50 följande:
    Vad e cd? Äggblåsorna var på över 20 båda två! Är på dag 15 idag och fick utslag dag 14. Jag åt en enkelkur först men då blev de bara ett ägg detta var första dubbelkuren
    Gött att dubbelkuren funka!!! =)

Ska ju köra på det jag med sen och har mkt större förhoppning om det!! =)
  • Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-11-18 15:22:31 följande:
    Hej på er allihopa!
    Jag har ätit min 4de och sista omgång med pergo och fick 2 fiiina ägg denna gången! (skönt att slippa oroa sig för att inte få tag på de förbaskade tabletterna! sista jag hörde var att de skulle komma in den 24/11)
    Slemhinnan var på 11 mm och "fint treskiktad redo för att ta emot ägg" som läkaren saGlad
    Så det blir ovitrelle i morgon, sen extra mycket myyys i helgen! Sedan den oääändliga väntan på bim 3/12....
    Hoppas verkligen det går vägen denna gången! annars blir det vidare utredning...

Hur går det för er andra??
    Håller tummarna för dig Tovalisa2010!

Ska snart börja med dubbelkur jag också! Känns bättre inför den starten än inför förra, enkelkur ...
  • Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-11-18 18:04:10 följande:
    Tack!
    Ja dubbelkur kan göra susen iblandFlört
    När ska du börja?? är det andra omgången nu för dig?
    Ja, det får jag verkligen hoppas ;)
    ja ska börja när pergon kommer in ... mensen kommer vilken dag som helst, så tror inte pergon hinner kommer tills denna omgången ... får hoppas på spontan äl denna gången ... sen har jag 4 paket att hämta ut när pergon kommer, så då har jag ju det hemma tills nästa gång det är dax igen =P
  • Japan87
    LisaTott2012 skrev 2010-11-18 18:41:55 följande:
    Passa på att ta ut allihopa på en gång då så du har! inte roligt att vara utan när man är "inne" i det...
    Hoppas ändå för din skull att det hinner komma in innan tanten kommer, man vet aldrig!
    Jo, det ska jag verkligen göra!!! =P

Såg att du skrev någe om att du hört att pergon skulle komma till apotekena 24/11 ?? är ju snart isf ...
  • Japan87
    helena29 skrev 2010-11-19 14:58:07 följande:

Är ganska så säker på att jag har åkt på en svampinfektion! Inte skoj! Det kan bero på att jag fick en kur med flagyl/doxyferm antibiotika. Det är visst vanligt att man får svampinfektion av pencillin. Detta var visst rutin när man utreds att både kvinnan och mannen skulle ta antibiotika mot främmande bakterier....
    För det är väl inget tidigt gravtecken med svamp va??
    Vet att man kan behandla, men vill helst inte om det inte behövs, då det är lättare att få tillbaka det!
    Några huskurer? Fler än jag som fått svampinfektion efter ÄL?

Nejje, va jobbigt!
    Kan både bero på antibiotikan, men hört att det även kan bli så i början av graviditet ...

Hoppas på det sistnämnda ;)
  • Japan87

För övrigt flickor så är min kära MENS Här! =D

Håll era tummar för att jag får en spontan ÄL denna månad ... fasen att man inte hade pergotime hemma ... suger!!!!

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-22 14:16:04 följande:
    Hej på er!

Det har varit lite tyst här på senaste, hur går de för alla? Är de väntan på pergo eller Äl eller kanske till o med BIM?

Själv är de väntan på BIM. Är i dag på ÄL+8, igår gjorde jag ett test som visade negativt men jag vet att de är för tidigt att testa....men kan fasen inte hålla mig!!

Har haft lite ont i bröstvårtorna men inte nu längre. Har lite vita flytningar oxå,.....men jag vågar inte hoppas....trots att jag kanske faktisk gör de lite i smyg ändå!

Ska åka till Sthlm på tosdag så då vill jag göra ett test för att se!

Om de inte blir något denna gången så känns de för jävligt! Allt var ju bara SÅ bra på VUL!!! Fattar inte varför de inte skulle bli något i så fall......*snyft*

jaja....vi är ju inte där än  Flört

Kram på er
    Hej! Ja, jag håller med om tystnaden i tråden =P

Är på 4e mensdagen idag ... känns surt att jag inte har några pergo hemma, för då kunde jag ju börjat med dom imorgon ... =/

Va härligt att vara så långt! Hoppas dina små känningar betyder bebbe =)
    Tror nog att du testa lite tidigt, håll ut några dagar/en vecka till, så får du se sen =)

Lycka tiiil & Kram på dig!
  • Japan87

Nått jag undrar ...

Fick mensen i lördags (då kom den igång rejält!!!)
    Sen igår har jag har stickningar, så jag verkligen reagerar, i vänster äggstocke .... kan det redaaan vara ÄL på G? hmm ... konstigt detta ... är på cykeldag 7 idag bara ... hmm
    i vanliga fall har jag lååånga cyklar ... mellan 32-50 (eller mer) dagar ....

fan va jobbigt detta  är! Har ingen speciell sexlust för tillfället heller, tänker bara "Måste man mysa varannan dag!"

depp ... sen kom sambon in på en skola i enköping nu med =/ vet inte hur allt ska bli ...bläää för allt!

• Japan87
    kattis123 skrev 2010-11-29 19:34:15 följande:
    Börjar dubbelkur imorgon igen!! 
    nejje, tog det sig inte =/ fasen då ....
    Men som tovalisa säger, 3e gången gillt ... o funkar inte det så kan vi ju uppfinna 4e gången gillt ;) hihi

så pergon är iiiinne ????? då måste jag bara kila till apoteket imorn o kika!
    OM den finns, så var det syyynd att den inte kom i onsdags förra veckan, då var jag på mensdag 5 ... fan ...
    jag o sambon kör varannan dag nu fram till mensen (som förhoppningsvis inte kommer!!!!)
    o jag hoppas såååå på en spontan äl .... värt ett försök iaf ....

lycka till kattis!!! o självklart för tovalisa! hoppas dina positiva test förblir positiva! =)
Svar på tråden Pergo start imorgon...