• MissCM

Är du rädd för Pitbull/Amstaff hundar?

Är du rädd för pitbull eller amstaff hundar ? eller bara om dom går runt med fel "ägare" =)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du rädd för Pitbull/Amstaff hundar?
  • Boalina
    MissCM skrev 2010-10-05 13:56:09 följande:
    Om ni skulle se en dålig hundägare som har en golden och en bra hundägare som har en pitbull vilken av hundarna skulle ni då vara rädda för ?
    Golden förstås, för felet sitter nog i kopplets andra ända, alltså hos ägaren.
  • La Lola

Näpp, numer är jag inte rädd.

Men innan jag lärde känna makens staff var jag skiträdd!
    För då var jag ju så korkad så jag trodde på medias bild av dessa "kamp/mördarhundar" o att de skulle äta upp mig om jag kom i synfältet.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • puss

hur kan ni veta att det är ägaren det är fel på? är ni inte lite fördomsfulla nu?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Pleco
    Om ni skulle se en dålig hundägare som har en golden och en bra hundägare som har en pitbull vilken av hundarna skulle ni då vara rädda för ?

Golden.

Är inte rädd för hundar egentligen, men en hund med en opålitlig ägare kan skrämma skiten ur mig, oavsett hundras.

• Joico

Jag kollar snarare på hur hundägaren ser ut än rasen. Och ja, det är väl lite förutfattade meningar och fördomar där också.

Så nej, jag är inte rädd för pitbulls eller amstaffs utan anledning. Jag kan däremot bli "rädd" för en hund som beter sig aggressivt eller osäkert, oavsett ras. Och återigen så är det ägarens fel..

• MissCM
    puss skrev 2010-10-05 13:54:55 följande:
    klart det kan vara hundens fel? eller är alla hundar ofelbara?
    Jag kan säga att enligt mig är det nästan ALDRIG hundens fel ! pga att det alltid är människans ansvar vad ens hund gör ! och om din hund gör en annan hund eller en människa illa så ser jag det alltid som ägarens fel ! hunden är en hund och är aldrig ond utan går efter sina instinkter människan ska vara en bra ledare för sin hund !
  • La Lola
    Efter att jag hört (vet ej om det stämmer) att golden toppar bitstatistiken så skulle jag vara mer rädd för en sån oavsett ägare!
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • MissCM
    La Lola skrev 2010-10-05 14:02:23 följande:
    Efter att jag hört (vet ej om det stämmer) att golden toppar bitstatistiken så skulle jag vara mer rädd för en sån oavsett ägare!
    Jaa det har jag också hört :O fast jag trodde dom var riktiga typiska "familjehundar"
  • Freijah

Nej, däremot e jag rädd för hundägare som inte kan hantera det dom har i kopplet.

• puss
    MissCM skrev 2010-10-05 14:00:15 följande:
    Jag kan säga att enligt mig är det nästan ALDRIG hundens fel ! pga att det alltid är människans ansvar vad ens hund gör ! och om din hund gör en annan hund eller en människa illa så ser jag det alltid som ägarens fel ! hunden är en hund och är aldrig ond utan går efter sina instinkter människan ska vara en bra ledare för sin hund !
    det är väl skillnad på "ägarens fel" och "ägarens ansvar".
    det är tammefan roligt nästan jämt
Svar på tråden Är du rädd för Pitbull/Amstaff hundar?