Är du rädd för Pitbull/Amstaff hundar?
Är du rädd för pitbull eller amstaff hundar ? eller bara om dom går runt med fel "ägare" =)
Är du rädd för pitbull eller amstaff hundar ? eller bara om dom går runt med fel "ägare" =)
Nej jag är inte rädd för dom. Det som skrämmer mig är vissa ägare som inte alls borde ha hund överhuvudtaget. Har flera kompisar som har amstaff och dom är hur goa som helst.
Har själv haft en amstaff blandning och han var som en bebis. Min son kunde klättra runt på honom utan problem.
Däremot har jag haft en greyhound som inte alls var att lita på, så allt handlar inte om själva rasen.
Underbart trevliga och sällskapliga hundar! Jag älskar dom!
Klart jag känt mig lite osäker ibland (när man inte känt hunden), men man kan ju inte göra annat än att lita på ägaren.
När jag var liten delade jag säng med en (STOR) rottweiler-kille och min andra rumspoalre (som förvisso inte rymdes i sängen alltid) var en blandning 50/50 pitbull/am.staff :)
Sen har även en "vanlig" staffe levt sitt liv hos oss :) Med "rätt" ägare och lite tillit så är det inte nödvändigt att vara rädd för NÅGON hund, oavsett ras! :)
Nej absolute inte!! Träffar en hel del amstaffar på utställningar (jag har själv en staffe) och jag har då inte träffat på en enda som är knäpp. Istället de hundarna som morrar och gör utfall är de "vanligare" hundraserna. Visst finns det hundar som kanske är farligare än andra men dem finns det av i alla olika typer av raser. Och då är det oftast inte hunden det är fel på utan ägaren!
Bara om de har fel ägare.
Ja oavsett ägare, men skiträdd om ägaren är en ung man utan hår och bombarjacka. Så tydligen är jag fördomsfull, men det ärliga svaret är: ja jag är rädd.
Jag är rädd, tyvärr. Men jag är allmänt lite hundrädd. Dessa raser blir jag dock lite extra osäker på.
Nej jag är rädd för deras patetiska jävla socfall och alkoholister till ägare som bor här i byn.
Du skulle haft ett tredje röstalternativ - "ja, med fel ägare"
Svårt att svara. Tyvärr är det så många av dessa hundar (renrasiga eller inte, jag ser nog inte alltid skillnad) som har "fel" ägare att jag blir lite misstänksam mot alla med sådana hundar. Och blir jag misstänksam mot ägaren så blir jag det ju också mot hunden. Alla hundar som är så stora att de kan vara svåra att försvara sig emot - det mesta över Pekingeser alltså - blir farliga om de har helt fel ägare. Däremed lita jag bara på hundar av Pitbull-typ om jag känner ägaren.