• ÄngelBängel

Beställa linser från nätet "bra eller an*s"?

Hejsan,
    Upptäckte att mina dagslinser och pengar tagit slut samtidigt

Har fått en del erbjudanden om att köpa linser billigt via olika hemsidor (bla lenscare, lensway) och undrar lite om det. Finns det någon är ute som har några erfarenheter. Service, säkerhet, "dolda kostnader", utbud mm.

Vill gärna kunna dra på mig ett par solbrillor när solen kommer

Tackar och bockar/ Ängelbängel

• Svar på tråden Beställa linser från nätet "bra eller an*s"?
  • ÄngelBängel

Nelly1: Man beställer sina vanliga linser på nätet. Man får uppge storlek, kupighet, styrka samt att de är utprovade av optiker osv. De vanligaste märkena är lätta att hitta: Bauch Lomb, Ciba, Johnson&Johnson. Har man någon ovanlig linsmodell eller storlek/ styrka kan det vara knepigare. Tex har Lensway mina linser i 1 storlek, sitter tyvärr på jobbet och kan inte kolla om den jag har. Jag skulle inte våga prova någon annan modell på eget initiativ, fick springa till optikern mååånga gånger innan vi hittade denna modellen. Finns de inte på nätet är det väl bara en sak att göra: betala stora pengar hos optikern.

Lasta på med andra sighter som är bra

• ÄngelBängel

Nu är beställningen skickad. Det blev Lensway, de var snäppet billigare på mina linser.

Skönt med linser på sommaren. Antingen är det sol så jag vill ha solglasögon eller så regnar det och då ser man ju ingenting med glasögon

• ÄngelBängel

Jag använder 30 endagslinser/år så jag tror att jag inte ligger i någon riskzon för ögonskador Jag tror att de linserna med utprovning gick 1500 förra året, nu köpte jag 30 för 570 pix.

Hade jag varit "storkonsument" skulle jag nog gjort som Xerxez och tagit de bästa av två världar

• ÄngelBängel

Igår när jag kom hem från jobbet låg linserna i brevlådan! Sååå smidigt, kan verkligen rekomenderas

5 dagar (inklusive helg) tog det, det är snabbare än när jag beställer via optikern!

Svar på tråden Beställa linser från nätet "bra eller an*s"?