• mia8801

Abort borde vara förbjudet

Abort är mord anser jag... vill man inte ha barn så ha inte sex då!!!
    LÅt inte ett liv gå förlorat bara för att du är självisk!

• Svar på tråden Abort borde vara förbjudet
  • Emmel
    Mrs Statham skrev 2010-10-10 10:34:04 följande:
    Har typ bara läst ts och den första frågan jag vill ställa är hur ska straffet se ut?
    Borde man också straffa den man som sett till att göra kvinnan på smällen? om inte, varför??

De som får missfall, ska de också straffas då? Det heter ju faktiskt egentligen ofrivillig abort.
    Sedan tycker jag inte att argumentet "det är ett liv" håller.
    Om livet börjar när hjärtat börjar slå, ska abort vara lagligt fram tills dess då??
    Och vart sittet "livet" egentligen, är det när hjärtat kan slå eller när man har en medvetenhet??
    (för det är ju så jättemycket liv i en hjärndöd person)
    Visst ett liv är alltid ett liv, men har inte liven rätt till en viss livskvalité?? Vilken man sannolikt inte får helt och hållet när livet är påtvingat och föräldrarna inte kanske har alla resurser som behövs för att ta hand om och uppfostra ett (till) liv.

Dessutom tycker jag att de människor som redan fått förmånen att födas ska få bestämma hur deras egna liv ska se ut i framtiden, istället för att låta en geléklump bästämma ens öde.
    Applåder!!!
  • Här och nu
    VirrigaVerna skrev 2010-10-10 10:39:56 följande:
    Om du inte har orsak att ens misstänka att du är gravid så testar du dig inte.
    Jag gör det, för att vid behov kunna avbryta så tidigt som möjligt. Gör det mest för att jag inte vill göra en senare abort, men också av hänsyn till ett embryo/foster. Ska det bort ska det bort innan det hunnit växa för mycket.
  • Här och nu
    Plutteli skrev 2010-10-10 10:17:33 följande:
    Och? Ett hjärta som slår är föga meningsfullt när en hjärna ännu inte fungerar.
    Inte för mig.
  • Här och nu
    Plutteli skrev 2010-10-10 10:16:05 följande:
    Om du är så osäker borde du kanske byta p-medel eller sluta ha sex.
    Ja, vad du tycker skiter jag faktiskt helt i, sitsen var inte sådan att jag bara kunde ta mitt pick och pack från en dag till en annan och sticka. Dessutom kände jag att det spelade föga roll om aborten gjordes i v. 9 eller som nu i v.13, skillnaden mellan fostren i dessa veckor är minimala.
    Du kan vara trevlig, även om jag uttrycker min ståndpunkt. Jag är inte osäker. Jag vill slippa mens o trivs med p-piller. Testar mig varje månadsskifte o det kostar ca 60 kr. Det har alla råd till. Och man kan alltid sluta sitt jobb utomlands tidigare om man berättar sanningen.
  • Zimlis
    Här och nu skrev 2010-10-10 10:55:17 följande:
    Inte för mig.
    Då är du emot donation oxå?
    Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
  • Här och nu
    Esther M skrev 2010-10-10 10:13:31 följande:
    I så fall är det en slags mord som är ok för mig.  Jag ser det som självförsvar och skulle jag invaderas av ett foster kommer jag definitivt att försvara mitt territorium med mord.
    Invaderas av ett foster? Sex kan resultera i foster...
  • Här och nu
    Selfish Geene skrev 2010-10-10 05:59:35 följande:
    Jag tror att det är mycket ovanligt att göra graviditetstest varje månad om man inte misstänker att man kan varar gravid, är det något du tycker att man borde kunna förvänta sig av kvinnor??

Hur har du kommit fram till att just den 12:e veckan är den bästa gränsen för fri abort?
    Ja, det anser jag att man kan förvänta sig, om man inte har kvar det naturliga symtomet till att man inte är gravid; mensen. Jag anser att efter v12 kan va ett lämpligt stopp, för då vet de allra flesta att de är gravid, har hunnit boka tid och får utföra aborten.
  • Esther M
    Här och nu skrev 2010-10-10 10:57:03 följande:
    Du kan vara trevlig, även om jag uttrycker min ståndpunkt. Jag är inte osäker. Jag vill slippa mens o trivs med p-piller. Testar mig varje månadsskifte o det kostar ca 60 kr. Det har alla råd till. Och man kan alltid sluta sitt jobb utomlands tidigare om man berättar sanningen.
    Även om jag har råd att spendera 60 kr i månaden är jag inte intresserad av att spendera dem på graviditetstester bara för att vara säker på att aborten sker så tidigt som möjligt. Om min mens blir sen märker jag det och testar. Några veckor gör ingen skillnad för mig.
  • Plutteli
    Här och nu skrev 2010-10-10 10:55:17 följande:
    Inte för mig.
    Nej, men för så gott som hela värdens sjukvård.
  • Esther M
    Här och nu skrev 2010-10-10 10:57:58 följande:
    Invaderas av ett foster? Sex kan resultera i foster...
    Det kan det. Och graviditet kan resultera i abort.
Svar på tråden Abort borde vara förbjudet