• Thorla

Hur ofta byter ni tandborste?

Jag är lite nyfiken på hur ofta andra familjer byter ut tandborstarna. Vi byter 1ggr i månaden och ibland oftare om det behövs. Jag minns när jag var liten; en barndomsvän till mig körde deras i diskmaskinen(!) mellan varven.Kräks
    Hur ofta byter ni? 

• Svar på tråden Hur ofta byter ni tandborste?
  • Parniara

Typ 4 gånger per år skulle jag tro.

• Philippa

Varannan månad samt vid varje magsjuka eller halsinfektion.

• Jenny Hä

Varje månad, köper nya när vi storhandlar

• Majsan70

Oftast varje månad. Ibland tätare beroende på om vi varit sjuka. Rekomendationerna brukar vara att byta när stråna börjar spreta.  Fast jag känner att det tar lite för lång tid för min smak.

• Cornellia

När den börjar spreta och byter färg, håller inte koll på hur ofta det blir.
    Eftersom tanborstarna är så dyra så känns det onödigt dyr att byta "bara för att".

• Bumblebina

Oj, det har jag inte direkt koll på... Vi byter när det behövs. Det kan bli allt från varannan månad till efter två veckor, beroende på hur ungarna behandlar sina tandborstar... Vi har två som gärna tuggar på dem av någon underlig anledning, och då får tandborsten mittbena redan efter någon vecka...

Köra i diskmaskinen skulle jag aldrig göra! Det blir väl diskmedelsrester kvar i dem och det är ju frätande! :-O

• Thorla
    Majsan70 skrev 2010-10-08 08:42:21 följande:
    Oftast varje månad. Ibland tätare beroende på om vi varit sjuka. Rekomendationerna brukar vara att byta när stråna börjar spreta.  Fast jag känner att det tar lite för lång tid för min smak.
    ha ha ha. Jag biter mycket på tandborsten så det blir ganska tidigt i mitt fall.
    ❤ 14 maj kom lilla Elsa ❤ hemligbulle.blogspot.com/
  • Jenny Hä
    Cornellia skrev 2010-10-08 08:42:31 följande:
    När den börjar spreta och byter färg, håller inte koll på hur ofta det blir.
    Eftersom tanborstarna är så dyra så känns det onödigt dyr att byta "bara för att".
    Det är ju en hygienfråga det tycker jag ,,,,:) En tandborste blir ganska äcklig efter en månad även om den ser fräsch ut tycker jag . 200 kr i månaden för att byta i min familj är det värt .:)
  • Cornellia
    Jenny Hä skrev 2010-10-08 08:46:46 följande:
    Det är ju en hygienfråga det tycker jag ,,,,:) En tandborste blir ganska äcklig efter en månad även om den ser fräsch ut tycker jag . 200 kr i månaden för att byta i min familj är det värt .:)
    Ja, där tycker vi olika tydligen.
    Jag tycker som sagt att det är en onödig utgift att byta "bara för att", och jag håller inte med om att dom blir äckliga, man tvättar juh ur dem varje dag.
  • IsDimma

En gång i månaden ungefär. Då är min tandborste HELT SLUT. Jag borstar för hårt nämligen =/

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
Svar på tråden Hur ofta byter ni tandborste?