• Thorla

Hur ofta byter ni tandborste?

Jag är lite nyfiken på hur ofta andra familjer byter ut tandborstarna. Vi byter 1ggr i månaden och ibland oftare om det behövs. Jag minns när jag var liten; en barndomsvän till mig körde deras i diskmaskinen(!) mellan varven.Kräks
    Hur ofta byter ni? 

• Svar på tråden Hur ofta byter ni tandborste?
  • Majsan70
    Cornellia skrev 2010-10-08 08:48:35 följande:
    Ja, där tycker vi olika tydligen.
    Jag tycker som sagt att det är en onödig utgift att byta "bara för att", och jag håller inte med om att dom blir äckliga, man tvättar juh ur dem varje dag.
    Fast det gror ju oerhört mycket bakterier i en tandborste....spelar ju ingen roll att man tvättar ur dem varje dag lixom.
  • Jenny Hä
    Jag tycker som sagt att det är en onödig utgift att byta "bara för att", och jag håller inte med om att dom blir äckliga, man tvättar juh ur dem varje dag.
    Skönt att alla inte tycker lika , skulle lätt bli tråkigt då . Massa bakterier i ett badrum som dom står i hela dagar o nätter o ja , jag kanske e fånig men...:) Bakterier går ju inte  bort av vanligt vatten när man sköljer ur dom....
  • Söta Nasse

man kan ju koka tandborstarna också. Vi kör med eltandborste hela familjen, så det skulle bli dyrt att byta för ofta. byter när man ska enligt braun.

• Morsan83

Byter 1 ggr i månaden.

L 041216 - M 060224 - A 090630
  • Cornellia
    Majsan70 skrev 2010-10-08 08:49:48 följande:
    Fast det gror ju oerhört mycket bakterier i en tandborste....spelar ju ingen roll att man tvättar ur dem varje dag lixom.
    Jenny Hä skrev 2010-10-08 08:50:18 följande:
    Skönt att alla inte tycker lika , skulle lätt bli tråkigt då . Massa bakterier i ett badrum som dom står i hela dagar o nätter o ja , jag kanske e fånig men...:) Bakterier går ju inte  bort av vanligt vatten när man sköljer ur dom....
    Det är juh inte ett dugg intressant hur mycket bakterier det är på saker, det som är intressant är hur mycket farliga bakterier det är.
    Jag upplever inte att vi blir sjuka av att bara byta tandborste när den den ser sliten ut, alltså finns det heller ingen anledning att göra det.

Vägrar att gå med på denna eviga bakteriehets.
  • Thorla

Vi köper tandborstar på ÖB, kostar mellan 10-20kr styck. Kända märken som colgate, jordan osv. Tips för den som tycker det är dyrt.. Så när vi är på ÖB så köper vi på oss ett gäng.
    För i matäffären går de ju på ca 30-40kr styck, i alla fall vår mataffär.

❤ 14 maj kom lilla Elsa ❤ hemligbulle.blogspot.com/
  • Elli47

Jag använder eltandborste och byter borsthuvud när det börjar spreta, vet inte hur ofta/sällan det kan vara?? Men jag borstar tänderna 2 ggr per dag, ibland mer.

• Sannalouise87

Jadu...4 gånger om året kanske. Blev dock lite äcklad nu när jag tänkte på det, så det blir mig dax att byta! Och köra dom i diskmaskinen är ju inte direkt mysigt. Bättre att koka dom då!

• survivor

om den är fräsch för övrigt så kokar jag den  , då är den med ett tag till tills den spretar... då slänger jag

• HannaVirrpanna
    OBS! Inget påhopp, bara en fråga: Du byter aldrig handdukar då heller? Man är ju ren då man använder dem?
Svar på tråden Hur ofta byter ni tandborste?