• Thorla

Hur ofta byter ni tandborste?

Jag är lite nyfiken på hur ofta andra familjer byter ut tandborstarna. Vi byter 1ggr i månaden och ibland oftare om det behövs. Jag minns när jag var liten; en barndomsvän till mig körde deras i diskmaskinen(!) mellan varven.Kräks
    Hur ofta byter ni? 

• Svar på tråden Hur ofta byter ni tandborste?
  • Cornellia
    HannaVirrpanna skrev 2010-10-08 09:28:46 följande:
    OBS! Inget påhopp, bara en fråga: Du byter aldrig handdukar då heller? Man är ju ren då man använder dem?
    Jo, dom byter jag typ en gång i veckan, men det är för att hunden och katten hunnit håra ner dom. Hur ofta jag skulle byta annars vet jag inte.
  • Cornellia
    Thorla skrev 2010-10-08 08:59:43 följande:
    Vi köper tandborstar på ÖB, kostar mellan 10-20kr styck. Kända märken som colgate, jordan osv. Tips för den som tycker det är dyrt.. Så när vi är på ÖB så köper vi på oss ett gäng.
    För i matäffären går de ju på ca 30-40kr styck, i alla fall vår mataffär.
    Våra tandborstar kostar mellan 150-200 kr för två.
  • Cornellia
    survivor skrev 2010-10-08 09:14:08 följande:
    om den är fräsch för övrigt så kokar jag den  , då är den med ett tag till tills den spretar... då slänger jag
    Smart (inte för att jag skulle orka)
  • gobbledigook

oj vi byter nog varje eller åtminstone varannan vecka

• Thorla
    Cornellia skrev 2010-10-08 09:34:59 följande:
    Våra tandborstar kostar mellan 150-200 kr för två.
    man kan byta ut själva huvudet (borsten) alltså man behöver inte köpa en ny el-tandborte varje gång.

Skämt o sido, VAD köper du för tandborstar?! 
    ❤ 14 maj kom lilla Elsa ❤ hemligbulle.blogspot.com/
  • Cornellia
    Thorla skrev 2010-10-08 09:40:29 följande:
    man kan byta ut själva huvudet (borsten) alltså man behöver inte köpa en ny el-tandborte varje gång.

Skämt o sido, VAD köper du för tandborstar?! 
    Sånna som passar till min eltandborste. Minns inte riktigt vad dom heter nu (tur att jag känner igen dem iaf )
  • zanna80

Vet inte riktigt hur ofta, vi byter när dom ser slitna ut. Men kanske varje månad.

♥ Lovisa ♥
  • UnderYtan

Jag byter ca 2 gånger i månaden. Mina blir spretiga så fort :-P Maken byter ca 1 gång i månaden.

?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • Kimona

Var tredje månad kanske? Ingen aning, det är inte jag som sköter det där

• white trash mia

Är det bara jag som byter tandborste varje vecka? 

Hur ofta byter ni era  bestick? Antar att ni diskar dem efter varje måltid? Varför ska då tandborsten användas i månader?

• white trash mia
    gobbledigook skrev 2010-10-08 09:35:52 följande:
    oj vi byter nog varje eller åtminstone varannan vecka
    Jag byter också tandborste varje vecka.
  • Jakin

En bra tandborste skall väl hålla så där en sju åtta år.

• MrsCD

Hörni, om den börjar spreta så borstar ni för hårt! Det är inte bra. Min mans blir spretig fort, min aldrig. Jag byter minst en gång per månad.

• UnderYtan
    MrsCD skrev 2010-10-08 20:12:55 följande:
    Hörni, om den börjar spreta så borstar ni för hårt! Det är inte bra. Min mans blir spretig fort, min aldrig. Jag byter minst en gång per månad.
    Ja jag borstar för hårt men mina tänder (och jag)  trivs med det verkar det som  Jag är 27 år och har aldrig haft antydan till minsta hål och min tandläkare har t.o.m frågat om jag vill vara med i en tandkrämsreklam, hihi. Så något gör jag ju rätt!
    ?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
Svar på tråden Hur ofta byter ni tandborste?