• Lancia

    Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen?

    Hur många månader tog det innan du blev gravid igen efter att ni förlorat ert barn?

    Var det svårare att bli gravid igen?


    ?°´ en prins 0808 & en ängel 1006 `°?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen?
  • Michella

    ...6 månader exakt efter att vår ängel föddes. Men slutade i MF:( Blev snabbt gravid igen, plussade en månad efter missfallet. Födde en frisk son o har nu också en frisk tös. Allt detta inom loppet av 5 år. Har väldigt lätt för att bli gravid. 

  • ica003

    30 månader....


    En prins (041013), en ängel (070214-070413) och ett pyre i magen (BF juli)
  • golla28

    Vi förlorade vår andre son i maj 2009. Blev gravid i september 2009. Så det tog 4 månader ungefär.

  • Lancia

    Ser att det är en lång väntan för många.. för att sedan bli en evigt lång väntan med mycket oro ända tills barnet är fött sen.
    Själv väntar jag på BIM återigen..  :-/ Man önskar ju inget annat än att det ska bli ens tur snart!


    ?°´ en prins 0808 & en ängel 1006 `°?
  • Cinza

    Lite svårt att svara på... Efter 26 månader plussade jag och är nu i v.15. Fick dock två missfall innan så på så sätt dröjde det 10 och 19 månader innan jag blev gravid, men de gångerna känns helt ärligt inte som de räknas...

  • Änglamamman

    Hoppas på ett plus snart. Det är snart 7 mån sen min Albin dog. Hur har det gått för er Powerpuffpingla och Lancia? Ett plus än?

  • Lancia
    Änglamamman skrev 2010-12-03 08:46:56 följande:
    Hoppas på ett plus snart. Det är snart 7 mån sen min Albin dog. Hur har det gått för er Powerpuffpingla och Lancia? Ett plus än?
    hej, än så länge inget plus.. men har BIM igen nu om nån dag.. så man hoppas ju...Tyst.
    Är 7 månader nu i december för oss också.. Gråter

    Hur går det för er?
    ?°´ en prins 0808 & en ängel 1006 `°?
  • Erika f

    Vi har äntligen fått ett plus men det tog nio månader efter att vår älskade Max hade dött. Nu kommer en annan stress men man måste hoppas på att allt går bra. 

  • Tetran

    Vi förlorade vår Arvid den 8 maj i år, han var då 19 dagar gammal. Vi plussade på hans 5 mån dag.
    Det tog ca 3 försök med hormonbeh. Det tog lika "länge" att bli med Arvid.
    Jag är nu i v 16 och hoppas att vi får hem en frisk  bebis denna gången, som stannar hos oss och sin storebror. 


    Nybliven änglamamma till min älskade Arvid
  • Lancia
    Erika f skrev 2010-12-06 13:07:05 följande:
    Vi har äntligen fått ett plus men det tog nio månader efter att vår älskade Max hade dött. Nu kommer en annan stress men man måste hoppas på att allt går bra. 
    Tetran skrev 2010-12-06 13:34:42 följande:
    Vi förlorade vår Arvid den 8 maj i år, han var då 19 dagar gammal. Vi plussade på hans 5 mån dag.
    Det tog ca 3 försök med hormonbeh. Det tog lika "länge" att bli med Arvid.
    Jag är nu i v 16 och hoppas att vi får hem en frisk  bebis denna gången, som stannar hos oss och sin storebror. 
    Grattis till era plus! Skönt att höra att det GÅR att bli gravid igen.. (för jag börjar tappa hoppet här. Förstår inte vad som är haken.. har haft lätt för att bli gravid tidigare men nu vill det sig inte alls)
    ?°´ en prins 0808 & en ängel 1006 `°?
  • Tetran
    Lancia skrev 2010-12-07 10:59:34 följande:
    Tetran skrev 2010-12-06 13:34:42 följande:
    Vi förlorade vår Arvid den 8 maj i år, han var då 19 dagar gammal. Vi plussade på hans 5 mån dag.
    Det tog ca 3 försök med hormonbeh. Det tog lika "länge" att bli med Arvid.
    Jag är nu i v 16 och hoppas att vi får hem en frisk  bebis denna gången, som stannar hos oss och sin storebror. 
    Grattis till era plus! Skönt att höra att det GÅR att bli gravid igen.. (för jag börjar tappa hoppet här. Förstår inte vad som är haken.. har haft lätt för att bli gravid tidigare men nu vill det sig inte alls)
    Tack! Ja, det går att bli gravid igen. Trodde inte att det skulle gå så fort ändå. Var rädd att det inte skulle funka alls.

    Vet inte om du har bekymmer som jag att bli gravid. Eller jag blir gravid rätt lätt bara jag kan producera några äggblåsor, har pco. Så med hormonbehandlig funkar det  - som tur är. Nu gäller det bara att stå ut hela grav och förhoppningsvis få hem ett friskt barn....
    Nybliven änglamamma till min älskade Arvid
  • Giddy

    Jag känner lite som Lancia. Har blivit snabbt gravid två gånger, första gången slutade i tidigt MA och andra gången i MA i v.23+0. Det är 11 månader sedan och jag är fortfarande inte gravid :/
    Börjar smått ge upp hoppet, men lite hopp måste man ha då så många andra lyckas.

  • Tida77

    Vår son dog 28 maj, 80 dagar gammal. Jag blev gravid första veckan i augusti om jag minns rätt. Jag röstade på 3 månader.

  • sophiesverige

    Vi förlorade William den 19 november och jag blev gravid i mars 2010 dvs efter 4 månader, tyvärr slutade det i missfall i vecka 11. Jag vill bli gravid igen men vågar inte riktigt försöka... Hur länge borde man vänta egentligen?

  • Tetran
    sophiesverige skrev 2010-12-16 21:11:19 följande:
    Vi förlorade William den 19 november och jag blev gravid i mars 2010 dvs efter 4 månader, tyvärr slutade det i missfall i vecka 11. Jag vill bli gravid igen men vågar inte riktigt försöka... Hur länge borde man vänta egentligen?
    Tror inte att det finns nåt "borde". Att du fick mf har inte med att göra att du blev gravid för fort. När jag fick mf innan största pojken tog det bara en vecka eller två efter det missfallet tills jag blev gravid med honom.

    Kroppen blir gravid när den är redo. Det är nog snarare du som måste känna efter när du är redo att våga försöka igen. Som någon skrev i vår andra tråd - "när längtan är större än oron då är man redo att försöka igen."
    Mycket klokt skrivet tycker jag. Lycka till!
    Nybliven änglamamma till min älskade Arvid
  • Lancia

    Äntligen! Efter 6 månaders kämpande kom plusset äntligen! Solig


    ?°´ en prins 0808 & en ängel 1006 `°?
Svar på tråden Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen?