Minifer skrev 2011-10-14 11:58:09 följande:
Ah ok! :) Nej, jag kikade, och januari 2009 reggade jag mig. Min vi har säkert setts i någon tråd någonstans :) Hoppas det är positivt minne snarare än negativt ;) Jag kanske hade känt igen dig med om du inte varit anonym (förstår dock att du är det)
Okej, ja inte är det negativt iaf det hade jag kommit ihåg :P
Jag är egentligen inte anonym eftersom jag lagt ut den där omröstningstråden som nr 2.
Mitt nick är anonymt, men jag hette sannispannisen hur som helst.
Usch jag tog mig i kragen nyss och ringde och sökte jobb, sådär oplanerat som jag är. Jag tänker att jag kommer på vad jag ska säga så jag ringde runt då. De flesta gick inte att nå, men så ringde jag en gruppbostad nära mig för det är det jag helst vill jobba med. assistent, hjälp till funktionsnedsatta.
Så kommer jag fram och tänker att det är nån "vanligt" personal som svarar
"Hej har jag kommit till bandyvägen gruppbostad?"
"nej du har kommit till enhetschefen, huvudansvarig för kommunens gruppbostäder"
*PANIK*
Jag stakar mig fram, och har ju funderat fram och tillbaka hur jag ska lägga upp det här med att jag blev övertalig eftersom det klingar så illa. men jag sa att det berodde på arbetsbrist.
Ofta när andra pratar hinner jag tänka ut vad jag ska säga, och det gick väl ok. men hon lät inte SÅ entusiastisk. =(
Så sa hon plötsligt "DU" -ja? "kan du jobba ALLA tider?"
"ja" säger jag, så säger hon att hon återkommer om hon vet att det behövs.
1 sek efter att vi lagt på ringer en tjej från en gruppbostad alldeles i närheten och vill att jag kommer på måndag och träffar henne.
:D så himla glad blev jag!
men jag är helt skakis och nervig, för börjar man väl ringa runt får man lite rutin på det och vet vad man ska säga och låta proffsig. men att bli sådär ställd direkt inför högsta chefen var INTE kul.