Minifer skrev 2011-11-30 11:27:17 följande:
finskaflikkan skrev 2011-11-30 10:58:03 följande:
Ni härinne som har fått diagnos ADD/ADHD va e de för funktion på er som inte funkar som gör livet svårare för er?
För mig är det att jag inte får sova, har eviga sömnproblem som förstör mitt liv. (somnat 04.30 två dagar i rad nu tex eftersom jag inte kan stänga av skallen, blir galen! Astrött hela dagen, piggnar till på kvällen och kan inte sova. Sover typ aldrig mer än 4-5 h på natten sedan jag fick barn).
Och att jag aldrig kan avsluta saker. Försökt få klart gymnasiet i tio år nu. Minnet gör mig också galen, men det det är inte lika förstörande som det andra, utan mest handikappande att aldrig minnas något. Fast oj, jag ar inte diagnos en, inte anant än inofficiellt av psykologen då
usch vad jobbigt, har haft så i hela mitt liv fram tills nu, varför vet jag ej för det blev så innan jag började jobba med. dö-trött om kvällarna, somnar runt 23-00. Men jag pallar helt enkelt inte att gå upp runt 07 som jag gjort sen sonen började ettan. å andra sidan är det ett måste också. tidigare om åren har jag gått upp tidigt ibland, fast inte innan åtta då. Men sen vet jag att jag bara kunnat ta det lugnt hemma, med eller utan barn.
Då är det lättare att vara trött tycker jag, än om jag har en jävla massa måsten.
Nu har jag 15 arbetsdagar att se fram emot

runt jul är jag ledig 10 dar i alla fall.
Men i går var jag på introduktion, 11-22.30 skulle vara på jobbet 06:15 i dag. Tur att man bor så nära för klockan ringde och ringde och jag fattade ingenting. 06:10 fattade jag att jag skulle till jobbet och kastade mig på cykeln och var framme 06:20
så jädra slut i skallen haha.
Jag har skitsvårt att säga nej, nej öht. men framför allt till jobb och nu såhär i början. till barnen har jag inga problem med det dock.
hoppas att du får en diagnos och kan börja medicinera och avsluta skolan. mitt minne är också åt helvete, jag har en bra kalender nu på telefonen som är synkad med en almanacka på datorn, om allt skulle försvinna på telefonen vilket har hänt tidigare. då skulle jag vara helt körd i dagsläget. Sen alarm på det några timmar innan.
Det är min back up. då känns det lättare att sortera när man kan luta sig tillbaks och vara lugn.
Tisse09 skrev 2011-12-01 10:57:09 följande:
Nu har jag varit på min första bedömning och det blev skickat remiss vidare och under väntetiden ska jag få hjälp av en arbetsterapeut. Det känns så skönt att jag till slut tog tag i det och att jag kommer få hjälp, det är inte bara jag som inbillat mig utan det finns en förklaring till allt 
Härligt att höra :) :)