då har jag nog en blandad variant. min mun går oavbrutet om det är ett intressant ämne, annars kan jag vara tyst om det inte är nåt jag kan nåt om eller tycker är intressant.
Jag är väldigt utåt, på hemmaplan.
Har jobbat massor, förra veckan 5 timmar och i går var det kaos hemma. Trots att jag sovit på morgon och dag efter nattpasset var jag helt slut, ungarna bara röjde och röjde och vägrade lyssna, vägrade gå och lägga sig. Jag bara stampade i golvet och skrek rätt ut.
efter en liten stund känns det bra igen. men jag vet inte, med så här mycket jobb och allt som ska kommas ihåg på jobbet, samt två nya jobb till som jag ska börja på. det känns inte som att jag orkar med allt hemma. Stök och oreda gör mig helt jävla hysterisk och när det är så mycket som ska göras som jag vet att JAG måste göra då jag är ledig i dag t.ex och en kille skulle komma med en tvättmaskin.
Stövelkatten skrev 2011-11-08 07:58:35 följande:
Minifer- Jag var sån förut, och i perioder då jag mått som sämst kan jag bara inte sova. Så snart jag blundar är det som trafikkaos framför ögonen, bara massa ljus och ljud som svischar förbi. Som sagt, på den gamla goda tiden kunde man ju sova bort dagarna, men det där med barn ställer ju till det...
Har nog inga direkta tips faktiskt, jag skulle nog mest säga att det rättat till sig automatiskt för mig. MEN, när det är illa kan jag äta sömntabletter, så det är ju en stor skillnad. (måste dock lägga mig i sängen och blunda och slappna av, för stannar jag vaken blir jag bara hög som ett hus.)
Jag har alltid lidit av kvällsångest, så fort det börjar närma sig kväll är det skitjobbigt, och det har ju gjort att jag gärna drar ut på läggdags. Det har varit bättre, men nu börjar det kännas jobbigt igen. Kanske beror på hösten, I dunno.
Idag, kl 15, är det dags för QB-test. I morgon läkartid, då jag antar att jag ska bestämma om jag ska tillbaka till jobbet på torsdag eller inte. Och jag vill att någon annan bestämmer åt mig!!! Inte en dag under sjukskrivningen har jag fått vara utan frågan "när kommer du tillbaka då, någon känsla för det borde du väl ha?" från arbetsgivarna. Bara lite, lite pressande....
kvällsångest? är det så det kallas? jag får också ångest på kvällarna, då blir jag orolig etc och skulle ALDRIG kunna lägga mig i ett mörk rum och bara somna som många gör. usch då kryper det i kroppen av t´rastlöshet och ångest.
Lycka till i dag!trist att dom är på dig, är du sjukskriven så är du. jag vet inte hur du är men jag har alltid haft svårt att säga till chefer hur länge och om jag ska vara hemma. Får dom en chans att fråga om jag kan komma tillbaka det och det datumet har jag vääääldigt svårt att säga nej. jag har öht svårt med det.
Minifer skrev 2011-11-07 14:03:52 följande:
Hej på er! Sömn! Hur har ni det med det? Jag har så mycket problem att jag nästan överväger skiljsmässa för att skona familjen. Oavsett när jag vaknar på morgonen (oftast mellan 7-8.30) så kan jag inte somna innan 2-3. Kan inte stänga av skallen. Imorse låg jag till 5 och försökte. Kl 06.30 var det bara att gå upp (är ju hemma med kids). Har sedan dottern kom för elva månader sedan i stort sett snittat på 3h sömn per natt (utan överdrift, har en app på telen som loggar statistik) Det var bättre någon månad, sedan gick det åt skogen igen. En bra dag när jag fått sova 7-8 timmar är jag superseg till typ 20-21 då jag piggnar till (piggnar till då sömnlösa dagar med, vare sig jag vill eller ej.) Alltså. Jag är så sataniskt trött jämt, orkar ingenting. Barnen blir lidande, maken med, och själv är jag en zombie. Sömntabletter vill jag inte ta eftersom jag samsover med lillan, men de hjälper inte oavsett, somnar inte utan mår bara enormt dåligt av dem. Känner någon igen sig? Kan adhd-medicin hjälpa? Jag är helt desperat :'( Har haft problem med sömnen hela livet, men det har blivit att jag sovit bort livet innan, men det funkar ju inte med barn direkt
i hela mitt liv har jag haft det som dig, förutom det senaste året men jag tror det har med min diabetes, mitt socker har varit högt och det gör mig seg och slö. normalt sett är jag också uppe till 2-3-4
Känner också igen det där med att vara seg, jag brukar vara det på dagarna, oavsett hur mycket eller lite jag sovit.
Sen har jag piggnat till vid 12-tiden. och kan klicka runt på datorn eller kolla på filmer.
om jag är intresserad av nåt som att kolla bostäder, det kan jag sitta med i timmar utan problem.
men som sagt, nu däckar jag runt 22 vilket är trist eftersom jag inte ens vaknar utsövd (då troligtvis pga sockret)
så du somnar ej av sömntabletter? jag har iof aldrig testat det, förstår att du inte vill det med småbarn, jag skulle inte heller våga pga diabetsen.