monsken87 skrev 2010-11-25 09:12:34 följande:
sitter och gråter här för mig själv nu...har läst era inlägg massor av dom och det är som att ni skulle vara jag, jag trodde aldrig att andra människor kunde vara som jag, alltid trott att jag var konstig, galen och knäpp som "glömde" ringa viktiga samtal (sköt upp dom rättare sagt men får som aldrig saken till skott förens d kanske e för sent) , endast jag som var slarvig och slö som hellre satt framför datorn och dagdrömde än att ta tag i tex tvätt...
nu har jag en karl som jobbar jag är hemma, han är pedant...men, det är mig han hackar på om det ser grisigt ut, jag är jäkligt svag och sårbar när det gäller mina fel och brister, så jag panik städar och rensar och gör allt innan han kommer hem så att jag inte "ser lat ut"...
Visst känns det skönt att finna några tvillingsjälar?

Det är en enorm lättnad och en slags trygghet att veta att man inte är ensam om detta h-e som det emellanåt känns som. Nu vet ju inte jag om jag har ADHD, ADD eller något annat men för mig spelar det ingen roll just nu, jag känner mig mer hemma här bland er andra som är som jag än någon annanstans någonsin.
Jag känner så väl igen det du berättar, hur du panikstädar innan din karl kommer hem. Jag är också hemma och maken arbetar och jag kan gå en hel dag utan att göra något men ca 30 minuter innan jag vet att han stiger innanför dörren börjar jag laga middag, plockar upp leksaker, dammsuger, torkar av bordet, dukar för middag och när maken kommer hem säger han: Oj vad ambitiös du varit idag då!

Men det är inte alla dagar som jag faktiskt orkar panikstäda. Vissa dagar när maken kommer hem ligger jag på soffan som en urvriden trasa och har varken fixat middag eller brytt mig att ställa in disken i diskmaskinen.
Nu är inte min make speciellt pedant själv men han tycker att man (läs jag) som går hemma i ca 8 tim/dag borde kunna plocka i och ur diskmaskinen, tvätta minst 1 maskin, dammsuga om det behövs och det gör det ju alltid med en 1 åring här hemma. Och ja, jag tycker han har rätt. Jag BORDE klara av detta men det gör jag inte alltid, det är lite beroende på vilken dagsform jag är i men tycker jag också att alla dessa sysslor som hör en "hemmafru" till är så satans tråkiga, därför drar jag mig in i det sista för att göra dom.
Jag utgår ifrån att din man vet om din diagnos men är han införstådd i vad den innebär?