ADD symptom hos vuxna
Anonym (känner igen mig) skrev 2011-10-06 18:08:50 följande:
Ni som har gjort en add-utredning vart har ni gjort den? Vart ringde ni och sa att ni vill ha en add-utredning? Funderar på om jag borde ringa och söka hjälp nånstans, men vet inte vart. Vill inte gärna ringa till öppenpsyk som finns här där jag bor då jag ringt dit ett antal gånger och gått i terapi ett antal gånger där utan någon förbättring, känns som om dem e rätt trötta på mig där nu. Sen vet jag inte om jag tycker dem är särkskilt bra där då jag fortfarande inte är bättre efter x antal år!
Anonym (HF) skrev 2011-10-06 15:55:25 följande:
OM det känns igen! Ojaa. The story of my life. På riktigt. Jag hade ett gymkort på autogiro i TVÅ ÅR utan att gå di en enda gång. En betalning gick tom till KF en gång. Varför sade jag bara inte upp kortet? Ja. Det kan man ju fråga sig.
Jag gör upp grandiosa planer. Om jag fick bestämma så skulle jag bli: mäklare, advokat, sjuksköterska, veterinär, socionom och psykolog!
Nu har jag inga barn utan bara sambo men jag kan i mitt liv inte förstå hur folk orkar! När jag kommer hem från jobbet så är jag helt slut (detta även om jag inte har jobbat utan bara drällt en hel dag). Tanken på att hämta barn, laga mat, skjutsa hit och dit skrämmer mig till vettet, jag orkar inte ens duscha när jag kommer hem.. Jag antar att man gör det för att man måste. Och jag vill ha barn inom ett par år iaf.
Jag är väääldigt effektiv under tidspress, jag får alltid det gjort, på ett sätt eller ett annat, om jag måste! Jag behöver en deadline. Jag antar att barn är som en konstant deadline, det finns inget "senare".
Frågan jag ofta ställer mig är:
Om jag kan få såhär mycket gjort under tidspress, undrar då hur mycket jag skulle kunna få gjort om jag fungerande som andra människor?
Det förundrade alltid mig att folk pluggade i veckor för ett MVG, medan jag satt sista kvällen till kl 5 på morgonen, höll mig vaken, gick till skolan skrev provet och fick MVG.
Men det blir sjutk kul när de kommer i pysselålder, då ska vi fan bygga en månraket av toarullar och dra till mars!

Anonym (ny) skrev 2011-10-06 15:47:48 följande:
jag var så uttråkad i morse, satt å läste en tråd om skolbarn och dess mathållning. folk var så jävla präktiga och poängterade hur viktigt det är att äta rätt frukost och började räkna kalorier och grejer.så jag tänkte kolla reaktionerna med en sån här tråd, helt plötsligt var det inte alls så himla viktigt längre med "rätt" slags frukost (nej jag håller med)
så ja, detta är vad jag sysselsatt mig med. (obs, det finns ingen sanning alls i det som står i TS)
www.familjeliv.se/Forum-4-288/m61437021.html
jag är skyldig till många hetska diskussioner här under åren