• Minifer

ADD symptom hos vuxna

Anonym (känner igen mig) skrev 2011-10-06 18:08:50 följande:
    Ni som har gjort en add-utredning vart har ni gjort den? Vart ringde ni och sa att ni vill ha en add-utredning? 

Funderar på om jag borde ringa och söka hjälp nånstans, men vet inte vart. Vill inte gärna ringa till öppenpsyk som finns här där jag bor då jag ringt dit ett antal gånger och gått i terapi ett antal gånger där utan någon förbättring, känns som om dem e rätt trötta på mig där nu. Sen vet jag inte om jag tycker dem är särkskilt bra där då jag fortfarande inte är bättre efter x antal år!
    Jag står i kö för utredning, men jag skrev ut ett självskattningsformulär och gick till vårdcentralen. Sjukt jobbigt men slutade med remiss i alla fall.
    Anonym (HF) skrev 2011-10-06 15:55:25 följande:
    OM det känns igen! Ojaa. The story of my life. På riktigt.  

Jag hade ett gymkort på autogiro i TVÅ ÅR utan att gå di en enda gång. En betalning gick tom till KF en gång. Varför sade jag bara inte upp kortet? Ja. Det kan man ju fråga sig. 

Jag gör upp grandiosa planer. Om jag fick bestämma så skulle jag bli: mäklare, advokat, sjuksköterska, veterinär, socionom och psykolog! 

Nu har jag inga barn utan bara sambo men jag kan i mitt liv inte förstå hur folk orkar! När jag kommer hem från jobbet så är jag helt slut (detta även om jag inte har jobbat utan bara drällt en hel dag). Tanken på att hämta barn, laga mat, skjutsa hit och dit skrämmer mig till vettet, jag orkar inte ens duscha när jag kommer hem.. Jag antar att man gör det för att man måste. Och jag vill ha barn inom ett par år iaf.

Jag är väääldigt effektiv under tidspress, jag får alltid det gjort, på ett sätt eller ett annat, om jag måste! Jag behöver en deadline. Jag antar att barn är som en konstant deadline, det finns inget "senare".

Frågan jag ofta ställer mig är:

Om jag kan få såhär mycket gjort under tidspress, undrar då hur mycket jag skulle kunna få gjort om jag fungerande som andra människor?

Det förundrade alltid mig att folk pluggade i veckor för ett MVG, medan jag satt sista kvällen till kl 5 på morgonen, höll mig vaken, gick till skolan skrev provet och fick MVG.

jepp jepp jepp och jepp, precis samma här.  Läste in en hel termin matte på ett par dagar och fick mvg i kursen. Vilket är helt sjukt eftersom jag verkligen råsuger på matte.  Jag har två barn, ett på tio månader en som just fyllt två, och det som håller mig levande är att de kommer sköta sig själva mer när de blir äldre. Och att det är så jäkla mysigt roligt och kärlekigt. Men jag har jämt dåligt samvete för att jag fastnar vid datorn och inte underhåller barnen så mycket som jag känner att jag borde. Så himla skönt att storebror börjar hos dagmamma nu!!!! Vill supergärna vara en mamma som tycker det är askul att bygga med klossar eller köra brumbrum med en bil, men jag tycker det är såååå tråkigt.. och hur gör vi med sånt vi tycker är tråkig? I kör nu, allihopa! ;)

Men det blir sjutk kul när de kommer i pysselålder, då ska vi fan bygga en månraket av toarullar och dra till mars!
    Anonym (ny) skrev 2011-10-06 15:47:48 följande:
    jag var så uttråkad i morse, satt å läste en tråd om skolbarn och dess mathållning. folk var så jävla präktiga och poängterade hur viktigt det är att äta rätt frukost och började räkna kalorier och grejer.
    så jag tänkte kolla reaktionerna med en sån här tråd, helt plötsligt var det inte alls så himla viktigt längre med "rätt" slags frukost (nej jag håller med)

så ja, detta är vad jag sysselsatt mig med. (obs, det finns ingen sanning alls i det som står i TS)
    www.familjeliv.se/Forum-4-288/m61437021.html

jag är skyldig till många hetska diskussioner här under årenOskyldig men jag hade ett avbrott på typ 1,5 år, och add tråden är den enda jag är aktiv i (förutom den länkade då he-he)
    hahaha jaså var det du, jag läste båda två. Inte trådarna alltså för det pallade jag inte, men ts. Bra fejkat :)  Jag höll på att säga tt jag är rätt präktig med maten själv, men det blir lite av en lögn eftersom jag verkligen får kämpa för att ge sonen frukost varje dag eftersom han är ungefär lika intresserad som jag. Brukar bli en rostad macka med smör (utan pålägg för han slänger det bara på golvet) och en skål med mjölk och havrefras. :D
  • Minifer
    Anonym (känner igen mig) skrev 2011-10-06 19:17:09 följande:
    Då ska jag ta och ringa till vårdcentralen imorgon redan! Behöver jag också ha med mig ett sånt där självskattningstest tror du? Är det svårt att få remiss? Vill ju så gärna må bra efter alla år som jag mått skit nu! =(
    Jag vet inte om man ska ha det eller ej, men jag är så jäkla van vid att inte bli tagen på allvar av vården, så därför ville jag liksom ha med mig något som de själva använder liksom. Jag hade listat mina symptom också, men det tyckte läkaren var så strukturerat av mig att han tvivlade på att jag har adhd. Jag fick nog remissen lite på nåder. För att jag "alltid skulle undra annars". Men det är nog väldigt olika från läkare till läkare. Detta är det test jag hade med mig

adhd-npf.com/wp-content/uploads/2009/01/18Q-ADHDTest.pdf
  • Minifer
    Anonym (Who am I?) skrev 2011-10-06 20:16:27 följande:
    Vem är jag och är det fysiskt eller psykiskt om det är nåt fel?

Beskrivning:

Smart, kreativ och glidit genom skolan och även så på universitetet.

Mycket stresskänslig. Blir arg och ledsen om jag inte hinner städa klart innan gästerna kommer. Hoppar och springer när telefonen ringer.

Extremt trött, sömnig och energilös. Detta vet alla som känner mig. Somnar ofta 2-3 timmar på soffan efter jobb och har gjort så sedan tonåren. (Är nästan 30 nu) Vaknar aldrig utvilad. Jag kan sova 12-14 timmar på natten om ingen väcker mig. Misstas för lat när jag faktiskt inte orkar på riktigt.

Ser detaljer och missar helheter i vissa sammanhang. Blir tex alltid stressad och spänd vid bilkörning.

Glömsk och förvirrad. Glömmer regelbundet viktiga saker på jobb trots att jag anstränger mig.

Temperamentsfull, kort stubin. Känslosam och gråter och skrattar för ingenting. Skrattar också vid "fel" tillfällen som när jag berättar om tragiska upplevelser.

Planerar allt, listor, påminnelser almanackor. Men gör allt i sista sekund. Skrev en halv C-uppsats på en vecka och gör det då bra. Har alltid jobbat bäst under press.

Hinkar i mig kaffe och allt med nikotin. Mellan 16-22 (ca) experimenterade jag även mycket med amfetamin, extacy, hallucinogener och drack mycket sprit. Tyckte hasch var skittråkigt.

Impulsiv, främst förr. Kunde chatta med nån och sedan sticka på en fest i ödemarken med 5 främlingar.

Social till tusen. Är jag ensam känner jag mig verkligen ensam. Utanför, oönskad och ensammast i världen.

När jag gör något gör jag det i 100km/h för att sedan svettig behöva sätta mig.

Prestationsångesten är på en löjlig nivå. Blev tillsagt av en psykolog att jag inte fick satsa på högre än godkänt i skolan. Jag dumförklarade henne självklart. Jag är sällan stolt över något jag gjort för det är aldrig bra i mina ögon.

Kör över folk verbalt med argument. Är också brutalt ärlig och rak. Blivit kallad "manlig" många ggr, även om jag ser kvinnlig ut. Har mycket svårt för folk som påstår korkade saker utan belägg för det. Helst ska allt och alla vara som jag tycker.

Noll tålamod. Ska kunna allt på en sekund annars bryter jag ihop.

Kan fokusera länge på saker, lyssna aktivt osv. Snöar ibland in på grejer och läser på galet mycket. Fastnar oftast vid datorn i hur många timmar som helst. Där kan jag vara aktiv, "social", läsa, lära mig grejer men samtidigt blir jag inte stressad eller trött.

Om jag blir färdig eller lär mig mycket om något tröttnar jag. Kanske borde jag läsa en ny universitetsutbildning nu tex?

Jag är vig och var bra i idrott. Men jag är klumpig när jag inte fokuserar på det. Går in i saker, slår mig hela tiden. Jag har också svårt för lagsporter för det kan jag inte kontrollera.

Kontrollfreak.

MEN: som sagt, flutit genom skolan (till och med blivit tillbakahållen), sköter mitt liv. Varit självständig sedan låg ålder. Sköter jobb, åtaganden, möten, vänner, familj, ekonomi. Har aldrig haft skulder eller kriminella drag (utöver att själv ha stoppat i mig droger). Är detta så kallat normala drag, eller är det liksom lite för mycket?
    Är de ett problem i din vardag? Det mesta du skrev kunde varit jag, men jag har ingen diagnos (än)
  • Minifer
    strulmaja skrev 2011-10-06 22:01:49 följande:
    Så jävla rövigt av den läkaren att kalla det FÖR strukturerat för att vara ADHD. Jag har visserligen problem med att göra listor men vem tror ni det är som knåpat ihop listan i TS? Jo jag. Därför, om det handlar om något som verkligen intresserar mig kan jag spendera timmar på att göra det. Om någon te.x sa åt mig att lista alla världens psykiska åkommor skulle jag kunna göra det i bokstavsordning dessutom därför det handlar om ett ämne jag finner intressant. Men be någon mig att skriva en matlista är det knappt att jag gör det ens under pistolhot och absolut inget jag lägger ner en massa tid på. Det är inte många som vet men detta (har jag läst) är ett typiskt ADHD-drag. Så.... läkaren du träffade är en idiot som uttalar sig så. 
    Tyckte det kändes jättejobbigt också. Blitr ju totalt moment 22. Antingen har jag ingen aning om vad jag ska säga när han frågar efter symptom, och har jag en lista gills inte symptomen på den, vafan liksom. Listan såg ut ungefär som trådstarten.

Jag kan skriva listor till att handla, men jag blir leds efter att ha skrivit 4 grejer, och så kan jag ha tänkt på massa saker vi behöver under dagen, men när jag ska skriva listan har jag ingen aning alls. Så jag kan skriva lista, men den blir för kort och massa glöms att skrivas på =) Sedan brukar jag glömma den hemma! Därför tycker jag veckoplaneringsgrejs (typ billiga veckan med ica) är super, för då får man en helt färdig lista man kan ta med till affären! :D

Men tack, känns skönt att höra att det är honom det är "fel" på eller vad tusan man ska säga.
  • Minifer
    Anonym (Who am I?) skrev 2011-10-06 22:43:08 följande:
    Minifer:

Ja, det är problem i min vardag. På jobbet blir det problem när jag glömmer viktiga saker. Jag vet vad jag ska, men glömmer bort det ändå. Så fort det blir lite stressigt blir det kaos i huvudet på mig och jag blir förvirrad och klumpig och stirrig. Och i mitt jobb är de där viktiga sakerna verkligen viktiga- för andra människors välmående. Jag är mån om att göra ett bra arbete, men när jag kommer därifrån är jag fullständigt slut i huvudet och kan knappt fokusera på bilkörningen. Då jobbar jag ändå bara deltid.

Hemma blir det problem eftersom sambon uppfattar mig som lat och inte fattar varför jag lägger mig och sover flera timmar mitt på dagen. Jag har dessutom barn och kommer knappt upp på morgonen. Barnet har tom slutat försöka väcka mig och väcker sambon istället för det är inte lönt. Sedan är jag ofta för trött för att vara en kul mamma. Jag kan samla kraft och orka pyssla med något en halvtimme eller en timme, men sedan är det mest soffläge och datorn igen.

Det där med att duscha hoppas jag över ibland för jag bara inte pallar ta mig in där. När jag väl tar mig in i duschen brukar jag inte palla ta mig ut igen för det är så jävla omständigt att torka sig, så då duschar jag länge istället ;)

Jag slarvar med min kost. Äter inte tillräckligt ofta för jag orkar inte, kommer inte till skott även om jag är hungrig. Förutom med middagen för den kräver ju liksom övriga familjen också. Efter maten orkar jag inte göra ett skit och gnäller på sambon tills kaffekoppen står framför mig på soffbordet.

Kvällen kommer och jag känner lättnad när barnet ska lägga sig, för då behöver jag inte kämpa längre. Fast i realiteten har jag inte fått något gjort innan heller, jag har bara tänkt på att jag BORDE och haft ångest över det.
    Sedan börjar jag piggna till när de börjar närma sig läggdags och jag kommer inte i säng i tid. Pladdrar på i sängen med en trött sambo. Tänker på jobb och åtaganden om och om igen om jag inte är så utmattad att jag tvärdäckar. Somnar 5 timmar innan jag ska upp till jobb. Snoozar till sista sekund och kastar mig in i bilen.

Jag måste dessutom jämt och ständigt ha något på gång, eld i järnen, utmaningar, saker att se fram emot. När jag inte har det så känns livet meningslöst, grått och tråkigt. Har jag inget så börjar jag typ kolla igenom tradera och blocket i timtal. Läsa på om en ny hårvårdskur i 4 timmar, snöa in på en ny community, eller som nu streckläsa denna tråden.

I tonåren hade jag dessutom en djup depression som varade ett par år. Jag har gått på 3 olika gymnasieskolor, lernia, komvux 2 ggr plus universitetet. Nu var jag färdig och jobbar, så då anmälde jag mig till en distanskurs på impuls häromkvällen.

Flera vänner har jag varit så "rak och ärlig" mot att det blivit problem. De skulle nog kalla beteendet att lägga näsan i blöt och säga elaka saker. Riktigt nära vänskap har jag alltid haft lite svårt med. Från jag var 5-13 hade jag en bästis som jag lekte med alltid och typ ingen annan. Sedan har jag haft en liten grupp nära vänner från skolan.
    Jadu, jag känner igen mig i prick precis allt du skriver här med (förutom rak och ärlig-delen, jag är sjukt konflikträdd!!!) Om jag fick remiss(trots grinig doktor) borde ju du också få det tycker jag.

Heroinchick: Samma här, 10-12 timmar. Ibland sover jag 14, men då blir jag suuuuperseg. Hoppas du får metadonet snart! Min mamma var heroinist under många år (slutade förvisso med att hon dog av en överdos amfetamin när jag var 13) och hon ville gärna ha metadon men fick aldrig (detta var ju dock många år sedan och tror de var mer restriktiva då) Heja dig!  Hade ju varit perfekt om ritalin eller concerta eller något kunde hjälpa dig så du slipper självmedicinera.

Nu är jag trött.

Har ni några ritualer förresten? Är det adhd eller as? Jag måste alltid spela vissa spel i en viss ordning på min mobil innan jag sover, vilket är skitfånigt, och irriterande för det tar sådan tid. Men jag är väldigt upphängd på att om jag ska göra saker på ett visst sätt så ska det vara på ett visst sätt, punkt slut.

Hoppasmin "kölapp" till utredningen kommer snart så jag i alla fall får veta hur länge jag måste vänta..
  • Minifer
    Anonym (ny) skrev 2011-10-07 00:45:10 följande:
    jag är nog också lite konflikträdd. jag drar mig för att skämma ut folk, eller det är nog det att jag skäms genom andra.
    På landet märkte jag att min avokadoolja som jag glömt där smakade olivolja. då sa jag till sambon "du, jag tror nån hällt olivolja här i"
    den kostar 100 spänn den oljan, men va fan det är väl skit samma, personen skämdes väl och hällde i lite annan olja.
    Då säger sambon helgen efter till hans syrra som jag tror gjort detta "hade du hällt i olivolja i avokadoljan?? det tror jag för den smakade verkligen det"
    då såg jag att hon skämdes å då skämdes jag med.
    shit vad löjligt att ens skriva om det, värsta i-landsgrejen... MEN, om nån kliver över gränsen blir jag som ett monster och kan skälla ut folk vart som helst utan problem.  tänder till direkt, framför allt om ingen annan reagerar.

men vad tråkigt att läsa om din mamma Rynkar på näsanlåter ju nästan som att dom är lika restriktiva i dag.

med ritualer, menar du typ tvångshandlingar då?
    att nåt måste ske på ett visst vis, och att inte klara av att leva utan struktur och rutiner låter som asb, där skulle jag kunna tänka mig att jag hade det. strulmaja skrev att man kan lära sig  olika koder och socialt spel (för sånt har jag inte problem med)
    Eller?

Jag kan få sånt ibland "jag måste peta på den där saken igen.." i dag blev det så. men jag vet hur löjligt det är, gjorde dock så ändå. men hade inget sånt under 10 år, dock som barn. mattfransarna skulle vara raka och jag skulle rycka i handtaget 10 gånger innan läggdags. 

under tiden på behandlingshemmet hade jag inget sånt. ingen ångest, inget alls. mådde bara bra där att leva med tjejer, rutiner (sjukt mycket rutiner, planeringsdag på söndan med ett punktligt schema för veckan)

jag kan inte sluta skriva, känns mig som en riktig pain in the ass här med mina lååååååååååånga och många inlägg. 
    iiih piiinsamt! (med oljan)

Hmm, nä inte direkt tvångshandlingar på så vis att jag liksom skulle må dåligt eller få ångest om jag inte gjorde det. Men det skulle störa mig. Ibland är jag för trött och då skiter jag i det. Men jag undrar om jag möjligen skulle kunna ha något as-drag. Jag har en förkärlek för at beta av enorma grejer lite lite lite i taget. SKa förklara. När jag var liten hade jag tex en lista med alla mina projekt. Istället för att göra det översta och sedan gå vidare gjorde jag en pytteliten del av den första, pyttlelite av den andra pyttelita av den tredje etc. Runt runt i all oändlighet., Inget blev såklart färdigt. Eller om jag målade i en målarbok. DÅ fyllde jag i ett fält på varje sida, istället för att fylla i en hel bild. Tanken var ju så klart att hela boken skulle bli färglagd så småningom. Jo tjena.

Jag satte även upp små minihimnderbanor som slingrade sig över hela golvet, och där ställde jag alla sorters spelojäser hemmet kunde uppbringa i en lång lång rad, flera hundra gubbar. Sedan flyttade jag den som var längst fram ett steg. Och så den bakom ett steg. Osv till alla hade flyttat. DÅ började jag från början igen. Detta med spelen är samma precis. De är av samma typ som mafia  på fejan, och jag "måste" spendera mina poäng varje dag för att bli lvl 300 så jag kan avinstallera dem eftersom jag egentligen inte har plats för dem på telen. (jag är på typ lvl 60, så det lär ta 5 år att bli 300) EN normal människa hade bara ryckt på axlarna och avinstallerat. Suck.  Eh.. Men detta är bara jag va? :D *knäpp*

rutiner suger jag verkligen på. Talar jag om för mig själv att jag ska göra vissa saker i en viss ordning vägrar jag, eftersom jag tycker att "ingen ska fan komma och bestämma hur jag ska göra, inte ens jag själv! SÅ jag ska allt visa mig, BUAHAHAHAH". Typ.

Du är ingen pain in the ass alls, och jag skriver lika långt jag med :D
  • Minifer
    Anonym (ny) skrev 2011-10-07 15:10:23 följande:
    gör det, förra gången jag ringde. var 6 månader sen. det tog 10 minuter innan jag kom fram till vad jag ville, när det var dags att gå dit avbokade jag.visste inte alls hur jag skulle få fram det. andra gången var i måndags, då sa jag bara att jag ville utreda om jag har adhd eller ej. blev inte så bra bemött av den konstiga sköterskan i växeln, men jag fick en tid i alla fall. säg det bara, skit i vad dom tänker.
    Anonym (är jag galen?) skrev 2011-10-07 09:35:17 följande:
    Det här händer inte....jag hade skrivit ett lååångt inlägg med svar till flera här...och så försvinner det när jag ska posta inlägget.

Idag är tydligen Murphy som en jävla igel på mig. Bilen död, allt går snett och jag har en riktigt jobbig ADHD-dag idag, då jag inte får ihop 1+1.

Men snabbt...Anonym (ny): Du är ingen pain in the ass här i tråden!
    usch vad irriterade det är!vem är murphy?
    tack vad snällt sagt.jaa verkligen pinsamt det där om oljan. jag känner inte igen mig i det där, kan det vara som du säger åt typiskt as-drag? däremot har jag alltid påbörjat saker som påminner om ditt genom att göra en pytteliten del i mycket som jag tröttnade på snabbt och aldrig avslutade :( (eller såg nåt som var roligare, framför allt om jag fastnat)

ja påbörjade projekt har man ju miljoner av, men är de för stora börjar jag inte ens eftersom jag blir matt bara av att tänka på det. Snabba belöningar ;) Jag påbörjar tusen hanterbara saker (och slutar när jag måste lägga mig/färgen tar slut/jag .har ledsnat). Men skulle tex aldrig få för mig att renovera lägenheten eller så, tråkiiiiigt (trots att jag älska artt pyssla, inreda, måla etc, men det tar helt enkelt för lång tid. Har inte tålamodet =)
  • Minifer
    Anonym (ny) skrev 2011-10-07 20:57:39 följande:
    jag förstår dig precis!! =) vad skön det vore att kunna slutfölja sakerna trots att det är tråkigt eller jobbigt.
    vi har jätte mycket här hemma som vi "snart" ska ta ta göra klart. ibland undrar jag om sambon inte ar en släng av detta me ;)
    med ungarna har jag haft måånga planer. köpt olika leror som man kan göra smycken med, och det blev väl nåt hanlsband. och jag har köpt ALLT. tång för typ 300, silverörhängen och silvertråd, swarovskipärlor och lagt massa tusen på detta, och det bara ligger.

(anynym är jag galen) jag förstår att du gjorde som du gjorde!!!

AHH jag blir galen här hemma men biter ihop för de leker och är glada,
    men sonen alltså. shit vad han drar fram grejer!! han har gjort smoothie, färskpressad juice, haft kuddkrig och kuddarna har flygit överallt och vält ut grejer, hunden hoppar runt, och jag vet att jag får ta rätt på allt. blir helt trött av detta.
    sambon är på kräftskiva, jag hade barnvakt i eftermiddags av svägerskan, och just nu är jag ju som sagt arbetslös, men haft 500 på fickan. då åkte jag och handlade som planerat. det blev en hylla, pennor, ritblock, dyra musslor, kräftor och frukter.
    är det nån som känner igen sig? att man egentligen inte har råd men köper ändå. detta gör inget just nu direkt då sambon vann lite pengar precis, men det är alltid så med mig. 
    ja precis! Ååh jag gör likadant! I en låda har jag massa postlinsfärger, penslar, saker att måla på, alla tillbehör, har målat en kopp. Köpte alla färger cernitlera jag hittade, fortfarande oöppnade. Har såååå mycket grejer till cupcakes, spritsar, utryckningsgrejer till sugarpaste, färger allt. Har bakat cupcakes en gång. Osv. Tvingade maken att köpa xbox+ vad heter det, kinect. Vi hade egentligen inte alls råd, men jag övertalade honom med ren och skär entusiasm. Detta var typ tre månader sedan, vi installerade och testade en gång. Kan göra listan hur lång som helst!
    Anonym (ny) skrev 2011-10-07 15:13:44 följande:
    hihi ser bilden framför mig av alla dina hundra gubbar som sakta förflyttades framåt. 
    hahaa alla vuxna blev helt galna av den där megakön över hela vardagsrummet, men jag kunde INTE packa ihop för då sabbades ju allt :D

anonym (är jag galen) förstår också. När något viktigt är för dörren vill jag alltid börja hemma för det är som att allt utanför blir mer hanterbart om det är vetiigt hemma liksom, annars blir allt bara ännu mer kaos och det är för mycket att hantera kaos både utanför och innanför dörren. Jag reagerade själv rätt udda när min mamma dog, jag asgarvade så fort någon nämnde henne. "hur mår din mamma?" frågade någon. "inte så bra för hon är död HAHAHAHAHAHAHA" sa jag. Vadå jobbig reaktion att hantera för stackarn som frågade. "oj förlåt!" "det var inte ditt fel, HAHAHAH *flin*"

*harkel*
  • Minifer
    Stövelkatten skrev 2011-10-10 09:30:18 följande:
    En sak till undrar jag; är ni fler som har svårt att läsa mellan raderna? Jag har väldigt svårt att förstå pikar och sarkasm, jag vet inte OM det är en pik/sarkasm riktad mot mig eller inte, och har jag en gång missförstått en sådan mening hänger jag kvar vid innebörden jag TRODDE den hade; jag behöver få allt förklarat för mig så att jag VET att jag förstod rätt. Make any sense?

Det är så många punkter som stämmer med mig som nämns i TS. Mest önskar jag att någon kunde förklara vad det är för fel på mig så att jag kan jobba med mig själv ut efter det. Hittills har psykvården konstaterat depression och kass självkänsla. Men inte mer än så. Äter medicin (Sertralin, Lergigan vid behov) men jag känner väl inte att det hjälper så mycket? PMS dagarna är fortfarande en mardröm, jag kan inte sluta snöa in på tankar. Jag är antingen hyperaktiv eller totalt bortkopplad.
    Ja! I text! Framför allt med en kompis som jämt är sarkastisk/ironisk i text, typ på facebook, och jag vet inte hur många gånger vi börjat bråka för att jag inte sett ironin!

Legirgan har jag käkat för att sova och tycker inte det hjälper det minsta. Överlag funkar sömntabletter jätedåligt på mig, så jag vägrar ta dem. Jag somnar inte av dem, uttan blir helt tung och orörlig och suuuuperseg, men kan inte somna. Fruktansvärt obehagligt är det. Någon annan som har så?

Jag har också en ritplatta (min fina wacom), Men jag har slarvat bort den!!! Den är ju inte liten heller, och jag behöver den! Ahrgh! har ingen lust satt lägga två-tre tusen på en ny direkt =(
  • Minifer

Frodis: vi har kommit lika långt och är i samma sits. Håller också på att lära känna mig själv igen och får nya aha-upplevelser varje dag. Jag skulle på tre-fyra veckor få ett brev om när jag kan tänkas kallas, så det väntar jag på. Jag har inga problem att se film dock, men haaaatar när folk pratar eller pausar. Själv pratar jag dock gärna, hehe. Sitter och pillar hela tiden såklart (trichotillomani)

Svar på tråden ADD symptom hos vuxna